Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wederom slechte ervaring met DPD

Twigwalker
1 jaar geleden
Hoi Eclavyrr, wat vervelend dat de bezorging zo moeizaam verloopt. Helaas is geen enkele bezorgdienst zonder problemen. In het verleden hebben we samengewerkt met PostNL, toen ervoeren we een vergelijkbaar percentage aan incidenten met zendingen. Onze ervaringen met zowel PostNL en DPD zijn dat veruit het merendeel van de bestellingen binnen één werkdag bezorgd wordt.

Het kan helaas wel eens voorkomen dat een zending langer onderweg is of niet afgeleverd wordt zoals gewenst. Het kan zijn dat dit structureel gebeurt, bij elke bezorgdienst werken nu eenmaal goede en minder goede bezorgers. In zulke gevallen denken we graag met je mee, de klantenservice zal ook contact met je opnemen om te kijken naar een mogelijke oplossing.

Het uitbreiden van het aantal verzendopties wordt zeker overwogen, maar vergt veel aanpassingen aan ons logistieke proces. Momenteel gaat er veel aandacht naar het verbeteren van deze processen en de vele releases met nieuwe producten. Momenteel is er dus nog geen ruimte voor, maar we hopen in de toekomst zeker meer opties te kunnen bieden.
jjbvd1993
1 jaar geleden
Bij mij is de DPD bezorger (gelukkig) prima, maar aangezien er overdag best vaak niemand thuis is, laat ik het over het algemeen bezorgen bij een pick-up point, geen idee of dat voor jou een optie is, maar voor mij werkt het echt perfect!
Eclavyrr
1 jaar geleden
Ik heb mijn pakketje vandaag kunnen laten ophalen, dus dat is geregeld.
GhaleNargox
11 maanden geleden
Hopelijk mag het, reageren op een post van 8 maanden oud, ik dacht dat het beter was dan een hele nieuwe thread maken, excuses als dat niet zo is.
Maar goed, ook hier is DPD slecht bezig. Vorige week vrijdag besteld, en had die dag en zaterdag geen mail dat ze langs kwamen, enkel dat het pakketje op het depot was. Ik was die dag toen maar weg, zie ik een briefje op de deurmat dat ze me gemist hadden maar stond verder niks op. Online stond "Wordt bezorgd bij parcelshop" maar nergens stond welke. Besloot tot dinsdag te wachten want alle shops waren toch gesloten. Maandag staat er in de status "We hebben pakket niet volgens afspraak kunnen leveren, onze excuses". Wederom, welke afspraak? Want ik had weer geen mail. Dan vandaag krijg ik een mail "Pakket wordt bezorg tussen 17-18". Tijdens avond eten kijk ik "Bezorg bij Parcelshop". Zonder langs geweest te zijn. Nu lig ik op moment van schrijven ziek thuis, dus moet ik regelen dat mijn ouders het kan ophalen. Maar tegelijkertijd is DHL en PostNL vandaag netjes op tijd geweest en heeft de dag van te voren laten weten te komen.

Nu kan Bazaar hier helemaal niks aan doen, ik ben ook super blij met de snelheid dat Bazaar het pakketje op de post heeft gedaan, echt top! En totaal begrip voor dat meer verzend opties logistiek moeilijk is. Maar ik hoop dat het in de toekomst wel een mogelijkheid wordt. Al moet ik er iets meer voor betalen dan DPD. En er zal bij elk post bedrijf altijd wel wat zijn. Maar goed, dat wilde ik even kwijt.
Nogmaals niks tegen Bazaar, gewoon gefrustreerd op DPD en ik wilde mijn stem toevoegen op deze thread (nogmaals sorry als dat niet de bedoeling is, deze thread is al 8 maanden oud, maar dacht dat het overbodig was een nieuwe thread te starten als deze al bestaat)
jjbvd1993
11 maanden geleden
Blijft rot inderdaad al die overwerkte bezorgers. Ik laat m'n pakketjes tegenwoordig dus eigenlijk altijd bij een pick-up point bezorgen, over het algemeen zijn ze er dan de eerstvolgende werkdag. DPD heeft tegenwoordig ook de handige feature dat je een QR code in de mail krijgt die je kan laten zien bij het afhalen, en dan hoef je geen ID-bewijs meer te laten zien, zodat iemand anders ze ook voor je kan ophalen.

Ik woon wel in een grote stad, en heb binnen 5 minuten lopen 1 postNL-, 1 DPD-, en 2 DHLpunten, ik snap dat niet iedereen die luxe heeft
Milano1990
11 maanden geleden
Hi Ghale,

Ik snap jouw frustraties ook. Ook ik heb altijd problemen met dpd en eigenlijk nooit met andere bezorgdiensten. Bij mij komen ze niet opdagen en brengen ze het nooit bij een dpd punt in de buurt maar eentje soms wel 10 minuten rijden in slechte buurten/shabby tentjes. Ze hebben ook wel eens een cameralens van aardig wat eurotjes zo voor mijn deur in de regen gezet waar een handtekening voor nodig was op een vroeger tijdstip dat stond aangegeven in de app.

Eerlijk gezegd is het bij mij zo erg dat ik pakketjes die Bazaar zou versturen via DPD nu tegenwoordig ophaal in de winkel.

Zonde, want Bazaar of Magic vind ik organisatorisch erg goed.
jjbvd1993
3 maanden geleden
Hoi!

