Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Verslag Modern Toernooi Eindhoven 3 aug 2014

Eclavyrr
10 jaren geleden
Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan het maandelijkse Modern/Legacy Gameforce Qualifier toernooi in Eindhoven (da's een mond vol). Hoofdprijs was cash en een gratis inschrijving voor de Gameforce Invitational in januari, een groot cash toernooi waar je alleen op uitnodiging aan mee kunt doen.

Omdat Melle een teamuitje had heb ik last minute besloten om mee te doen met onze zuidelijke FNM groep en zo gezegd, zo gedaan vertrokken wij zondagochtend vroeg richting Eindhoven.

Onze delegatie :
Paul: Legacy - Reanimator
Mick: Modern - Scapeshift
Davy: Modern - Junk Midrange
Alexander: Modern - RW Soul Sisters
Ikzelf: Modern - Death & Taxes
[d]17085[/d]

Een opmerking over mijn deck: Ik heb gespeeld met 1 Horizon Canopy minder en een Plains meer dan op de lijst staat, ik heb de vierde Canopy pas halverwege het toernooi kunnen regelen.

Omdat het Modern toernooi een uur later begon dan het Legacy toernooi hebben we Paul nog aangemoedigd. Helaas mocht het niet baten aangezien zijn tegenstander telkens beurt 1 een Deathrite Shaman oplegde en Paul geen antwoord had. Beetje pech voor ons groepje in de start, maar het mocht de lol niet drukken, en dat was waarvoor we gekomen waren.

En toen was het tijd voor Modern!
Ronde 1: Tegen Orzhov Midrange
Uitgerekend kom ik in de eerste ronde uit tegen de enige persoon uit Eindhoven die ook wel eens op de FNM in Beek verschijnt; Gert-Jan. Ik weet dat hij vaak nogal eigenzinnige decks speelt en ver van de meta af zit. Dat maakt hem gruwelijk onvoorspelbaar en lastig om in te schatten. Ik ben op de play dus begin met mijn standaard opening: landje, Aether Vial. Gert-Jan begint met een fetch en passed. Geen idee wat ik kon verwachten dus ik leg een Thalia bij, en Gert-Jan gooit een Pack Rat neer. Die eet de volgende beurt een dure Dismember. En zo gaat het eigenlijk wat op en neer. Omdat hij wat lastig in zijn land zit, speelt hij dubbel Dark Confidant. Omdat de match stalled en ik ervoor zorg dat zijn bobjes overleven kosten die hem te veel levens en pak ik de eerste game. De tweede game besluit ik niet te boarden. Ik heb weinig van zijn deck gezien en heb sowieso een voorsprong. Gert-Jan begint sterk, maar heeft de pech dat ik beurt 2 een Leonin Arbiter neerleg. Beurt 3 tik ik mijn Vial naar 2, breng een tweede in het spel en dubbel nuke zijn landen met 2 Ghost Quarters. Hij was had twee mana open gehouden, maar dit was te veel. Als ik beurt drie een derde quarters afraap en een een Blade Splicer inbreng is de game gauw over en pak ik mijn eerste 2-0.

Davy, Mick en Alex hadden ook hun ronde gewonnen, en Paul had revanche gepakt met zijn deck om 1-1- te gaan. Met een beetje de vrees dat we tegen elkaar moeten spelen, wachten we de pairings af voor ronde 2.

Ronde 2: Tegen monogreen Infect
Gelukkig is niemand tegen elkaar gepaired en begin ik aan ronde twee op de draw. Mijn tegenstander gooit beurt 1 een Glistener Elf neer en ik zie het doem scenario al voor me. Ik heb geen removal op hand....
Ik draw en trek een Path to Exile af. Topdeck! Helaas houd deze in beurt twee geen tweede elf met Rancor tegen, en beurt drie krijg ik een 17/15 trample infecter naar me gegooid dankzij een Wild Defiance met 3 Mutagenic Growths. Dus...
-2 Sword of Fire and Ice, -1 Jotun Grunt, -1 Restoration Angel
+2 Celestial Flare, +1 Tempest of Light, +1 Mangara of Corondor
Ik begin op de play met beurt 1 plains en Vial. Mijn tegenstander met een Elf en Pendelhaven
Thalia in mijn beurt twee. Tegenstander speelt een land, dismembered mijn Thalia en swinged voor 1 in totaal. Ik raap geen derde land af en speel een Leonin Arbiter. Vervolgen word de elf gerancored, dropt mijn tegenstander een land, dubbele Groundswell, main phase Might of Old Krosa en Ruud gaat naar ronde 3 met een 1/1 stand.

