Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card ! #3

cgroos
9 jaren geleden
Hallo creatieve cardbuilders !

Na kolonelnick en Blasty nu aan mij de eer een build the card te bedenken.

Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).

De regels zijn vrij simpel:
1. een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. wees aardig voor elkaar.
3. heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:
1. de kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. de leuk is het om met en tegen de kaart te spelen.
3. natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. is de kaart compleet (hiermee word bedoelt rarity, naam, mana cost etc.)
5. flavor text is niet verplicht, maar mag wel.

Wanneer je dus wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. als je een extra regel wilt toevoegen vanwege het thema, ga je gang.

Het thema van deze keer is die vergeten tribe, die eeuwige teleurstellingen, de verschoppelingen van het fantasy pantheon: Dwarves !!

In Magic hebben ze nooit kunnen schitteren als in bijvoorbeeld in The Hobbit waar ze moeiteloos met elven, spinnen, orks, draken en goblins afrekenen. Kijk en huiver: http://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?type=+[dwarf]||subtype=+[dwarf]

Leef je uit en bedenk wat je nog mist voor dat EDH Dwarf Tribal deck. Creatures, legends, lands, artifacts en misschien zelfs wel een enchantment, de dwergen zijn van alle markten thuis.

bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
nielsvd
9 jaren geleden
Dwarven prophecy

Enchantment - rare
At the beginng of your upkeep put two 1/1 green dwarf creature tokens into play, then if you control 7 or more dwarfs search your library for a knight and put it into play with a hero counter on it.

If a creature with a hero counter on it deals combat damage to opponent exile dwarven prophecy and put a 5/5 white angel token into play with flying, first strike and antidote 3 into play (antidote 3, when this creature enters the battlefield remove three poison counters from you).

Was het eerste wat in me op kwam bij een dwarf thema
 bijgewerkt door nielsvd 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
@nielsvd

Je weet dat je nu niet per se een nieuwe ability hoeft te verzinnen he (mag geloof ik wel). Het is nogal wat namelijk wat zo als eerst bij je op komt Ow en je mist nog een rarity trouwens.
Blasty
9 jaren geleden
Ik zou het Dwarven Prophecy noemen Niels
Eclavyrr
9 jaren geleden
Hier is mijn poging:

Even wat meer uitleg

Volgens de lore van Warcraft zijn de dwergen gecreëerd door de Titanen en gemaakt uit elementen gerelateerd aan de Aarde (steen, brons, ijzer etc), sterk en onverwoestbaar. Toen de Oude Goden de Vleesvervloeking hadden losgelaten veranderden de Dwergen in Troggs. De Titanen besloten om de effecten van de vloek aan te passen en hebben ze de dwergen opnieuw gecreëerd op basis van hun originele design, aangepast naar een vleselijk omhulsel. Zo ontstonden de moderne dwergen clans.

De Iron Boot Flask stelt de drinker tijdelijk in staat de gedaante aan te nemen van een Iron Dwarf.

Mijn idee voor de implementatie van dit naar MtG toe was om de gebruiker een bonus te geven als ze van oorsprong een Dwerg zijn door een dwerg zijn onoverwinnelijkheid terug te geven zolang hij de Flask gebruikt.
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden

Balthor's Keep

Artifact — Fortification

As long as fortified land is a mountain, Dwarves you control get +1/+2.
Fortify - Tap four untapped Dwarves you control (Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)
 bijgewerkt door Blasty 9 jaren geleden
nielsvd
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 21-01-2015 om 20:39
@nielsvd

Je weet dat je nu niet per se een nieuwe ability hoeft te verzinnen he (mag geloof ik wel). Het is nogal wat namelijk wat zo als eerst bij je op komt Ow en je mist nog een rarity trouwens.

Laat ik die opmerking iets toelichten, het was me gelijk duidelijk dat jet iets met 7 dwergen, een knight en anti poison moest worden , de uitwerking koste iets meer tijd.
 bijgewerkt door nielsvd 9 jaren geleden
Gemini
9 jaren geleden
Dwarven Executioner
Creature - Dwarf

If your opponent has less then X health remaining, you win the game.

3/2
robbertboer
9 jaren geleden
The Mountain Queen

Legendary Creature - Dwarf (2/4)

Vigilance

Other Dwarves you control get +1/+1

Distract - Sacrifice a mountain, creatures your opponents control cannot block this turn.

"Most believe Dwarven females don't exist, this mainly has to do with their beards"
 bijgewerkt door robbertboer 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Ik heb wat hulp nodig met de verwoording, maar dit is het idee:

Ibûn, Forger of Mountains
Legendary Creature - Dwarf Artificer

, : Target mountain you control becomes an artifact equipment in addition to its other types, with Equip and "Equipped creature gets +3/+1".

