Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Torpor Orb en Doubling Season

boedha
8 jaren geleden
Mannen en vrouwen van Bazaar of Magic,

Als ik een token maak met een Myr Turbine en er ligt een Torpor Orb en een Doubling Season Hoeveel tokens krijg ik dan?

Alvast bedankt,
Stefan
Jan
8 jaren geleden
Twee. Doubling Season doet het gewoon omdat het geen triggered ability is, maar een replacement effect.
Mike0509
8 jaren geleden
Doubling Season heeft alleen impact op een effect. En die wordt in dit geval verdubbeld (dus 2).
Torpor Orb doet helaas dan ook niet zoveel.

Wel kan je Doubling Season weer mooi combineren met Parallel Lives.
Je kan dan volgens mij 4 Myr token spawnen (eerst de ene dus dan krijg je 2 en omdat het effect nog bezig is kan je dit nogmaals doen met de ander).

En in combinatie met zwart (Grave Titan) ipv kan je dan in 1 beurt wel 8 zombies neerleggen (als deze aanvalt of wordt gecast), mits je natuurlijk voldoende mana hebt.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (kaartlinkjes ajb)
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Dat is correct . Zijn vraag ging niet zozeer om hoe verdubbelen werkt als wel hoe Torpor Orb werkt.

Torpor Orb kijkt naar een triggered Ability (check die pagina ). Een triggered ability begint met When, Whenever, of At. Dus als er een creature op de battlefield komt, en een ability is triggered en zou afgaan, dan gebeurt dat niet. Doubling Season begint niet met een van die woorden, is dus niet triggered, en doet dus gewoon zijn ding.
boedha
8 jaren geleden
Bedankt mannen ik kan weer even uit de voeten. En de verdubbel tokens is ook wel een hele handige tip.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Graag gedaan! Als je nog meer vragen hebt, aarzel niet om ze te stellen!

Ik doe dit topic op slot, want de vraag is beantwoord. Maak gerust een nieuw topic aan voor een nieuwe vraag.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL