Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik heb me dit al een tijdje afgevraagd: deathtoch zorgt dat 1 dmg genoeg is om een tegenstander te doden - trample zorgt dat alle overgebleven dmg op de speler wordt gecast. Betekent dit dat een creature mocht het beide abilities hebben en bv 3 power heeft, en geblocked wordt door een 4 toughness creature 't nog steeds 2 dmg op de speler doet?
Dat klopt. Met een Trample-Deathtouch creature van 5 power kun je dus ook 3 blockende creatures van 60 toughness doodmaken en nog steeds 2 schade doen aan een speler
Klopt! Met Trample mag je alle damage meer dan lethal door laten gaan op de speler. Met Deathtouch is 1 damage al lethal, dus mag je de rest doortramplen.
Ik weet inderdaad niet zeker of ik het wel tegengekomen ben, maar een paar vrienden spelen wel met decks waarin ze creatures trample/deathtouch geven. Dus voortaan op letten. En daarnaast brengt het me ook op leuke nieuwe deck ideeën!
Eh, het kan al sinds jaar en dag hoor . Of bedoel je specifiek in Standard? Maar zelfs dan, er zijn genoeg kaarten om iets trample te geven, en er zijn genoeg creatures met deathtouch. En andersom .
Hierbij wil ik nog even toevoegen dat bij dammage assignen het gaat om welke dammage 'considerd lethal' is. Heeft iemand een Avacyn, Angel of Hope liggen en blokt die mijn Deadly Recluse die zojuist opgepompt is door een Enlarge, hoef ik nog steeds maar 1 dammage aan avacyn toe te kennen, aangezien dit als lethal beschouwd wordt ondanks dat avacyn indestructible is. Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=MgeHgzULU_s