Hoe zit het met jullie dpd ervaringen de laatste tijd? Het valt mij vooral op dat voor 16:00 besteld, morgen bezorgd bijna niet meer gehaald wordt bij mij. Af en toe komt het door BoM, door bijvoorbeeld drukte met singles, maar vaak ook dat een pakketje in de molen vast lijkt te zitten, of ik überhaupt geen bericht krijg als het bij een pick-up point ligt. De laatste bestellingen voor mij:

14 juni besteld, nog niet bezorgd. De bestellingen daarvoor duurden:

- op de 5e werkdag na bestellen bezorgd
- 4e werkdag
- 3e werkdag
- 1e werkdag

Ik weet niet of jullie een soortgelijke negatieve trend hebben?
Luctor
3 maanden geleden
Mijn laatste twee bestellingen zijn allebei op de woensdag erna bij het pakketpunt afgeleverd.
- 22 mei besteld, 22 mei verzonden, 29 mei ontvangen.
- 1 juni besteld, 3 juni verzonden, 5 juni ontvangen.
MrAdrian
3 maanden geleden
Ik heb de eer gekregen om 't goede nieuws te delen... we gaan binnenkort de overstap maken naar PostNL! Dus hopelijk ontstaan zulke situaties in de toekomst nauwelijks meer.
Luc
3 maanden geleden
Hulde
Luctor
3 maanden geleden
Yeey
Eclavyrr
3 maanden geleden
Yeeeey ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig alles van DPD op het afhaalpunt liet afleveren, dat is 5 min lopen bij bij vandaan en heeft me een hoop frustratie bespaart
Ckri987
3 maanden geleden
Mooi, hopelijk een hele verbetering. Ben deze week nog ontevreden geweest over DPD. Ze zouden afgelopen zaterdag een pakketje afgeleverd hebben bij een afhaalpunt, maar geen bezorgbevestiging gestuurd. Dus op goed geluk maar langs het afhaalpunt geweest, pakketje lag er wel.
MrAdrian
3 maanden geleden
Quote:
1 uur geleden
Yeeeey ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig alles van DPD op het afhaalpunt liet afleveren, dat is 5 min lopen bij bij vandaan en heeft me een hoop frustratie bespaart


Dat deed ik ook altijd. Al ging 't ook niet altijd vlekkeloos. Dat 't bijv. wel bezorgd is maar niet ingevoerd in 't systeem. Of dat het ineens bij een ander afhaalpunt ligt. Blij dat we overstappen!
jjbvd1993
3 maanden geleden
Nice dat het naar PostNL gaat!

@eclavyrr, ik laat ook alles bij het punt bezorgen, maar dat gaat de laatste tijd dus vaker fout

Uiteindelijk kwam het bij mij ook woensdag binnen, gelukkig niet een verloren gegaan pakketje!
Luc
3 maanden geleden
Nog een aanvullende vraag die misschien nog te vroeg is om te beantwoorden.

DPD werd volgens mij voor gekozen voor de prijs. Gaat de bazaar eventuele meerprijs doorrekenen in de verzendkosten of blijven deze onveranderd?
Jan
3 maanden geleden
Een van de redenen dat we inmiddels al flink wat jaren geleden met DPD in zee gingen waren inderdaad de tarieven, en dan met name die voor zendingen buiten Nederland. Een andere reden was dat DPD ons destijd veel meer flexibiliteit en een beter bereikbare klantenservice boden.

Inmiddels lijkt PostNL een inhaalslag gemaakt te hebben wat betreft prijs en kwaliteit. We hopen op een betere kwaliteit van de dienstverlening zonder dat jullie daar meer voor gaan betalen, maar hier kan ik nu nog geen uitsluitsel over geven.

Wanneer we definitief 'om' zijn zullen we in een uitgebreider bericht het volledige plaatje schetsen.
Markus1509
2 maanden geleden
Ben geen fan van posten op het forum maar moet dit toch even kwijt. Keer op keer problemen met DPD. Ben sinds een jaar geleden weer begonnen met Magic en nog geen enkele keer een pakket goed ontvangen. Nu ook weer pakket wordt vrijdag verstuurd hoort er zaterdag te zijn. Dus ik bel maandag DPD ja pakket staat stil(dat kan ik ook zien). Ja als het er vandaag nog niet is bel dan morgen maar. Dus ik zeg dus vandaag waarschijnlijk zegt dat mens nee zie ik niet meer gebeuren... Waarom moet ik dan nog een dag wachten uiteindelijk ging ze dan nog een rapport uitschrijven krijg ik over 2 WERKDAGEN te horen(eventueel) wat er met mijn pakje gebeurd is. Sorry jongens ik koop heel veel bij jullie maar begin te merken dat ik bij andere winkels begin te bestellen, want dan krijg ik wel mijn spullen netjes en hoef er niet zelf achter aan te gaan.
Markus1509
2 maanden geleden
Na mijn laatste post 5 dagen geleden weet ik niet of er iets veranderd is met bestellen, maar ik kreeg mijn Asassasin's Creed bundel via Post NL. Dus ik was superblij dat ik eindelijk ook is een pakket daadwerkelijk in me handen kreeg de dag nadat het verstuurd werd. Wat dus nooit gebeurd met DPD. Dus ik hoop echt dat dit vaker gebeurd. Dus bedankt BoM voor deze zeer positieve verandering!
Twigwalker
2 maanden geleden
@Markus

Heb je het bericht boven je eigen berichten al gelezen? De overgang naar PostNL in plaats van DPD is bijna rond Fijn om te lezen dat je de switch direct gemerkt en gewaardeerd hebt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top