Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij Build Your Card, waar je je magic kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema is deze keer breed maar toch beperkend: Keeping it simple!
Niet iedere kaart hoeft The Grand Calcutron te zijn. Sterker nog: deze keer mag het niet! het doel is om een kaart te maken waarbij de combinatie van naam en ruling tekst minder dan 20 woorden zijn!. Denk hierbij aan een eenvoudige kaart als Murder of Zetalpa, Primal Dawn.
Wat extra regels zodat er geen verwarring is:
- Symbolen tellen niet als woorden. ": add to your mana pool" zijn dus 5 woorden.
- Als je kaart naar zichzelf verwijst... dan tel ik de naam in de oracle tekst niet mee aan woorden. Anders wordt je beperkt in je naamkeuze.
- Flavor tekst en reminder tekst telt niet mee. Als je een nieuwe ability verzint met veel woorden reminder tekst om zo de limiet te omzeilen, krijg je wel judge-minpunten.
- "+1/+1 counter(s)" telt als 1 woorden.
Mocht 20 alsnog erg beperkt zijn qua woorden, dan schroef ik het wat omhoog. Wat wel blijft gelden: hoe minder woorden, hoe beter je beginscore
Een eenvoudig voorbeeld (16 woorden):
Deadline: Zaterdag 3 Maart, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
Niet iedere kaart hoeft The Grand Calcutron te zijn. Sterker nog: deze keer mag het niet! het doel is om een kaart te maken waarbij de combinatie van naam en ruling tekst minder dan 20 woorden zijn!. Denk hierbij aan een eenvoudige kaart als Murder of Zetalpa, Primal Dawn.
...........
Heb je het thema goed gelezen BlizzardFox? 20 woorden of minder ik tel... 32 woorden aan oracle tekst.
Ice Spike deals 2 damage to target creature.
Scry 1. (Look at the top card of your library. You may put that card on the bottom of your library.)
Draw a card.
"It's s-s-soooo c-c-cooooold.. Br-r-r-r" ~ Mirai
De kaart is Uncommon, maar dat is wat lastig aan het Ice Age symbooltje te zien.
Ik had eerst een does not untap effect op de kaart, maar vond het een beetje suf en impactloos. Sowieso is het een gedowngrade burn spell, en ik vond een scry/draw effect beter bij blauw passen.
Omdat een direct damage effect niet vrij standaard is op blauw heb ik de casting cost verplicht met snow mana, dit maakt de kaart iets flavorvoller en zorgt ervoor dat de kaart niet te makkelijk te casten is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het viel me op dat er nog geen Legendary Bear creatures waren dus dacht ik, als we toch maar 20 woorden hebben dat is dit de ideale plek om een vanilla legend als Bear te maken. Een vanilla legendary 2/2 is een beetje te vreemd voor een normale set, dus heb ik hem met silver-border in unstable gegooid
Weer eens een kaartje uit mn eigen set in kunnen leveren. Zelfs mythics kunnen simpel zijn. 16 woorden als je de X meetelt (14 zonder). ik weet hoe minder woorden hoe beter, maar vond twee keywords op een kaart plakken niet spannend genoeg
Door een combinatie van ziekheid, werk en deadlines kan ik donderdag beginnen aan de beoordeling.
Mijn excuses hiervoor.
Ik wil wel een klein mini-spelletje opstarten, omdat ik vind dat er meer van de verzonnen kaarten genoten mag worden:
Kies een kaart en bedenk in wat voor een deck je hem zou stoppen, mainboard of sideboard. Met welke kaarten zou je het combineren?
Als voorbeeld: Kolonelnick's Wisdom of the Gods zou ik als wincon gaan spelen in een Izzet burndeck, met wat more-damage kaarten in rood en wat blauwe "haal insant/sorcery uit graveyard" kaarten als Flood of Recollection.