Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij BYC 51! Door de vakantieperiode aan mij de eer als nr. 3 van de BYC #50 om een nieuwe BYC te hosten! Er staat ook nu weer een leuk thema voor jullie klaar. Maar eerst herhalen we de regels nog een keer die ook te vinden zijn op de Build Your Card pagina.
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card. Eerst de gebruikelijke regels:
1. Een kaart per deelnemer. Gedurende de week mogen er wijzigingen worden aangebracht of van kaart worden gewisseld. Zolang het maar bij een kaart blijft.
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8! Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten? De nadruk ligt hier op min of meer, en gezien het thema verwacht ik hier sowieso niet veel problemen, maar laten we Planar Chaos vermijden.
Nu dat duidelijk is, kan ik het thema bekend maken:
Tiny Leaders
Het is niet een heel populair format, maar voor hen die het spelen een prima competetive format waarbij elke spel niet hoger dan CMC3 mag kosten! Net als Commander wordt dit format aangestuurd door één Legendary Creature, van je raad het al, maximaal CMC3. De Kleuren van jouw Tiny Leader bepalen trouwens net als in Commander ook de kleur restricties in jouw deck.
Toen ik creatures ging opzoeken voor dit specifieke format kwam ik erachter dat er veel meer potentie ligt aan de hoeveelheid Legendary Creatures, maar ook qua kleurencombinaties & abilities.
A fijn de opdracht, ontwerp een Tiny Leader, een Legendary Creature van maximaal CMC3! Het powerlevel van de kaart mag behoorlijk hoog liggen omdat het een behoorlijk competitive format is, leef je uit. Bij deze ook alvast een voorbeeld:
De deadline voor de BYC#51 is op vrijdag 29 juli 23.59, de uitslag zal op zaterdag 30 juli in de loop van de avond bekend worden gemaakt.
Ow, gaaf onderwerp!
Hier moet ik wel goed over nadenken want ik ben nog redelijk nieuw bij commander en tiny leader speel ik niet, maar mijn inzending zal zeker komen!
Ik heb nog nooit Tiny Leaders gespeeld ( of veel EDH / Commander ) en heb dus niet echt een idee van wat goed, slecht of overpowered is in het format. Voor mijn voorlopige entry werk ik dus vooral met flavor en tribal synergy, deels geïnspireerd door de ability van Stensia Innkeeper.
Morduul, the Pillager Legendary Creature - Orc Warrior
Trample, Haste
Whenever Morduul, the Pillager or another Warrior you control deals combat damage to an opponent, tap target land that player controls. That land does not untap during its controller's next untap step. 3 / 3
Morduul, the Pillager stuurt zijn plunderende leger naar de overwinning! Na het winnen van een gevecht plunderen je Warriors de resources van je tegenstanders. Nothing stands between us and the spoils of war.
Feedback is zeer welkom!
bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (Plaatje zichtbaar gemaakt)
Whenever a creature enters the battlefield under your control, Bnok, Hurler of Rocks deals one damage to each player.
2/1
"I wondered why the rock was getting bigger, then it hit me"
----------------------------------------------------------------------------
Iedereen die me goed kent, weet dat ik een groot liefhebber ben van decks als naya zoo of mono-rood goblins, ik sla iemand graag keihard met een leger aan kleine beestjes. iets wat ik alleen erg jammer vind, is dat er in Tiny Leaders niet echt een general is die deze strategie echt steunen, wat deze decks nodig hebben is een general die doen wat de rest van de beestjes in de decks doen, hard rammen. en jammer genoeg doen de meeste legendary creatures in goblins, R/G en Naya niet. (muv Marath, Will of the Wild in naya)
deze kaart is dan ook gemaakt voor R/G zoo of goblins: de goblin kan zelf redelijk goed meppen, en profiteerd er alleen maar van als je veel beestjes speelt. als je tribal goblins wilt spelen, geeft deze kaart je de mogelijkheid om leuke groene goblins te spelen (bijv. Vexing Shusher of Boggart Ram-Gang). de enige reden dat ik deze kaart niet ook wit heb gemaakt is omdat ik denk dat deze kaart te sterk zou zijn. rood en groen hebben al beestjes die sterk genoeg zijn, een kaart als deze wil je geen Loxodon Smiters of Fleecemane Lions geven
Progenitus' Legacy
Legendary Creature - Hydra Avatar
Progenitus' Legacy is all colors.
Converge - Progenitus' Legacy enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each color of mana spent to cast it, and has protection from those colors.
0/0
Alita, Child of the Machine
Legendary Artifact Creature - Golem {somm}
First Strike
At the beginning if your upkeep return target artifact with converted manacost X from your graveyard to the battlefield where X is less or equal to the number of artifacts you control.
"Nature is a machine. The family is a machine. The life cycle is like a machine."
3/2
Edit: Iets minder combo commanderig gemaakt en meer focus op artifacts.
Naam en plaatje (nog up te loaden) zijn geïnspireerd op naar mijn mening een van de beste cyberpunk manga's die er is: Battle Angel Alita
Bobst3r88: Insane overpowered. Dit zoekt je combo en wint. Elke keer. Lijkt me heel saai, niet te counteren op normale manier en had ik al gezegd dat het insane overpowered was?
Tiemen: Mooie kaart. Sterk, niet overpowered, tribal, heel tof. En omdat kritiek leveren leuker en nuttiger is: waar zit het wit in de kaart? En land tappen en getapt laten is heel suf. Als je eenmaal doorkomt, betekent dat je blijft doorkomen want je tegenstander kan (bijna) geen spells meer casten. Saai voor iedereen denk ik .
hellhound: cute, doet me denken aan een mini-Purphoros, God of the Forge. Waarbij me nogal opvalt...wat is er aan deze kaart?
Davy: leuk bedacht. Ik vind protection van alle kleuren wel wat heftig voor zo'n relatief goedkope kaart. En de ability doet me heel erg denken aan die van Bobst3r88 hierboven. Ook heel, heel, heel erg combo gericht. Wat boeit het wat je in je deck speelt? Gewoon elke keer je combo opzoeken en hoppa: win. Plus, je cast nu de kaart uit je library zoals je het verwoord. Dat is mogelijk, maar regeltechnisch erg lastig. Ik zou de kaart exilen en dan van daar casten. Maar ik zou ook de ability aanpassen
Eclavyrr: Een colorless Commander, ook heel cool. Maar waarom focus je op colorless en niet op artifacts? Ja, is ruimer, maar dan hebben we het over een paar kaarten. Je Commander is een artifact, heb het dan over artifacts . En 0/3? Dat schreeuwt nogal "dit is een combo kaart" . Dit kan best een 2/2, 3/3 of 2/4 zijn ofzo.
Harbinger of Souls's power and toughness are each equal to the number of colorless creatures you control.
When Harbinger of Souls deals combat damage to a player, that player exiles the top X cards of his or her library, where X is equal to Harbinger of Souls's power.
MagnusMagicus 20-07-2016 om 10:17
Tiemen: Mooie kaart. Sterk, niet overpowered, tribal, heel tof. En omdat kritiek leveren leuker en nuttiger is: waar zit het wit in de kaart? En land tappen en getapt laten is heel suf. Als je eenmaal doorkomt, betekent dat je blijft doorkomen want je tegenstander kan (bijna) geen spells meer casten. Saai voor iedereen denk ik .
Wit zit er vooral in om de Warrior synergy te helpen met Chief of the Edge, Chief of the Scale en bijvoorbeeld Secure the Wastes. De kaart zelf is niet echt wit, maar het zit er dus bij om het Warrior tribal-element sterker te maken. Dat laatste is inderdaad iets waar ik nog over na zit te denken. Ik zou het kunnen aanpassen dat er een max. aantal landjes getapt kan worden op deze manier of dat alleen Morduul zelf landjes tapt en dan een andere lord-ability voor de Warrior tribal. Een ander alternatief dat ik nog overweeg is overstappen naar een Raiders' Spoils-achtig effect. Veel dank voor de feedback!
Harbinger of Souls' power and thoughness is equal to the number of colorless creatures you control.
When Harbiner of Souls deals combat damage to a player, that player exiles the top card of his or her library equal to Harbinger of Souls's Power.