Ronde 3: Tegen UR Splintertwin
Ronde 1 ben ik mana screwed en krijg ik een beatdown UR tegen me. Alhoewel hij hem niet speelt, zeggen de kaarten in mijn tegenstanders deck me dat hij Splinter Twin speelt. Ik board:
- Jotun Grunt, -3 Kitchen Finks, -3 Restoration Angel
+ Mangara of Corondor, +2 Burrenton Forge-Tender, +Mark of Asylum, +2 Spellskite, +Linvala, Keeper of Silence
Ik ben op de play en leg mijn tegenstander compleet klem met een barrage aan Ghost Quarters, Aven Mindcensor en Arbiters. Hij krijgt niets meer in het spel en ik veeg hem van de kaart. Ronde drie zat ik redelijk op de win, met wel een kans voor mijn tegenstander om terug te komen omdat ik geen removal op handen had. En toen kwam de fout aan zijn kant. Ik untap met een Sword of Fire and Ice, Flickerwisp en Thalia in het spel. Omdat ik zijn land weer naar 4 had liggen strippen kon hij zijn Twin niet spelen en had hij geen untapper in het spel. Ik heb 6 mana open en equip het zwaard op de wisp. Die eet een Echoing Truth. Dan equip ik het zwaard op Thalia en hij activeert zijn Grim lavamancer. En vervolgens gebruik ik Eiganjo Castle en mijn Horizon Canopy om Thalia te redden. Dit kostte hem de match want nu kon ik alles wegburnen wat hij kon spelen. Had hij het andersom gedaan dan had ik een tijdje niets gehad om hem te stoppen. Ik pak de overwinning.

Ronde 4: Tegen Robots/Affinity
Gelukkig heb ik weer een tegenstander die ik nog niet ken (ik vind dat leuker). Hij speelt Robots maar komt erachter dat de horde Golems die mijn Blade Splicers produceren aardig hard terug vechten. Met een krappe marge pak ik de eerste fight (stonden allebei op 4, ik raapte removal).
+2 Burrenton Forge-Tender, +2 Kataki, War's Wage, + Stony Silence, +2 Celestial Flare
- 4 Aether Vial, -2 Sword of Fire and Ice, - Leonin Arbiter
In ons tweede potje neem ik een mulligan op de draw en eindig ik met de volgende hand:
Plains, Kataki, War's Wage, Thalia, Guardian of Thraben, 2 Ghost Quarter, Path to Exile
Alhoewel mijn tegenstander een bliksemstart heeft, raakt hij in zijn derde beurt bijna alles kwijt aan Kataki en als ik vervolgens al zijn land sloop in mijn beurt 3 is het snel beslist.
Ik sta 3-1 en vraag me af waar ik in de standing sta aangezien de top 4 voor de grote prijzen spelen.

Ronde 5: Tegen UR Storm
Dit is een ontzettend korte pot geweest. De eerste match gaat naar mijn tegenstander die in beurt 3 uitcombo'd en mij op min veel zet.
Sideboarden was simpel.
-1 Dismember, -4 Path to Exile, - Mangara of Corondor
+ Tempest of Light, +2 Rest in Peace, +Mark of Asylum, +2 Burrenton Forge-Tender
De Tenders speel k tegen mass removal. Anger of the Gods is vrij populair en deze heb ik in drie matches tegen me gehad. De tweede match gaat naar mij als mijn Jotun Grunt zijn graveyard leeg houd en elke beurt loopt te schoppen. In de derde match gooi ik in mijn beurt 4 een Rest in Peace neer. Alhoewel hij een Remand open heeft, cast ik de RiP een tweede keer en mijn tegenstander scooped.

Ik eindig uiteindelijk met 12 punten op de tweede plek en moet me samen met Davy die vierde staat (ID met 9 punten) opmaken voor de finale rondes. Er wordt even overlegd of we de prijzenpot willens plitten. Een van de spelers wilt liever spelen, wat gerespecteerd wordt en we gaan er voor!

