Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Guile

Guile

Modern Masters 2015
€ 0,80

Op voorraad. Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis.

  • Spaar gratis Spelpunten
  • Gratis verzending NL vanaf € 50
  • Vandaag besteld? Morgen in huis*
  • Beoordeeld met een 9.2
  • Spaar voor gratis producten
  • 70.000+ producten op voorraad

Productbeschrijving

Guile can't be blocked except by three or more creatures.
If a spell or ability you control would counter a spell, instead exile that spell and you may play that card without paying its mana cost.
When Guile is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.

Kaart informatie

NaamGuile
Mana Cost
Mana value6
TypeCreature - Elemental Incarnation
SetModern Masters 2015  
RarityRare
Oracle tekstGuile can't be blocked except by three or more creatures.
If a spell or ability you control would counter a spell, instead exile that spell and you may play that card without paying its mana cost.
When Guile is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
Power6
Toughness6
Artiest Zoltan Boros & Gabor Szikszai

Reacties op Guile

Tomtommer
12 jaren geleden
Je kan deze kaart inderdaad snel verkeerd begrijpen. Dat had mijn tegenstander ook toen ik deze voor het eerst neerlegde.

Zelfs Eclavyrr legt het verkeerd uit. (sorry bro )

Als het verwarring oproept, kan je de kaart het beste in http://gatherer.wizards.com opzoeken en de rulings eronder te lezen. Daar staat vrijwel altijd wat extra info over de werking van de kaart

Lees daar:

''Guile's second ability replaces "counter [a certain spell]" with "exile [a certain spell] and you may cast it without paying its mana cost." You have the option to cast it immediately upon its exile. If you choose not to, it remains exiled and you don't get another chance to cast it. If the spell or ability that tried to counter the spell has additional effects, it then continues to resolve.''

Dus: Guile zorgt ervoor dat je spells niet meer countered, maar exiled. Je mag ze gratis spelen, maar enkel en alleen op het moment dat je de spell van de tegenstander exiled. In feite counter je door het effect van Guile geen kaarten meer.

Je mag de Unholy Strength in het scenario van Eclavyrr dus direct casten na het activeren van de Isochron Scepter. Dat komt omdat er specifiek op de kaart staat: ''If a spell or ability you control would counter a spell, instead exile that spell and you may play that card without paying its mana cost.''

Dat is een aaneengesloten zin.

Je mag alleen ten aller tijde de exiled spells spelen met Guile als dit de letterlijke tekst op de kaart was: (Wat het niet is!!)

''Guile can't be blocked except by three or more creatures.

If a spell or ability you control would counter a spell, instead exile that spell.

You may play cards exiled with Guile without paying its mana cost.

When Guile is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.''
 Bijgewerkt 10 maanden geleden door Tomtommer
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik weet niet precies wat je nu begrijpt, maar je kunt de kaart die op Isochron Scepter is imprinted elke beurt casten. Elke keer dat je de Scepter activeer voor en , mag je een kopie van de imprinted kaart gratis casten.
errtu
12 jaren geleden
Aaaaah, dank je! Ik was de hele tijd in de veronderstelling dat hetgeen ik imprint mag blijven casten door te betalen en de scepter te tappen en daarvoor dan niets extra's moest betalen ... Hm, klinkt eigenlijk ook niet logisch nu ik het zit in te typen ..

Het had duidelijker geweest als er had gestaan "instead remove the countered spell" .. of misschien moet ik gewoon beter lezen. Anyway, hartelijk dank voor de opheldering
 Bijgewerkt 10 maanden geleden door errtu
Eclavyrr
12 jaren geleden
ik snap waar de verwarring vandaan komt. Dit komt door de bewoording op Blanka.. Guile: instead exile that spell and you may play that card without paying its mana cost
Dit betekent echter niet dat jouw counterspell niets kost, echter de spell die jij countert gaat in plaats van de graveyard naar de exile zone, vanuit waar je de gecounterde spell zonder casting cost te betalen mag spelen:

Voorbeeld:
Jij hebt Guile opliggen, een Isochron Scepter met een imprinted Counterspell. Je hebt 6 Islands waarvan 2 untapped.
Jouw tegenstander cast een Unholy Strength op zijn Dakmor Sorceress. Jij countert deze door 2 mana te betalen, je scepter te activeren en een kopie van je counterspell te casten. De strength wordt in exile geplaatst. Nu is het jouw beurt. In je main phase mag je zonder de mana er voor te (kunnen) betalen de Unholy Strength op je Guile casten en voor 8 aanvallen.
 Bijgewerkt 10 maanden geleden door Eclavyrr
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dat volg ik niet helemaal...wil je nu je eigen spells counteren en ze daarna gratis casten? Dat kan, maar je moet dan wel eerst spell casten...wat inhoudt dat je de mana ervoor betaalt .
errtu
12 jaren geleden
Als ik nu een Counterspell imprint op mijn Isochron Scepter en Guile ligt in 't spel, mag ik dan counteren door de scepter te tappen en daar niets voor te betalen?

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top