*/*
Als ik hem goed begrijp denk ik dat je die wat anders moet verwoorden om hem werkend te krijgen;
Harbinger of Souls Legendary Creature - Eldrazi
Devoid (This card has no color.)
Harbinger of Souls's power and toughness are each equal to the number of colorless creatures you control.
When Harbinger of Souls deals combat damage to a player, that player exiles the top X cards of his or her library, where X is equal to Harbinger of Souls's power. * / *
bijgewerkt door Tiemen 8 jaren geleden (Kaartlinkje gefixt)
Flying
Other Bird Creatures you control get +1/+1.
Whenever you look at the top X cards of your library, you may pay . If you do, look at the top X plus 2 instead and you get an experience counter.
Strigida, Aven Teacher gets +1/+1 for each experience counter you have.
"Spread and teach, for teaching is learning and learning creates teachable knowledge" - Strigida
2/2
-----------------------------
Dit is een Tiny leader bedoeld voor een Scry-intensief deck, maar heeft de verwoording zo dat Spire Owl en Sage Owl ook meegenomen worden in de ability.
Ik twijfel of het nog wat sterk is, maar als je op deze kaart alleen bouwt en alleen scry in je deck stopt, dan heb je maar 1 wincon (wat een keuze kan zijn ).
De inspiratie is mijn eigen uilendeck, waar extreem veel draw-control in zit en gebouwd is om birds en sacrifice. Ben echter niet voor esper gegaan, omdat sacrifice een keuze van mijzelf was voor het deck
hmm... vind te kaart iets te leuk om compleet te veranderen, ga dan maar kijken of hij iets minder OP kan worden door elke restricties toe te voegen
Edit: Heb de restrictie creature en 2+ toegevoegd, hopelijk damt dat een beetje het krachtniveau in. misschien gaat de 2+ restrictie een 1+ restrictie en kan je maar 1 counter per beurt ofzo krijgen. Advies is welkom, ga er zelf ook nog ff over nadenken
Ik zou er een mana cost aan toevoegen: "Whenever you look at the top X cards of your library, you may pay . If you do, look at the top X plus 2 instead and you get an experience counter."
Met een van de recentere verhalen op uncharted realms kon ik het niet laten deze kaart te maken. Olivia heeft sorin's zwaard gestolen en zichzelf benoemt tot lord of innistrad. Olivia echter heeft andere plannen dan innistrad in balans houden en laat haar vampires los op de plane.
edit: Ik heb een aanpassing aan de kaart gedaan om zo trouwer te blijven aan de oudere versies van olivia. olivia geeft nu +1/+1 counters aan je vampires, iets wat de vorige versie ook deed, maar nu zonder extra cost. Haar tweede ability is dan wat meer afgeleid van de eerste olivia, maar nu doet ze wat meer damage.
Falkav, the Midnight Seer
Legendary Creature - Human Wizard
Menace
Whenever Falkav the Midgnight Seer deals combat damage to a player, choose one:
- Scry 2
- Draw a Card
- Target opponent puts the top two cards of his or her library into his or her graveyard
2/2
Eindelijk tijd voor een toelichting: Het idee is enigszins gebaseerd op Shadowmage Infiltrator, maar dan veelzijdiger en meer 'legendary'. Falkav is een insluiper, iemand die geniepig toe kan slaan op het juiste moment en daarbij de weg naar de tegenstanders ondergang vooruit plant. Menace is een goede manier om wat meer dreiging uit te oefenen op combat. Ik heb de effecten expres wat kleiner gelaten omdat ik denk dat de kaart zo best goed in balans is. Zeker niet OP, wel leuk om te spelen
Darksoul93 20-07-2016 om 21:37
Thanks Bobst3r88 voor het opzetten van ByC 51
(...)
Inderdaad, prima geregeld! Ik heb het de afgelopen week véél te druk hiervoor gehad en heb een tijdje niet in de gaten gehad, dat de organisatie was doorgeschoven...
Odric, Thraben Blademaster
Legendary Creature - Human Soldier
When Odric, Blademaster enters the battlefield, you may attach all Equipment you control to him.
First strike
Creatures you control get +1/+1 for each Equipment attached to that creature.
2/2