Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 223: Beestenbos gaat los!

Eclavyrr
3 maanden geleden
Welkom bij Build Your Card nummer 223!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Eerst de inmiddels superbekende lap regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?


Het thema van BYC223: Bezige Bosbewoners
Recentelijk heb ik veel Everdell en Root gespeeld en met de nieuwe set Bloomburrow die zich ook afspeelt in een wereld waarin bosdieren de toon zetten, leek me dit een leuk thema voor de BYC,

TSDR:
Maak een kaart met een Bloomburrow look and feel, dus geïnspireerd op het dagelijkse of avontuurlijke leven van onze bezige bosbewonertjes

De deadline zal zijn op 20 Juli, dan kan ik de 21 beoordelen.
Veel plezier!
Lavinius
3 maanden geleden
Pheasant Bard

Creature - Bird Bard

Whenever Pheasant Bard deals combat damage to a player, reveal the top card of your library. If you revealed a creature card with converted mana cost 3 or less, you may put it onto the battlefield. Otherwise, put it in your graveyard.
Whenever another creature enters the battlefield under your control, if it entered from your library or you cast it from your library, scry 1.

1/3


Ik probeerde een leuk dier te vinden dat niet in Bloomburrow voorkomt (voor zover we weten), en moest snel aan een fazant denken. Met zijn mooie verenkleed, dacht ik ook spontaan aan een Bard of Troubadour. Na wat opzoekwerk lijken toch enkele Bards in Magic een licht Pod-thema (bijvoorbeeld Yisan, the Wanderer Bard) te hebben, dus dacht ik een subtiele support kaart te maken.
 bijgewerkt door Lavinius 3 maanden geleden
Cobaltius
3 maanden geleden
Green Bastion

Artifact — Fortification

Whenever fortified land is tapped for mana, create a 1/1 green Possum creature token.

Fortified land has ", : Create a food token for each Possum you control"

Fortify

———————————————

Het verhaal achter dit ontwerp is een beetje raar. Er is een podcast waar ik naar luisterde waar ze elke aflevering een niew liedje maaken. voor een van die afleveringen hadden ze gekozen om een lietje te maken geinspireerd door de "Redwall" serie, maar om het anders te maken hebben ze 'red wall' vereanderd naar 'green bastion' en de muizen vervangen met opossums.

Link naar de podast aflevering: https://letsmakeamusic.com/letsmakeamusic/2020/11/16/song-of-green-bastion-lmam-5 Liedje begint om 26:45

Edit: Type veranderd van opossum naar possum omdat het blijkbaar al een creature type is (Rambling Possum).
Edit: Mana cost van naar verandert. De fortify cost moet hoog zijn om trukjes waar je het heel vaak rondbeweegt verminderen. Maar 6 mana voor het effect vond ik te veel. Ik denk dat 4 mana een goeie cost is voor het effect.
 bijgewerkt door Cobaltius 3 maanden geleden
bartist
3 maanden geleden
Voor iedereen die de bloomburrow creature-types wil gebruiken, dit zijn de kleurencombinaties:
- Bird
- Rat
- Lizard
- Raccoon
- Rabbit
- Bat
- Squirrel
- Frog
- Otter
- Mouse
BluezamX
3 maanden geleden
Frits, the Cloud Catcher
Legendary Creature - Elemental Otter

When Frits enters the battlefield, create a 0/2 blue Element creature token with flying and defender.

Tap an untapped Elemental you control: create a 1/1 red Cat token with haste. Sacrifice it at the beginning of the next end step.

2/2

---

In mijn eerste D&D campaign kwamen we een NPC tegen die was geïmproviseerd door de DM, maar het hele avontuur bij ons bleef. Frits, de Water Elemental Otter, was in de material plane om wolken te vangen, die ze in de Plane of Water gebruikten als een soort boerderijdier. Uiteindelijk begon hij met onze Druid een dansshow waarin katten werden gesummoned om te dansen en zo geld te verdienen. Goeie memories!

Frits is volgens mij insane broken, want met een enkele Maskwood Nexus en Purphoros, God of the Forge oid heb je infinite damage op iedereen, maar wiens probleem is dat nou echt
Justian2002
3 maanden geleden
Littjara Interloper

Creature -- Shapeshifter

Critterling (This creature is a Bat, Bird, Frog, Lizard, Mouse, Otter, Rabbit, Raccoon, Rat and a Squirrel)
Trample

As Littjara Interloper enters the battlefield, choose a Critter creature type.

Creatures of the chosen type you control have exhalted.

As new omenpaths opened in Bloomburrow, more than just Kaldheim's cold creeped in...

1/2

-------------------------------
Critters zijn creatures met de types: Bat, Bird, Frog, Lizard, Mouse, Otter, Rabbit, Raccoon, Rat & Squirrel

Het idee was om een shapeshifter te maken die enkel werken kan met creatures uit Bloomburrow. Vervolgens leek Exhalted een goede keyword, omdat een speler dan de keuze maken moet of er een heel leger aan bijv Squirrels gaat aanvallen, of toch 1 enkele squirrel (en soms een leger beter is dan 1 losse)
 bijgewerkt door Justian2002 3 maanden geleden
Obadja
3 maanden geleden
Mother Rabbit
Legendary Creature - Rabbit

Rabbit tokens you control get +1/+1.
, : create a carrot token (it's an artifact token with , , sacrifice this artifact: you gain 1 life and create a 1/1 rabbit creature token).

Tap two untapped carrot tokens: search your library or your graveyard for an artifact named Carrot Cake and put it on the battlefield.

3/3
'The recipe for apple cake? Start by cutting 5 carrots... Yes, I know you said apple, but everything tastes better with carrots, don't you think?'


Referentie naar de nieuwe kaart Carrot Cake van de Bloomburrow set. Work in progress.
 bijgewerkt door Obadja 2 maanden geleden
Bizzabazza
3 maanden geleden
Black water strider
Legendary creature - Ninja insect

Commander ninjutsu

Whenever black water strider deals combat damage to a player, tap any number of target creatures an opponent controls. put a stun counter on all of them.

2/2

follow the water marks...
 bijgewerkt door Bizzabazza 3 maanden geleden
Left4Doner
3 maanden geleden
Instigating Rascal

Creature - Raccoon Rogue

Haste
At the beginning of combat on your turn, if this creature's power is 4 or greater, gain control of target creature until end of turn. Untap it. It gains haste until end of turn.

2/3

You gotta fight, for your right, to party.
Daedalon
3 maanden geleden
Scavenging Trash Panda
Creature - Raccoon
Menace
Whenever you expend 3, add or . (You expend 3 as you spend your third total mana to cast spells during a turn.)
1/2
 bijgewerkt door Daedalon 3 maanden geleden
bartist
3 maanden geleden
Loose-tailed Geko
Creatue - Lizard

Skulk (This creature can't be blocked by creatures with greater power.)

Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Whenever Loose-tailed Geko becomes the target of a spell or ability, if it didn't have a -1/-1 counter on it, put a -1/-1 counter on it. If you do, it gains hexproof until end of turn.

3/2

Eerste draft, nog niet helemaal tevreden, maar dit staat er in ieder geval. Gebaseerd op het feit dat sommige lizards hun staart verliezen als afleiding om weg te kunnen komen
 bijgewerkt door bartist 3 maanden geleden
Tancred
3 maanden geleden


Mijn eerste deckje was een rood groen Odyssey deckje met de naam One Two Punch waar ik een of enkele boosters bij had gekocht. In dit deck zaten kaarten als Roar of the Wurm, Moment's Peace en Seize the Day. Ik speelde toen met onder andere Chatter of the Squirrel en Squirrel Nest. Ik dacht eigenlijk -waarom is er geen Squirrel King zoals een Goblin King die alle Squirrels boost?- Dat lijkt me een leuke kaart en die heb ik nu gemaakt.
 bijgewerkt door Tancred 2 maanden geleden
Botsing
3 maanden geleden
Woodland Celebration
Enchantment — Adventure

(You may cast this card as an Adventure. If you do, exile it and then cast it later from exile)

Adventure: Gather the Revelers
Sorcery
Create a 1/1 green and white Rabbit creature token, a 1/1 white and blue Bird creature token with flying, and a 1/1 red and green Raccoon creature token with haste.

Enchantment: Woodland Celebration
Whenever a creature you control deals combat damage to a player, put a celebration counter on Woodland Celebration.
Remove three celebration counters from Woodland Celebration: Creatures you control get +2/+2 and gain trample until end of turn.

"The forest's heart beats loudest when its creatures unite in celebration."




-----
Eigenlijk een iets te ingewikkelde kaart, ik wilde echter een mooie combinatie maken die de speler het gevoel geeft van samen op avontuur gaan met de dieren, gecombineerd met een feestelijk tintje.

Ook gelijk maar een plaatje erbij gemaakt (in hopelijk de juiste stijl, ik heb expres het 'echtheidskenmerk' weggelaten).

Voor de creature-tokens heb ik, vanwege de lange tekst die dat zou geven, niet de volledige kleuren uit Bloomburrow gekozen, maar voor elk dier iets bijzonders gedaan met behoud van één van hun kleuren; dus 'white Rabbit' vanwege de song en 'blue Bird' plus 'red Raccoon' omdat de kleur dan met dezelfde letter als de creature-name start.
Even testen hoe het staat met de juiste creature-kleuren in de tekst zodat ik niet zak voor punt 8 van de regels.
-----
Tancred is altijd heel strikt met de regels en verteld achteraf gelukkig wel weer wat we nu weer fout deden.

Maar om nou een half uur voor de deadline aan te geven dat een Adventure een volledig andere layout heeft (tekst en plaatje zijn niet meer aangepast)... 🤣

Ik speel dit spel pas sinds ongeveer een maand en heb pas net ontdekt wat 'vigilance' is, dus heb mercy met mijn n00b-level en dat ik niet wist dat een Adventure zo'n volledig andere layout heeft (ik leer zo wel heel snel bij). 🫠

En wat betreft de mana-cost voor de Revelers (feestbeesten); ik wilde dit deck perse een groen-blauw deck houden, en sinds groen ook staat voor token-creation, en blauw ook voor flying en trickery voelde ik dat de eigenlijk benodigde witte en rode mama plus extra abilities vervangen kon worden door een generic en vervolgens de kaart Rare te maken. In het Beestenbos-gaat-los moet toch een feest element zitten!

P.s. de kaart heeft, behalve de obvious, wel een leuke, kleine Easter egg erin zitten...

P.p.s. Mocht ik alsnog die kleine kans hebben om te winnen: elke week hebben we met de vriendenclub een videochat met daarin 5 MtG spelers, waarvan 3 bijzonder ervaren, dus het judgen van een eventuele volgende BYC zal geen enkel probleem zijn.
 bijgewerkt door Botsing 2 maanden geleden (Aangepast naar een beter thema. :))
Cobaltius
3 maanden geleden
Quote:
17 uren geleden
Squirrel Queen

Creature - Squirrel

Squirrels you control get +1/+0

Whenever a Squirrel enters under your control Scry 1

Don't let her pretty appearance fool you. She's got sharp teeth !!

1/1
Ik vind het ontwerp en idee van de kaart wel leuk, maar ik denk dat het te laag zit qua power level. Zelfs als je het verandert naar een uncommon kan je de power nog een klein beetje pushen. Als je wilt dat het een mythic is zou ik het echt veel sterker maken dan het nu is.

PS: de makkelijkste manier om een kaart sterker te maken is om de mana cost te verlagen.
Tancred
3 maanden geleden
Quote:
15 uren geleden
Leaping Frog
Creature — Frog

Kicker
When Leaping Frog enters the battlefield, if it was kicked, return target creature to its owner's hand.

"In one bound, it can clear a pond and surprise its prey."

3/2



Een kikker met kicker. Ben benieuwd of dat bewust zo gedaan is.

Quote:
5 uren geleden
Quote:
23 uren geleden
Squirrel Queen

Creature - Squirrel

Squirrels you control get +1/+0

Whenever a Squirrel enters under your control Scry 1

Don't let her pretty appearance fool you. She's got sharp teeth !!

1/1
Ik vind het ontwerp en idee van de kaart wel leuk, maar ik denk dat het te laag zit qua power level. Zelfs als je het verandert naar een uncommon kan je de power nog een klein beetje pushen. Als je wilt dat het een mythic is zou ik het echt veel sterker maken dan het nu is.

PS: de makkelijkste manier om een kaart sterker te maken is om de mana cost te verlagen.


Ik denk dat je gelijk hebt en ga de kaart wat aanpassen.
Botsing
3 maanden geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
17 uren geleden
Leaping Frog
Creature — Frog

Kicker
When Leaping Frog enters the battlefield, if it was kicked, return target creature to its owner's hand.

"In one bound, it can clear a pond and surprise its prey."

3/2



Een kikker met kicker. Ben benieuwd of dat bewust zo gedaan is.

Jazeker, dat maakte deel uit van de grap, samen met het idee van 'leapfrogging'.

De inzending van Obadja vond ik echter duidelijk beter/grappiger dan mijn kikker, waardoor ik besloot om het over een hele andere boeg te gooien (zoals je aan mijn aangepaste post kan zien).
 bijgewerkt door Botsing 3 maanden geleden
Naut19280
3 maanden geleden
 bijgewerkt door Naut19280 3 maanden geleden
Justian2002
3 maanden geleden
Ik hoor gewoon dat muziekje in mn hoofd afspelen, Naut19280 (ookal gaat er wel t nodige mis met je linkje…)
Naut19280
3 maanden geleden
nvm
 bijgewerkt door Naut19280 3 maanden geleden
Luctor
2 maanden geleden
Bij de titel moest ik gelijk denken aan de jeugdserie Beestenbos is boos.

Rabbit Mother
Legendary creature - Rabbit

At the beginning of your upkeep, if you control two or more rabbits, create X 1/1 white and green Rabbit creature tokens, where X is half the number of Rabbits you control rounded down.

2/2
 bijgewerkt door Luctor 2 maanden geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top