Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik speel in mijn deck diverse token doublers, hoe gaat de telling precies als ik er meerdere heb liggen?
Stel ik heb zowel Anointed Procession, Doubling Season als Parallel Lives liggen en ik krijg een token, hoe verdubbelt zich dit dan precies en met hoeveel tokens eindig ik? Kies ik zelf de volgorde van resolven of maakt dit niet uit?
Ze stacken. Dus stel je hebt drie effecten die verdubbelen dan geeft Hunted Witness niet 1 maar 8 tokens. Het eerste effect doet X2 en maakt dus 2 tokens. het tweede doet dat X2 dus geeft 4 en het derde doet 4X2 dus 8 tokens. Je mag zelf de volgorde kiezen omdat ze tegelijk komen. Maar dit maakt niet uit voor het resultaat.
Dit werkt overigens ook met triggers die card draw verdubbelen of life gain of lost , ect.
Dat klopt helemaal! Let wel, dit is geen triggered Ability, maar een replacement effect. En als je daar meerdere van hebt, dan mag je zelf de volgorde kiezen. Je past dan de eerste doe, en daarna kijk je of de tweede nog iets kan doen. Zo ja, pas je die ook toe. En daarna kijk je of de volgende nog van toepassing is en zo ja: ook toepassen.
En dat werkt ook in dit geval. Je maakt 1 token. Procession ziet dat en zegt: "ho ho, je krijgt er tweemaal 1, dus 2!". Dat zie de Season en die zegt "ho ho, je krijgt er tweemaal 2, dus 4!" en dat ziet de Lives en die zegt: "ho ho, je krijgt er tweemaal 4, dus 8!"
De kaarten die ik noem zijn inderdaad niet budget meer maar gelukkig speel ik al een aantal jaren en dus had ik ze ooit al uit boosters getrokken. Is het geld dat in de loop der jaren bij BoM door mij is uitgegeven in elk geval niet voor niets geweest ;-)
Ps inderdaad Second Harvest is een goede toevoeging op m'n groen/witte EDH deck dat ik nu aan het bouwen ben. Leuk als er al een aantal tokens liggen die te verdubbelen.
Dank MagnusMagicus
Denk er ook aan om Arachnogenesis in te voegen als combat trick. niet de tokens die ik wel maar wel hilarisch, zeker als ze nog worden verdubbeld.
Geldt die telling ook als ik met bijvoorbeeld Spitting Image een copy maak van mijn commander Adrix and Nev, Twincasters.
Die dan doubled door de ability van Adrix en Nev en er dus 3 maal komt te liggen?
Als ik dan door Hunted Witness een token krijg gaat deze dan x2=2, x2=4, x2=8?
bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (Kaartlinkjes maak je met [k] en [/k] :))
Geldt die telling ook als ik met bijvoorbeeld Spitting Image een copy maak van mijn commander Adrix and Nev, Twincasters.
Die dan doubled door de ability van Adrix en Nev en er dus 3 maal komt te liggen?
Ja, dan krijg je twee kopietjes, maar let wel: Adrix and Nev zijn Legendary, dus je moet er dan twee direct naar de graveyard sturen. Wat je wil kan wel, maar dan moet je eerst een nonlegendary versie hebben van Adrix and Nev, wat kan met Spark Double, Double Major of Helm of the Host bijvoorbeeld.
Quote:
Als ik dan door Hunted Witness een token krijg gaat deze dan x2=2, x2=4, x2=8?
Stel je hebt inderdaad 3x Adrix and Nev liggen, dan wordt je ene token inderdaad x2x2x2 gedaan, dus x8.