Stronger than steel, lighter than cotton.

1/5

bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden

Bolrug is een van de vijf clan leaders van alara, hoewel hij zich niet bewust is van de andere vier die leven op de andere shards, heeft hij altijd het idee gehad dat er ergens een tegenstander voor hem is. Zijn naam heeft hij te danken aan zijn gevecht met de jund tyrant, Kartthus. Een geweldige slag, waar Bolrug victorieus uitgelopen kwam. Aanbeden voor zijn kracht en zijn twee hamers, Lêtvak en Osunda, heerst hij nu als clan leader onder de bergen van Jund. Hij is zich ervan bewust dat Karthuss niet dood is en wacht de dag af tot de draak opnieuw zijn kop opsteekt. En wanneer die dag aanbreekt zal Bolrug klaar zijn, maar tot die tijd zet hij al zijn krachten ertoe om de andere vier clan leaders te vinden.

(heb ook de namen van de andere vier clan leaders bedacht. Iselteb, warden of stone (esper). merat the swarm (grixis). moioell, tamer of beasts (naya). fellak, arbiter of bant (bant obviously)
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 22-01-2015 om 09:09

, : Target mountain you control becomes an artifact equipment in addition to its other types, with Equip and Equipped creature gets +3/+1.

1/5

ik denk ipv te zeggen in addition to it's other types je ook it's still a land kan gebruiken,maar ik weet niet 100% zeker of dit dan de juiste verwoording is
Dordledum
9 jaren geleden
Battlerager's Armor

Artifact - Equipment

Equipped creature gets +2/-2 and Haste. As long as equipped creature is a Dwarf it get +2/+0 and Haste instead. Equipped creature cannot equip any other equipments.

Equip

Thaldor, Human fighter: "It's too small, my belly is exposed, the spikes hurt!"

Thibbledorf Pwent: "Shut up and return my armor!"
 bijgewerkt door Dordledum 9 jaren geleden
Dordledum
9 jaren geleden
Mooi thema trouwens,

Dwarves zijn altijd mijn favoriet geweest, helaas hebben we al jaren geen fatsoenlijke dwerg meer gezien in Magic.
fullmoonie
9 jaren geleden
Dwarfs!!!

Blasty
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 22-01-2015 om 09:09

, : Target mountain you control becomes an artifact equipment in addition to its other types, with Equip and Equipped creature gets +3/+1.

1/5

Zet "Equipped creature gets +3/+1" tussen aanhalingstekens, dan ben je er wel.
Thomas34
9 jaren geleden
Wat mis je nog in een tribaldwarfdeck? Nou, een echte aanvoerder natuurlijk! goblins hebben Goblin Chieftain, zombies hebben Cemetery Reaper en merfolks hebben Master of the Pearl Trident, om er maar een paar te noemen.

Die geven al hun soortgenootjes een +1/+1 bonus. Bij de dwergen zaten tot nu toe alleen nog maar verraders die volledige andere volkeren een krachtbonus gaven, maar hun eigen verwanten niet. Daar komt vanaf nu verandering in:

The Great Dwarf

Creature - Dwarf Shaman

Mountainwalk

All other dwarf creatures you control have +1/+1

Sacrifice a mountain: The Great Dwarf deals X damage to target creature, where X is the number of dwarfs you control

The dwarfs were happy to finally find their leader after all those years

P/T: 2/2

Deze challenge heeft me ook meteen geïnspireerd om een dwergenside-thema in m'n net begonnen set te verwerken
 bijgewerkt door Thomas34 9 jaren geleden
NjitRam
9 jaren geleden
Gimli, the Throwable
Legendary Creature - Dwarf Warrior

Tap an untapped Human you control: Gimli, the Throwable gains Reach and First Strike until end of turn.

I cannot jump the distance, you'll have to toss me.
... Don't tell the elf.

3/2

Referentie lijkt me duidelijk
 bijgewerkt door NjitRam 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Erebor, the seventh kingdom of the dwarves

legendary artifact creature - dwarf wall

defender, indestructible

If a creature would attack you flip a coin if you win that creature may not attack you this combat if you lose that creatures controller may pay if he/she doesn't that creature may not attack you this combat.

Creatures blocked by Erebor, the seventh kingdom of the dwarves deal half their combat damage this turn and if they have trample they can't trample.

If Erebor, the seventh kingdom of the dwarves dies exile all attacking creatures you don't control.

0/12
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
Morph
9 jaren geleden

bijgewerkt door Morph 9 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 76 posts
  • Laatste post Twigwalker 9 jaren geleden
  • Gemaakt door cgroos 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL