Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BCY 226: I'll take four please!

bartist
5 maanden geleden
Welkom bij Build Your Card 226, weer een nieuwe editie!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan, het thema van deze editie: Doe mij maar een playsetje!

In de toernooiformatten kan je een maximum van 4 keer dezelfde kaart in een deck stoppen. De casual deckjes waar ik ooit mee begon waren ook 60 kaarten deckjes met dezelfde restrictie.
Daarom geef ik jullie de uitdaging: maak een kaart die je het liefst 4 keer in een deck zou willen spelen
Dat kan op verschillende manieren. Je kan aan Hedron Alignment en Biovisionary denken, waar je er 4 nodig hebt voor de wincon, of aan Rite of Flame, Elvish Clancaller, of Baru, Fist of Krosa.

Mijn voorbeeld:
Persistent Weeds
Creature - Plant

When Persistent Weeds enters the battlefield, put all creatures named Persistent Weeds from your graveyard to the battlefield.

If you forget just a little bit, it will come back.
0/2

Deadline: Zondag 1 September, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 5 maanden geleden
Lavinius
5 maanden geleden
Ulamog's Voidmage

Creature - Eldrazi Processor

When Ulamog's Voidmage enters the battlefield, you may put any number of cards named Ulamog's Voidmage you own from exile into your graveyard. Draw a card for each card put into a graveyard this way.

3/3
 bijgewerkt door Lavinius 5 maanden geleden
Daedalon
5 maanden geleden
Horseman of the Apocalypse
Legendary creature - demigod
Horseman of the Apocalypse is all colors.
You can control up to four Horseman of the Apocalypse regardless of legend rule.
This creature has effects equal to the number of Horseman of the Apocalypse on your side of the field.
1: Menace, 4/4
2: Menace, Vigilance, 4/4
3: Menace, Vigilance, First Strike, 4/4
4: Menace, Vigilance, First Strike, Indestructible, Shroud, 6/6

-------------------------------------------------
Je zou dit kunnen zien als een alternatieve variant op de level-up mechanic, alleen dat je level-up/-down met de hoeveelheid gelijknamige creatures

(vorige inzending was ik niet echt tevreden over)
 bijgewerkt door Daedalon 4 maanden geleden
Obadja
5 maanden geleden
General's Advisors
Creature - Human Advisor

Whenever ~ enters, choose a number at random between 2 and 5. ~'s power and toughness are each equal to the chosen number.

At the beginning of your endstep, if you have four or more creatures named General's Advisors with the same power and toughness, you win the game

*/*
Having advisors is not really a problem, getting them to be on the same page is.

Toelichting (ik hoop dat de flavor tekst al duidelijk genoeg was): je adviseurs moeten natuurlijk wel hetzelfde denken (aka dezelfde power and toughness hebben), voordat je je gamewinning advies krijgt
 bijgewerkt door Obadja 4 maanden geleden
Bizzabazza
5 maanden geleden
The quadruplet gatekeeper

Creature - Human Soldier

Haste,

Whenever The quadruplet gatekeeper deals combat damage to a player, you may search your library for a card named The quadruplet gatekeeper, reveal it, and put it on the battlefield.
Whenever another creature enters the battlefield with the same name as The quadruplet gatekeeper, double the power and toughness of The quadruplet gatekeeper.

Alone we are strong, together we are stronger

2/2
001/004 R
BluezamX
5 maanden geleden
Gravebolt
Sorcery

Mill three cards, then ~ deals 3 damage to any target.
You may put any number of ~ cards in your graveyard on the bottom of your library. If you do, for each of them, ~ deals 1 damage to any target. (A spell goes to the graveyard only after it has finished resolving.)

---

2 mana voor 3 damage is een normale rate (Lightning Strike). Maar in Rakdos decks die iets met hun graveyard doen is het millen er wel leuk bij! En mocht je Gravebolts millen, dan doen die extra flexibele au. Goed in de early game tegen andere control decks, goed in de mid game tegen creatures met 4 toughness. Daarom de sorcery speed, dat voelt voor mij alsof het de power enigszins balanceert.
De reminder text erbij is om te reminden dat je de Gravebolt die je cast niet meteen onderop je deck mag leggen.

