Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Lifelink en "triple strike"

beany
13 jaren geleden
hoe zit het als een creature van 2 sources lifelink krijgt?
en hoe zit het met triple strike?
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Twee maal Lifelink is redundant, oftewel: dubbelop en daar schiet je niets mee op

Check de uitleg op de gelinkte pagina. Je krijgt dus maar 1x leven. Let wel: dit geldt alleen als de kaart ook echt Lifelink heeft. Bijvoorbeeld Armadillo Cloak heeft geen lifelink, en dat telt dus wel extra mee.

Triple strike is heel eenvoudig: dat bestaat niet Er is First Strike en Double Strike. Double Strike houdt in dat een creature zowel first strike combat damage doet als gewone combat damage. Dus een creature met Double Strike ook nog First Strike geven is overbodig, dat levert niets op.
Maruki
13 jaren geleden
daar wil ik graag op reageren.

deze spelregel heb ik meegekregen met het Alara block.
bij de cardlist van bant zag ik staan dat wanneer Rhox War Monk (3/3 lifelink) alleen aanvalt en Battlegrace Angel (whenever a creature attacks alone, that creature gets lifelink until the end of turn) je dan double lifegain krijgt. ik bedacht dat dit ook moest gelden voor abilties zoals bijvoorbeeld double strike en vond daar wel iets over op het internet.

het van lifelink weet ik dus zeker, dat van triple strike niet.
MagnusMagicus
13 jaren geleden
De regels van Lifelink zijn een aantal keer veranderd, dus het kan dat je een oudere versie hebt meegekregen. De Rhox War Monk krijgt trouwens wel 2x lifeflink, maar dat levert dus niet twee maal leven op.

100% zeker, Judge talking here
Ralf
13 jaren geleden
Hoewel Triple Strike niet bestaat, kun je natuurlijk wel een soort 'triple strike' bereiken. Gooi een Inquisitor's Flail op een flinke Double Striker en hij doet héél véél damage...
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Foei Ralf, maak het nu niet nog ingewikkelder dan het is door er dingen bij te halen die er een beetje op lijken maar echt niet zo zijn
Ralf
13 jaren geleden
Daarom heb ik het ook over een 'soort van'. Het is natuurlijk geen extra strike, maar doet wel heel veel extra damage met een double striker...
MagnusMagicus
13 jaren geleden
De foei was vooral voor het feit dat je een uitleg ingewikkeld aan het maken bent door er dingen bij te halen die niet relevant zijn Ik vind het namelijk erg goed gevonden Maar het maakt het niet makkelijker voor de vraagsteller om alle uitleg te begrijpen.
Eterna
13 jaren geleden
IRL Vergelijking Als Magnus nu een nieuwe DCI code aanmaakt en via die DCI code ook lvl 1 judge wordt dan is hij niet opeens een lvl 2 judge
BasicB
13 jaren geleden
Volgens mij heb ik al zo'n lifelink topic gezien

Lifelink en damage doen

bijgewerkt door BasicB 13 jaren geleden
beany
13 jaren geleden
dat gaat over 1x lifelink
en of non combat damage ook lifelinked
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Dat klopt, maar laten we nu niet de topics door elkaar halen en het hier alleen over dit topic hebben
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL