Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Library of Leng discard

Tholy
12 jaren geleden
Krijg je met Library of Leng discard damage en/of life loss?
Door respectievelijk Megrim en/of Liliana's Caress bijvoorbeeld?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ja. Ga naar de kaart toe: Library of Leng en check de Oracle text:

Quote:
You have no maximum hand size.
If an effect causes you to discard a card, discard it, but you may put it on top of your library instead of into your graveyard.


Zoals je ziet wordt de kaart nog steeds gediscard, alleen mag je hem op je library i.p.v. in je graveyard leggen. Maar het blijft discarden, dus Megrim en vrienden triggeren zeker wel.
Tholy
12 jaren geleden
Ja, ik twijfelde er ook aan omdat er toch gewoon stond 'discard', maar nu is het duidelijk.

Bedankt!
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Graag gedaan
Victorvndoom
12 jaren geleden
als je gewoon discard met 8 kaarten in je hand gaat library dan ook ?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ja, dat is ook discarden, dus mag ook naar je library als je een Library of Leng hebt.
Victorvndoom
12 jaren geleden
telt het ook als je speelt met die draak Spellbound Dragon
 bijgewerkt door Victorvndoom 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
De Oracle van de Spellbound Dragon: Whenever Spellbound Dragon attacks, draw a card, then discard a card. Spellbound Dragon gets +X/+0 until end of turn, where X is the discarded card’s converted mana cost.

Je discard, dus je mag de kaart op je library leggen als je dat wil.
Victorvndoom
12 jaren geleden
dus pas ik mijn deck aan :, wheel of fortune met library of leng brengt perspectieven.nu zien of ik die nog heb
Tholy
12 jaren geleden
Maarrrr, je mag wel zoveel kaarten op hand hebben als je wilt omdat je je discard phase skipt, oder nicht?
marcoboth
12 jaren geleden
Zie de oracle tekst, dat is herschreven naar 'you have no maximum handsize'.
Victorvndoom
12 jaren geleden
dus in feite moet je geen kaarten meer terugleggen alleen bij discard
VincentNL
12 jaren geleden
zat er zelf ook ff naar te kijken toen ik hem voor heteerst zag, maar erg leuke kaart die Library of Leng
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 08-11-2011 om 00:48
dus in feite moet je geen kaarten meer terugleggen alleen bij discard


Je mag bij elke discard kiezen of je de kaart bovenop je library legt. Alleen mag je niet meer discarden als je aan het einde van je beurt meer dan zeven kaarten in je hand hebt, omdat je geen maximum handsize hebt.
Victorvndoom
12 jaren geleden
vroeger was dat wel zo ?
MarcelN
12 jaren geleden
Is nog steeds zo, alleen met een Library of Leng in play heb je geen maximum handsize meer...

zie ook oracle text onder de kaart, die is wat moderner
 bijgewerkt door MarcelN 12 jaren geleden (toevoeging)
Victorvndoom
12 jaren geleden
ja maar is de woorden van de leng niet door de jaren aangepast omdat oracle is aangepast ? dus vroeger was het anders: er stond niet op dat het max handsize was. Je moest een kaart altijd terugleggen op de top van de library als je meer kaarten had dan 7 kaarten.sinds wanneer is de oracle text aangepast
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Vroeger moest je je 'discard phase' overslaan. Waardoor je dus niet hoeft te discarden aan het einde van je beurt. Die phase bestaat tegenwoordig niet meer en het is herschreven in "no maximum handsize". Het effect is exact hetzelfde, zowel vroeger als nu.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top