Ik zie deze vooral voor me om gespeeld te worden in Pioneer of Modern of zo, samen met fetches om je deck vaak te schudden.
 bijgewerkt door BluezamX 4 maanden geleden
Justian2002
5 maanden geleden
Sample it

Instant

Counter target noncreature spell. Then put X counters on target creature, where X is the number of other cards named Sample It you have cast plus half the countered spell’s mana value, rounded up.

Simic never sees one’s spell as trash. They see it as another part for something complex

Waar Dimir countert met pijn (Countersquall), Azorius met pure macht (Dovin's Veto) zal Simic er mis/gebruik van maken
 bijgewerkt door Justian2002 4 maanden geleden
Cobaltius
5 maanden geleden
Squadron Crow

Creature — Bird

Flying

When Squadron Crow enters, you may search your library for up to three cards named Squadron Crow, reveal them, put them into your hand, then shuffle.

, Sacrifice Squadron Crow: Draw two cards, then put two cards from your hand on top of your library in any order.

1/1
——————————————————————————
Het is een reference naar de Squadron Hawk + Brainstorm combo/synergy die soms in Pauper gespeeld wordt met Lórien Revealed om ze weer terug te shuffelen.
Mango
5 maanden geleden
Daylight Robbery

Sorcery

Search target opponent's library and choose a card from it. Exile that card. It becomes your property. This effect does not end after the game has finished.

"Unfair? Why do you say what I do is unfair? We are just playing a friendly game of cards."
Justian2002
5 maanden geleden
Vijf mana om een Mana Crypt te kopen!? Ik wil er graag meer dan vier!
maus
5 maanden geleden
Quote:
1 uur geleden
Daylight Robbery

Sorcery

Search target opponent's library and choose a card from it. Exile that card. It becomes your property. This effect does not end after the game has finished.

"Unfair? Why do you say what I do is unfair? We are just playing a friendly game of cards."

Ik denk dat je een un-serie icoontje mist naast de card type.
Luctor
5 maanden geleden
Wildebeest Squad

Creature - Wildebeest

Each other creature not named Wildebeest Squad gets +1/+1 for each non-token creature you control named Wildebeest Squad.

For as long as you control four or more creatures named Wildebeest Squad all creatures you control gain trample.

3/3
 bijgewerkt door Luctor 5 maanden geleden
Eclavyrr
5 maanden geleden
Death in Four Acts

Instant

Death in Four Acts deals 4 damage to target player. If this is the fourth time you’ve cast Death in Four Acts this game it deals 8 damage instead.

“Death should never be quick. It should be an opera." ~ Jhin

Een BYC met vier als thema? Het eerst waar ik aan moest denken was Jhin in League of Legends (ik was ooit een Jhin main). Zijn hele shtick is gebaseerd op het nummer 4. Vandaar Death in Four Acts. Als je deze voor de vierde keer cast doe je dubbel schade (net zoals Jhins vierde kogel die hij schiet), en toepasselijk genoeg is dat meestal genoeg om van een tegenstander te winnen
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 maanden geleden (Plaatje en icoon gefikst)
Eclavyrr
5 maanden geleden
Quote:
7 uren geleden
Daylight Robbery

Sorcery

Oef dat gaat tot fysieke strijd leiden tussen de spelers
Mango
5 maanden geleden
Na jaren geaarzeld te hebben besloot Jan om zijn Black Lotus eindelijk eens in een deck op te nemen. Helaas raakte hij de kaart kwijt aan een "Daylight Robbery" van zijn beste vriend. Pech gehad, Jan ! Zulke dingen gebeuren nu eenmaal bij Magic !
Daedalon
5 maanden geleden
"Daylight Robbery" op een Tournament/Nationals, oh boy.......
Justian2002
5 maanden geleden
toch maar aan enkel budget games meedoen
TheRobinros
5 maanden geleden
Quote:
2 uren geleden
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal bij Magic !

Oh ja, dat was ik vergeten
Luctor
5 maanden geleden
Quote:
14 uren geleden
"Daylight Robbery" op een Tournament/Nationals, oh boy.......
Dan is je deck daarna gelijk niet meer legal, omdat je een kaart mist.
Tancred
5 maanden geleden
Quote:
1 dag geleden
Daylight Robbery

Sorcery

Als deze kaart zou worden uitgegeven zou dat voor mij aanleiding zijn om te stoppen met Magic en mijn hele verzameling te verpatsen.
Info
  • 40 posts
  • Laatste post nielsvd 4 maanden geleden
  • Gemaakt door bartist 5 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL