Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Swarm of Bloodflies en Ob Nixilis, Unshackeld

Koenneo
9 jaren geleden
Dag mensen!

Hier is mijn vraag :

Als ik met Swarm of Bloodflies of Ob Nixilis, Unshackled aanval en tijdens de aanval gaan er andere creature's dood gaan, krijgen ze dan een +1/+1 counter die nog meetelt voor de aanval?
Dus als ik met Ob Nixilis, Unshackled aanval en hij is een 4/4 en er een ander creature dood gaat, doe ik dan 4 damage of 5?

Groeten Koen
Jeff
9 jaren geleden
Dat is nogal afhankelijk van wat er gebeurt. Een paar voorbeelden:

Voorbeeld 1:
Laten we zeggen dat je aanvalt met Swarm of Bloodflies (2 counters, zoals die in het spel komt), Ob Nixilis, Unshackled (0 counters) en Runeclaw Bear. Je tegenstander blockt met een Runeclaw Bear jouw beer. Alle combat damage wordt tegelijk gedaan, dus je doet 6 damage. Dan pas gaan de beren dood en triggeren je Swarm en Ob Nixilis en groeien ze beiden.

Voorbeeld 2:
Je valt aan met Swarm of Bloodflies (2 counters, zoals die in het spel komt), Ob Nixilis, Unshackled (0 counters) en Runeclaw Bear. Je tegenstander blockt je beer met een Ainok Tracker. First Strike wordt gedaan voor de normale damage, waardoor je beer dood gaat voordat Ob Nixilis en de Swarm damage doen. Die triggeren dus en krijgen een counter en je doet uiteindelijk 8 damage.

Voorbeeld 3:
Je valt aan met Swarm of Bloodflies (2 counters, zoals die in het spel komt), Ob Nixilis, Unshackled (0 counters) en Runeclaw Bear. Nog voor je tegenstander blockt cast je een Collateral Damage, waarbij je je eigen beer sacrificed om de beer van je tegenstander af te schieten. Dit is eigenlijk hetzelfde als wanneer je de Damage in je main phase had gespeeld en je Swarm en Ob Nixilis groeien dan ook nog voordat ze damage doen.
Koenneo
9 jaren geleden
Oke, dit maakt veel duidelijk! Bedankt!
Info
  • 3 posts
  • Laatste post Koenneo 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Koenneo 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL