Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Rubinia Soulsinger

nicofcb
10 jaren geleden
vs


ik breng marath of the wild in,mijn tegenstander heeft rubinia liggen en tapt die om controle te krijgen over mijn marath,kan ik de ability van marath nog gebruiken om zijn rrubinia te destroyen of hoe werkt het precies?
 bijgewerkt door nicofcb 10 jaren geleden
Bozzy
10 jaren geleden
Volgens mij niet. Je tegenstander is op dat moment de controller van Marath, Will of the Wild. Dat betekent dat alleen je tegenstander er mee kan aanvallen of de abilities kan gebruiken.

Een voorbeeld waarbij het nog wel zou kunnen isFeral Hydra, aangezien daar specifiek bij staat dat je als tegenstander(persoon die de kaart niet controlt) mag activeren. In alle gevallen dat het er niet bij staat en het creature is niet onder jou controle is het niet mogelijk abilities te activeren, ookal ben jij de owner.

Tenzij je bedoelt dat je de ability gebruikt als reactie op het tappen van rubina, dat kan gewoon. De ability gaat dan boven op de Stack en resolved, voordat het effect van Rubina afgaat. Aangezien Rubina dan dood gaat en niet meer getapt is gaat het effect ook niet meer door.
 bijgewerkt door Bozzy 10 jaren geleden
Blasty
10 jaren geleden
Juist wel, als je Marath heb gecast, en hij komt op de battleefield, dan heb jij weer Priority om een spell te casten of een ability te activeren.
Dus je mag zijn ability gebruiken om Rubinia X damage te doen. Die gaat op de Stack.
Hij kan dan pas reageren en zijn Rubinia te activeren, maar wat hij er ook mee pakt, hij verliest die weer zodra Rubinia de schade krijgt.

Andersom mag je ook reageren als je tegenstander eerst de ability van Rubinia activeert (op de stack doet). Als je daarna de ability van Marath activeert, resolved die eerst en gaat rubinia dood. Dan resolved de gain control ability maar omdat je tegenstander Rubinia niet meer controlled, gaat Marath weer terug naar jou.
 bijgewerkt door Blasty 10 jaren geleden
marcoboth
10 jaren geleden
Quote:
Blasty 03-07-2014 om 20:10
maar omdat je tegenstander Rubinia niet meer controlled, gaat Marath weer terug naar jou.

Op dit stukje na klopt het. Omdat de Rubinia al dood is, krijgt je tegenstander geen controle over Marath (hij controleert de Rubinia niet op het moment van resolven, dus begint het control effect ook niet).
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Dat laatste is inderdaad correct. Als een control effect eindigt voordat het begint, begint het helemaal nooit. Je krijgt dus ook niet heel eventjes control over de Marath.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top