Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vraag over Moraug, Fury of Akoum

Dreanorus
4 jaren geleden
Hallo heren,

Ik zit er aan te denken om moraug fury of akoum, toe te voegen aan mijn commander deck (arcane maelstrom) gewoon voor een beetje power en voor de extra battle fase.
Het is toch gewoon zo: ik begin mn beurt ik trek een kaart doe mijn battle fase dan speel ik daarna een gewone mana kaart dan mag ik gewoon nog een battle fase doen? Of zit er nog een adder onder het gras.?
bartist
4 jaren geleden
voor de mensen die het spoiler topic niet volgen:

Er is.... niet echt een addertje onder het gras, maar wel iets waar je op moet letten. Damage verdwijnt pas aan het eind van de beurt.
Als ik dus met een Garenbrig Squire aanval met Moraug op het veld die geblocked wordt door een Wall of Shards, dan heeft hij de volgende combat nog maar 1 damage nodig om dood te gaan.

Voor de rest zou ik mij niet kunnen bedenken waarom het niet zou werken.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Dreanorus
4 jaren geleden
Dat van die damage is een goede. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Bedankt
Teruans
4 jaren geleden
Volgens mij kan je de combat phases zelfs stacken. In ieder geval zowel in je first als second main phase. Dan heb je meer dan 1 extra phase. Dan in het misschien wel handig om je creatures indestructable te geven ivm de damage.
Dreanorus
4 jaren geleden
Is er een instant oid die je monsters indestructable geeft?
bartist
4 jaren geleden
Heroic Intervention
En bij de "Vergelijkbare kaarten" van Heroic intervention staan er meer
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Dreanorus
4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
9 uren geleden
Volgens mij kan je de combat phases zelfs stacken. In ieder geval zowel in je first als second main phase. Dan heb je meer dan 1 extra phase. Dan in het misschien wel handig om je creatures indestructable te geven ivm de damage.

Combat phases "stacken" niet echt, maar het werkt wel. Als je in je main phase een land speelt, dan krijg je een extra combat phase. Normaal ziet je beurt er zo uit (zie ook Turn structure):

Begin Phase
Precombat Main Phase
Combat Phase
Postcombat Main Phase
End Phase

Maar als je met Moraug een extra combat phase krijgt dan ziet het er zo uit:

Begin Phase
Precombat Main Phase
Combat Phase
Combat Phase
Postcombat Main Phase
End Phase

Of, als je al in de Postcombat Main Phase zit, zo:

Begin Phase
Precombat Main Phase
Combat Phase
Postcombat Main Phase
Combat Phase
End Phase

Je krijgt dus geen extra main phase. En als je meer land per beurt kunt spelen (Cultivate, speel en activeer een Evolving Wilds, etc) dan krijg je ook nog zoveel meer combat phases. Stel je krijgt het voor elkaar om 3 land te spelen in je Precombat Main Phase, dan ziet je beurt er zo uit:

Begin Phase
Precombat Main Phase
Combat Phase
Combat Phase
Combat Phase
Combat Phase
Postcombat Main Phase
End Phase

Je mag dus al je creatures untappen (ook degene die niet hebben aangevallen! leuk met abilities), maar de damage blijft wel op de creatures zoals hierboven al gezegd. Let ook op dat je creatures wel al een beurt moeten liggen of Haste moeten hebben om aan te mogen vallen.
Dreanorus
4 jaren geleden
Lijkt me een zeer interesante kaart om in mn deck te gaan spelen. Zat te denken aan een Stonehoof Chieftain voor de indestructible. enige nadeel zijn wel de hele grote mana kosten van deze kaart. Zijn zoveel kaarten dat alles wel een leuke combo lijkt. Alleen moet ik niet de basis van het Commander 2020 Ikoria: Arcane Maelstrom deck uit het oog verliezen.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (paar typo's verbeterd (sorry, kon het niet laten :)) en linkjes gemaakt.)
Dordledum
4 jaren geleden
Dit wordt ook wel een auto-include voor mijn Landfall deck.
Teruans
4 jaren geleden
Klein detail. Als je in de eerste main phase een landje speelt, krijg je een combat turn direct daarna. Je untapt je creatures in die combat phase. Maar daarna komt je gewone combat. En je creatures untappen dan niet vanzelf. Het is dus eigenlijk beter om je tweede main phase te benutten voor dat landje. Of je moet je creatures kunnen untappen op instant speed. (Of vigilance natuurlijk.)
Blasty
4 jaren geleden
Wauw, dus eigenlijk niet veel nut om in je eerste main phase te triggeren! Uitzonderingen daargelaten.
Dreanorus
4 jaren geleden
Lijkt me niet echt een probleem om eerst een normale combatfase te nemen en daarna in je 2e mainfase het landje te spelen en je 2e combat fase te nemen?
Dordledum
4 jaren geleden
En dat dan 3 keer achter elkaar ofzo
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Lijkt me niet echt een probleem om eerst een normale combatfase te nemen en daarna in je 2e mainfase het landje te spelen en je 2e combat fase te nemen?

Maar als je bijvoorbeeld een Walking Atlas hebt liggen wil je die het liefst in beide main phases activeren. Dan is het wel belangrijk om te weten dat je in je normale combat niet untapt.
Teruans
4 jaren geleden
Zoals ik het nu lees untappen ze in ieder geval niet. Er staat "at the beginning of that combat." waarmee dus de extra phase bedoelt wordt. Maar verder is het een prima kaart. Het vraagt alleen wat oplossingen van andere kaarten.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 16 posts
  • Laatste post Teruans 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Dreanorus 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL