Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #28

Soulephant
9 jaren geleden
Welkom bij de 28ste editie van Build Your Card! Het is nogmaals aan mij om dit spel te hosten, dit keer als winnaar van #27! Nog altijd zijn hier geen prijzen aan gebonden, met uitzondering van eeuwige roem!

Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op de Build Your Card pagina.

Hoe werkt Build Your Card? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie! Er zijn echter wel enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Nu dat gezegd is kan ik het thema eindelijk bekendmaken!

Bazaar Entreats the Angels!

Ruwweg 12 BYC's geleden kwamen de demons aan bod, en nu is het eindelijk de beurt aan de witte tegenhangers. Werd misschien wel tijd, want we hebben geen angel gezien in Theros of Tarkir. Dat vind ik zelf jammer, maar goed. Ik heb verder niet zo heel veel te zeggen. Ga vooral los! Hoeft niet per se black border te zijn, hoeft zelfs niet per se een angel creature card te zijn. The sky is the limit!

Ik heb nog een voorbeeldkaart die jullie hopelijk helpt out-of-the-box te denken:
[url src=http://i.imgur.com/2dlX0lI.png url]Angel of the Fateful Hours[/url]

De deadline voor deze BYC is zondag 8 november 2015, 23:59! Veel succes een veel plezier!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
LegoRobster
9 jaren geleden
Er zat nog een mythic Angel in Magic Origens. Dat moet toch wel tellen?
hellhound
9 jaren geleden
Astaria, Shepherd of Light and Fire

Planeswalker - Astaria

[+1] Deal 2 damage to target creature, if that creature dies this turn, you gain 2 life

[-3] All Creatures you control get +2/+0 and first strike untill end of turn

[-9] All non-white creatures become white. then, gain control of all white creatures. you get an emblem with 'All white creatures have +1/+1

[4]
--------------------------------------------------------------------

Astaria is een rood/witte planeswalker. ik hoef denk ik niet te vermelden dat astaria een angel walker is.

de +1 is een soort mini Lightning Helix. een ability die dus gewoon is.

de -3 kan in of worden geplaatst, wit heeft de vele 'charge kaarten (bijv. Inspired Charge, Sanctified Charge) en rood heeft kaarten als Volcanic Rush en Trumpet Blast

de -9 is heel erg (dat mag van een angel dan ook wel) hate tegen alles wat non-white is, en daarnaast een anthem effect.
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
BrickFace
9 jaren geleden
[b]Sigil of the Taken Throne/b]
Enchantment
If you control at least one legendary angel, at your combat step, you may put a 4/4 flying white angel creature token tapped and attacking onto the battlefield. Sacrifice it at your end step.
When Asha returned to Bant, she was in need of an army

Dit is een spin-off van Sigil of the Empty Throne
 bijgewerkt door BrickFace 9 jaren geleden
bartist
9 jaren geleden
Lucifer
Legendary Creature - Angel

Flying

Whenever a white source would cause Lucifer to die, transform it instead.

2/3

------------------
Lucifer, Fallen

Flying, deathtouch

Angels you control are black in addition to their other colors.
Black creatures you control gain +1/+1 and protection from white.

6/6

Thema lijkt me duidelijk, ik twijfel alleen beetje over de verwoording van de transform-trigger. Als iemand me daar bij kan helpen of naar een kaart zou kunnen linken waar goed staat, zou dat fijn zijn
 bijgewerkt door bartist 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
@hellhound: Tibalt, the Fiend-Blooded is in een hoekje aan het huilen door die ultimate.

Darksteel angel

artifact

Darksteel angel is indestructible

: darksteel angel becomes a 6/6 angel artifact creature with flying until end of turn

Darksteel hasn't been seen before this divine
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
LordWhooT
9 jaren geleden
als hier een plaatje of linkje van gemaakt zou kunnen worden zou dat tegek zijn!

Ik ben voor Zwart/wit gegaan, simpel effect met dat als je hem oproept wat terug mag halen. Met de haunt ability erbij om hem het Orzhov tintje te geven, Extort ging niet.. Vooral omdat engelen niet afpersen lijkt mij.

Bruikbaar, qua mana kosten lijkt deze mij goed en verder een Angel die zo in een zwart wit deck ondanks de vele terughaal kaarten een best mooi plekje zou hebben.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
Davy
9 jaren geleden
@bartist: Met het doodgaan erbij wordt een beetje lastig te verwoorden, want regeltechnisch is het niet meer dezelfde kaart als die van zone verandert, een trigger zou dus niet meer kunnen checken hoe die dood is gegaan, omdat het toen een andere kaart was. Om hem op de battlefield al te laten triggeren wordt ook lastig, omdat de trigger dan op de stack gaat als je er een Lightning Helix op speelt, maar nog steeds zou moeten resolven, zelfs als de Lightning Helix wordt gecounterd, waardoor Lucifer dus transformt zonder dood te zijn gegaan... Een replacement effect als deze zou wel werken: "Whenever a white source would cause Lucifer to die, transform it instead."
 bijgewerkt door Davy 9 jaren geleden
bartist
9 jaren geleden
@Davy: Thnx, vond het idd lastig om het in juiste verwoording te maken, maar jouw verwoording is het beter te begrijpen .
kolonelnick
9 jaren geleden

Edit: paar kleine aanpassingen gedaan. P/T is nu 4/6 en je mag nu alleen aura's met cmc 4 of minder zoeken om absurde overnames ed. te voorkomen. Het idee is een beetje een control angel, want je mag de aura's ook op opponent creatures gooien. Dus je tegenstander zijn Primeval Titan een Pacifism mag gewoon.
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Weeping Angel

Artifact Creature - Angel Horror {v15m}

Weeping Angel is indestructible
Weeping Angel can't attack or block if the opponent controls an untapped creature.
Whenever Weeping Angel is declared as an attacker and deals combat damage to a player, that player loses the game.
"Do. Not. Blink."
4/5

Plaatje

De Weeping Angels..... wie ze niet kent: houden zo. Wie ze wel kent weet hoe eng deze 'standbeelden' zijn. Onschuldig zolang als je ze kunt zien, maar razendsnel en onhoudbaar zodra je ook maar met je ogen knippert. Ze plukken je dan weg uit je huidige tijden sturen je naar een andere periode om daar je leven uit te leven waarna ze zich tegoed doen aan de energie die je zou hebben afgegeven als je in je huidige tijd nog leefde. Effectief gezien: je bent dood, het duurt alleen even.

Card breakdown:
Type: het zijn standbeelden met een eigen leven. Ze zijn niet legendarisch, en zelfs gevaarlijk in groepen.

Subtype: Angel Horror, het zijn nachtmerries in de vorm van ´onschuldige´engelen.

Indestructible: Niet kapot te krijgen, alleen als ze uithongeren vervallen ze in een staat van catatonie, maar zelfs dan kunnen ze nog gevaarlijk zijn.

Non-flying angel: Een standbeeld vliegt niet.

Attack\Block clause: zolang er iemand is om te kijken is de Weeping Angel gewoon een standbeeld en doen ze niets..... toch?

Phage-like ability: Hun aanraking is dodelijk. Mits ze wel hun prooi kunnen benaderen op hun manier (maw no cheaty cheat effecten met Kaalia e.d. Sneak Attack effect is ok... een turn 1 gesneakte [k]avatar of serra[/k] is net zo dodelijk. )

P/T rating, rarity en CMC: 6 mana voor een 4/5 mythic met deze abilities leek me redelijk.
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
carlovdm
9 jaren geleden
Sunlit Avenger
Creature- Angel

Flash, flying

Sunlit Avenger enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the amount of damage dealt to you this turn.

When Sunlit Avenger enters the battlefield, if you cast it from your hand, exile target creature an opponent controls.

In baleful times, people need to be reminded of retribution.

0/0
MagnusMagicus
9 jaren geleden
@Eclavyrr: ik zou er "can't attack or block" van maken, omdat ze echt niets kunnen als je ze ziet. En je zou ze nu wel attacking op de battlefield kunnen kieperen, en dan hebben ze wel een erg sterke ability...wellicht iets opnemen dat ze geen combat damage doen als er een creature aanwezig is?
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 01-11-2015 om 20:41

Angels komen in alle kleuren voor, dus ook blauw (kijk maar naar Bruna, Light of Alabaster ) Ik ben voor een azorius angel gegaan, vandaar ook de azorius mechanic. De azorius houden wel een beetje van aura's en regels dus vandaar deze creatie.

4 mana lijkt me veel te weinig: je kunt dan bv. zoeken naar: Spirit Away, Take Possession, Volition Reins, Yavimaya's Embrace maar ook bv. naar Eldrazi Conscription...
(en dat elke beurt weer...).

Misschien kun je het beter beperken tot aura's met converted manacost or less (evt. 5?).
Bobst3r88
9 jaren geleden
Divine spirits

Instant

You may put a 4/4 angel token with flying on the battlefield for each creature put into your graveyard from the battlefield this turn.

"Only the righteous become divine"
 bijgewerkt door Bobst3r88 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 02-11-2015 om 12:47
@Eclavyrr: ik zou er "can't attack or block" van maken, omdat ze echt niets kunnen als je ze ziet. En je zou ze nu wel attacking op de battlefield kunnen kieperen, en dan hebben ze wel een erg sterke ability...wellicht iets opnemen dat ze geen combat damage doen als er een creature aanwezig is?

Hm, goede opmerking. Het niet blocken is iets waar ik over twijfel aangezien een indringer/aanvaller op zich best wel terug kunt deinzen als ie zo'n Engel ziet ipv volle bak door te rennen. Maar ik moet idd iets doen met de cheat into play ability. Ik denk iets in de richting van Phage's ability maar dan dat ze geen combat damage doen ipv van de game laten verliezen.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
@kolonelnick: Forecast is al een bestaande ability en je vergeet nu wel een stukje daarvan...iets met upkeep .
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 02-11-2015 om 13:38
@kolonelnick: Forecast is al een bestaande ability en je vergeet nu wel een stukje daarvan...iets met upkeep .

Dat forecast bestond wist ik het is ook de bedoeling dat het een azorius angel is. De upkeep zal ik er nog even bij moeten zetten.

Verder zal ik inderdaad het power level wat omlaag moeten doen, een eldrazi conscription is ineens wel heel eng, vooral omdat de kaart als control kaart bedoelt is. (zoek een pacifism of arrest dat was meer t idee) ik zal vanavond de aangepaste versie posten.
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
BrickFace 01-11-2015 om 17:34
Sigil of the Taken Throne
Enchantment
If you control at least one legendary angel, at your combat step, you may put a 4/4 flying white angel creature token tapped and attacking onto the battlefield. Sacrifice it at your end step.
When Asha returned to Bant, she was in need of an army

Dit is een spin-off van Sigil of the Empty Throne

je moet nog een mana cost hebben
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Cupid

Flying, shroud
, : Cupid deals 1 damage to target creature. Put a love counter on that creature. Creatures with love counters can only attack if defending player has a creature with a love counter. Creatures with love counters can only block creatures with love counters.
“Cupid is a knavish lad, Thus to make poor females mad”
- Shakespeare

0/3
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL