Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Twee maal Lifelink is redundant, oftewel: dubbelop en daar schiet je niets mee op
Check de uitleg op de gelinkte pagina. Je krijgt dus maar 1x leven. Let wel: dit geldt alleen als de kaart ook echt Lifelink heeft. Bijvoorbeeld Armadillo Cloak heeft geen lifelink, en dat telt dus wel extra mee.
Triple strike is heel eenvoudig: dat bestaat niet Er is First Strike en Double Strike. Double Strike houdt in dat een creature zowel first strike combat damage doet als gewone combat damage. Dus een creature met Double Strike ook nog First Strike geven is overbodig, dat levert niets op.
deze spelregel heb ik meegekregen met het Alara block.
bij de cardlist van bant zag ik staan dat wanneer Rhox War Monk (3/3 lifelink) alleen aanvalt en Battlegrace Angel (whenever a creature attacks alone, that creature gets lifelink until the end of turn) je dan double lifegain krijgt. ik bedacht dat dit ook moest gelden voor abilties zoals bijvoorbeeld double strike en vond daar wel iets over op het internet.
het van lifelink weet ik dus zeker, dat van triple strike niet.
De regels van Lifelink zijn een aantal keer veranderd, dus het kan dat je een oudere versie hebt meegekregen. De Rhox War Monk krijgt trouwens wel 2x lifeflink, maar dat levert dus niet twee maal leven op.
Hoewel Triple Strike niet bestaat, kun je natuurlijk wel een soort 'triple strike' bereiken. Gooi een Inquisitor's Flail op een flinke Double Striker en hij doet héél véél damage...
De foei was vooral voor het feit dat je een uitleg ingewikkeld aan het maken bent door er dingen bij te halen die niet relevant zijn Ik vind het namelijk erg goed gevonden Maar het maakt het niet makkelijker voor de vraagsteller om alle uitleg te begrijpen.