Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nighthowler/Phenax, God of Deception

Sqar
10 jaren geleden
Ik speel deze kaart al een tijdje maar begin nu opeens te twijfelen of ik het wel goed doe.

Het gaat vooral om de volgende regel:
Nighthowler and enchanted creature each get +X/+X, where X is the number of creature cards in all graveyards.

Door het woordje each tel ik alle graveyardcreatures dubbel zodra Nighthowler een aura is en enkel als ik hem als creature cast, dat is toch goed?

Voorbeeld:
in beide graveyards liggen 5 creatures (10 totaal)
Ik cast Nighthowler op een Wight of Precinct Six die al 6/6 was (1/1 +5 creatures)
Nu wordt mijn Wight toch 26/26?

Dus als ik 'm daarna tap voor Phenax, God of Deception dan draait ie toch 26 kaarten weg waarna hij weer groeit indien er creatures bij zaten?

Dat ik hem daarna untap met Triton Tactics en nog een keer 26+ kaarten wegdraai voor de win is een leuke bijkomstigheid....

Maar de vraag is: speel ik de kaart zo goed?

Thanx
Waus
10 jaren geleden
Als je de Nighthowler als Bestow speelt op de Wight krijgt de Wight maar +10/+10.

De Nighthowler is dan een AURA en geen creature. en krijgt dus niet nog eens +10/+10 van zichzelf dat krijgt hij alleen als het een creature is.
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Wat Waus zegt klopt. Je speelt het nu verkeerd. Alle Bestow kaarten geven aan het enchanted creature dezelfde bonus als ze zelf zijn. Nighthowler die als Aura +5/+5 geeft is als creature dus een 5/5.

Zoals Waus zegt, als je hem bestowed is het geen creature, dus krijgt hij zelf geen bonus (alleen creatures hebben een power en toughness), maar geeft de bonus aan het enchanted creature.
Sqar
10 jaren geleden
Dus met "Nighthowler and enchanted creature each get +X/+X" bedoelen ze eigenlijk te zeggen:

"Nighthowler OR enchanted creature each get +X/+X" want tegelijk kan nooit. Dat is best een rare manier van regelomschrijving...toch?

Dan speel ik deze dus ook fout:

Eidolon of Countless Battles
Eidolon of Countless Battles and enchanted creature each get +1/+1 for each creature you control and +1/+1 for each Aura you control.

Ik zie nu waar ik de fout in ga...de p/t zijn geen vaste waarde en dan veranderen ze van terminologie

Thanx
 bijgewerkt door Sqar 10 jaren geleden
MagnusMagicus
10 jaren geleden
In dit geval kan dat wel, maar het lastige van OR is dat het dan lijkt alsof je een keuze moet maken. En dan zouden mensen kunnen denken dat als je hem als Aura speelt hij wel een bonus geeft, maar als hij eraf valt, dan 0/0 is.

Het is een beetje een kwestie van woordkeuze .

Nighthowler kan geen +X/+X krijgen als het een Aura is, want Aura's kunnen geen p/t hebben. En als het een creature is, kan hij niet iets enchanten (want creatures kunnen niet iets enchanten), maar dan kan hij wel die bonus aan zichzelf geven. Het is dus altijd het een OF het ander, daar heb je wel gelijk in .

Maar de bewoording is ook correct. En ja, de Eidolon werkt exact hetzelfde . Hij telt zichzelf ook altijd maar 1x meer, want als het een Aura is is het geen creature en als het een creature is, is het geen Aura.
Sqar
10 jaren geleden
Top, bedankt voor de duidelijke en uitvoerige uitleg!

M'n deck wordt nu wel wat minder goed...
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Sqar 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Sqar 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL