Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prio vraagje

Dreanorus
1 maand geleden
Goedendag,

Gister speelde ik met vrienden een potje commander.
We liepen tegen het volgende aan op mijn board lag een Adrix and Nev, Twincasters en een Koma, Cosmos Serpent voor de euro begon van mijn maat kreeg ik 2 serpents waarvan ik meteen 1 wou opofferen om zijn commander Atarka, World Render te tappen. Als reactie speelt hij een instant (naam ff kwijt) om mijn koma te destroyen. Wat is hiervan de volgorde. Gaat mijn ability welke ik meteen inzet voor of gaat de instant voor omdat deze op de stack gaat?

Alvast dank!
vanBazel
1 maand geleden
In response op het maken van de tokens kan Koma wel kapot gaan, maar het maken van de tokens ligt op de stack en gaat door. De play dat je eerst tokens maakt, de tegenstander niets speelt en jij dan een serpent sacrificed mag geloof ik niet omdat jij alleen in response had mogen saccen. De enige manier waarop dit scenario juist verloopt is volgens mij dat je 2 tokens maken op de stack komt, de tegenstander in response Koma destroyed, dat resolved en daarna krijg je twee tokens waar je niets mee kan omdat Koma weg is.
BluezamX
1 maand geleden
Quote:
10 minuten geleden
De enige manier waarop dit scenario juist verloopt is volgens mij dat je 2 tokens maken op de stack komt, de tegenstander in response Koma destroyed, dat resolved en daarna krijg je twee tokens waar je niets mee kan omdat Koma weg is.


Dit klopt. Zodra de tokens er eenmaal liggen kan Koma, Cosmos Serpent ze gebruiken.
Jasper90
1 maand geleden
Quote:
4 uren geleden
Goedendag,

Gister speelde ik met vrienden een potje commander.
We liepen tegen het volgende aan op mijn board lag een Adrix and Nev, Twincasters en een Koma, Cosmos Serpent voor de euro begon van mijn maat kreeg ik 2 serpents waarvan ik meteen 1 wou opofferen om zijn commander Atarka, World Render te tappen. Als reactie speelt hij een instant (naam ff kwijt) om mijn koma te destroyen. Wat is hiervan de volgorde. Gaat mijn ability welke ik meteen inzet voor of gaat de instant voor omdat deze op de stack gaat?

Alvast dank!

Mijn eerste gedachte was, gebruik de 2e token om Koma, Cosmos Serpent indestructible te geven.
Blasty
1 maand geleden
Je tegenstander moet de Murder casten voordat jij je Koma's Coil tokens krijgt. Zodra jouw tokens op tafel liggen kun je altijd reageren met Koma's activated ability op spells en abilities van jouw tegenstanders

Dit is hoe het volgens de regels werkt:
Jij hebt Koma, Cosmos Serpent en twee Koma's Coil tokens.

Ik neem even aan dat het jouw beurt is.

Op het moment dat Koma's upkeep trigger afgehandeld is (resolved) krijg jij als eerste Priority (omdat jij de actieve speler bent, het is immers jouw beurt) om iets te doen, en jij gebruikt dat moment om een Koma's Coil token te sacrificen en target Atarka, World Render.

-Top van de Stack-
Ability van Koma, Cosmos Serpent target Atarka
-bottom van stack-

Jij wilt geen verdere actie ondernemen dus priority gaat naar je tegenstander, die cast Murder op Koma, Cosmos Serpent.

-Top van de stack-
Murder target Koma, Cosmos Serpent
Ability van Koma, Cosmos Serpent (Tap target Atarka)
-bottom van stack-

Je tegenstander wilt verder geen acties doen dus geeft priority door.
Jij wilt nu weer reageren zodat je Koma kan redden, dus activeert Koma's ability: Je sacrificed je laatse Koma's Coil token om Koma, Cosmos Serpent indestructible te maken:

-Top van de stack-
Ability van Koma, Cosmos Serpent (Koma gains indestructible until end of turn)
Murder target Koma, Cosmos Serpent
Ability van Koma, Cosmos Serpent (Tap target Atarka)
-bottom van stack-

Niemand wil of kan nu nog iets, dus de Stack wordt van boven naar beneden afgewerkt:

Koma gains indestructible until end of turn,
Murder resolved en destroyed Koma (er gebeurd niks)
Atarka, World Render wordt getapt en kan haar activated abilities niet gebruiken.

Let op: ookal had je maar 1 Koma's Coil token en kon je Koma niet indestructible geven, had die laatste ability op de stack toch resolved om Atarka te tappen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 5 posts
  • Laatste post Blasty 1 maand geleden
  • Gemaakt door Dreanorus 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top