Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik heb op Google op gezocht wat Trample Deathtouch doen met Protection.
Dit heb ik besproken met de mensen uit mijn speelgroepje waarmee ik speelde. Eentje zij dat de damage geprevent wordt van mijn Rhonas the Indomitable met trample op een beestje waar een Sword of Feast and Famine op ligt.
Dus dat hij de voledige damage doet voordat de trample damage komt. De andere zij dat hij de regels nogal onduidelijk vond dus het niet wist. En ik dacht mijn beestje 1 dmg doet en daarna door trampled.
Kan een of meerdere van jullie als onpartijdige arbiter de knoop voor ons door hakken.
Alvast bedankt,
Stefan
702.2b. Any nonzero amount of combat damage assigned to a creature by a source with deathtouch is considered to be lethal damage, regardless of that creature's toughness. See rules 510.1c-d
702.19b. The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any remaining damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player or planeswalker the creature is attacking. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt.
704.5g. If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed. Regeneration can replace this event.
1) Een beest met trample moet ten minste lethal damage doen aan alle blockende creatures en doet de rest van de damage aan de defending player/planeswalker/battle.
2) Deathtouch zorgt ervoor dat 1 damage gedaan door het beest al lethal is.
3) Protection zorgt ervoor dat alle damage op je beest geprevent wordt.
Punten 1 en 2 zorgen er samen voor dat je Rhonas the Indomitable ten minste 1 damage moet assignen aan het blockende creature en 4 aan wat het aan het aanvallen is. Puntje 3 zorgt ervoor dat het blockende creature aan die ene damage niet dood gaat
Volgens mij is t wel een fout antwoord, het defending creature, dat protection heeft tegen groen, heeft namelijk geen lethal damage te pakken. In dat geval doe je ook geen trample damage aan de speler.
Het is inderdaad ingewikkeld maar TheRobinos heeft het wel goed. Bij trample kijk je of de damage lethal is ongeacht de abilities die de creature heeft. Dus een creature met protection of indestructible kan maar 1 damage absorberen als de aanvaller trample en deathtouch heeft. Als uiteindelijk de damage gedaan wordt komt de protection pas om de hoek en prevent de damage die gedaan wordt.
En ik neem aan dat Rhonas the Indomitable van iets anders trample kreeg want hij kan met zijn eigen ability alleen other creatures targetten.
vgm is het wel dat, ondanks de protection, dat 'normale' trample damage wel door komt. Dus stel, een prot green 3/3 blockt Ronas, een 5/5 met trample. dan gaat er vgm gewoon 2 damage door naar de speler (dachtik)