Halve Finale: Tegen RDW/Burn
Alhoewel er vier van de 26 man Burn speelden is dit pas de eerste die ik tegenkom.
Burn is voor mij lastig pre board, maar het geluk is een beetje aan mijn zijde en ik houd een aggresieve hand met 2 Finks en een Blade splicer voor beurt 3 op de play. De lifegain en first strike damage is te veel voor mijn tegenstander en we gaan boarden.
+ Mark of Asylum, +2 Spellskite, +2 Burrenton Forge-Tender
-4 Restoration Angel, -Dismember
De tweede pot gaan we hard over en weer en vinden veel kaarten de grafbak. Ik heb een actieve Vial op drie en kan een Jotun Grunt gebruiken om druk te zetten. Twee keer de upkeep resetten helpt me enorm. Uiteindelijk maakt mijn tegenstander de fout door een Eidolon of the Great Revel te droppen.
Ik had al een actieve Vial en vond het niet erg 2 damage te pakken om nog een tweede te spelen. De game rekte zich en hij kon zijn burn spells niet goed spelen. Mijn Kitchen Finks gaven me leven en pressure en omdat ik mijn creatures niet castte kreeg ik geen damage. Uiteindelijk kon hij geen damage meer doen en kon ik de win pakken met een all in attack. 2-0! Tijd voor de finale dus!

Finale: Tegen Junk Maverick... maar niet heus.
Ik kan hier een heel uitgebreid verslag van maken, maar dat zou 100% stierenpoep zijn. Mijn tegenstander was moe, en ik had het ook wel gezien. Davy had tegen hem verloren en we besloten de pot te splitten. Omdat hij al een invitational ticket had kreeg ik de ticket, naast een 40 euro prijzenpot.

Zeer tevreden naar huis gegaan!

Leermomentjes:
- Aether Vial heeft een may ability. Deze was ik een paar keer vergeten.
- Tectonic Edge werkt niet op basic land. Derp.
- Tot twee keer toe je Eiganjo Castle aanzien voor een plains is faal als daardoor je Thalia dood gaat.
- Jotun Grunt heeft een Cumulative Upkeep. Deze was ik niet vergeten, maar ik had geen fysieke counters op de kaart gelegd. Dit veroorzaakte wat verwarring bij omstanders. Ik had wel aan de trigger gedacht en mijn tegenstander had ook gezien dat ik kaarten onderop legde, alleen hadden we allebei verzuimd om de counter visueel aan te geven. Verwarrend voor omstanders, volgens de Judge niks aan het handje omdat we allebei wisten waar de trigger op stond en deze niet verzuimd hadden te betalen.
- Cherry coke is lekker maar leidt tot nare oprispingen tijdens het spelen. Vooral als ze door je neus naar buiten komen.

Davy en ik zijn uiteindelijk 4e en gedeeld 1e geworden. Mick, Paul en Alexander zijn allemaal minimaal 3-2 gegaan. Goede resultaten voor delegatie Beek en een dag om trots op te zijn!
 bijgewerkt door Eclavyrr 10 jaren geleden (Stijl/Spelfoutjes)
Farone
10 jaren geleden
Leuk verslag om te lezen en gefeliciteerd!
robbertvanderkleij
10 jaren geleden
Nice!
JT
10 jaren geleden
Inderdaad wel leuk om te lezen, hoewel het soms wat kort is opgeschreven (ik ben niet helemaal thuis in modern, maar ik begrijp het grotendeels wel hoor).
Vooral je laatste leermomentje is echt super droog!
Thije
10 jaren geleden
Zeker nice! Well done!
Harakesh
10 jaren geleden
Hoeveel man was er totaal?
Eclavyrr
10 jaren geleden
ik meen rond de 20-25 legacy en 26 modern speler. Daarnaast waren er nog een stuk of 15 standard spelers
jjv
10 jaren geleden
Mooi verslag en Gefeliciteerd met het resultaat
Saint
10 jaren geleden
Leuk om te lezen!
Infect is best wel kicken
adelstad
10 jaren geleden
Tof verslag en tof deck!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post adelstad 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL