Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 223: Beestenbos gaat los!

Tancred
2 maanden geleden
Quote:
15 uren geleden
Leaping Frog
Creature — Frog

Kicker
When Leaping Frog enters the battlefield, if it was kicked, return target creature to its owner's hand.

"In one bound, it can clear a pond and surprise its prey."

3/2



Een kikker met kicker. Ben benieuwd of dat bewust zo gedaan is.

Quote:
5 uren geleden
Quote:
23 uren geleden
Squirrel Queen

Creature - Squirrel

Squirrels you control get +1/+0

Whenever a Squirrel enters under your control Scry 1

Don't let her pretty appearance fool you. She's got sharp teeth !!

1/1
Ik vind het ontwerp en idee van de kaart wel leuk, maar ik denk dat het te laag zit qua power level. Zelfs als je het verandert naar een uncommon kan je de power nog een klein beetje pushen. Als je wilt dat het een mythic is zou ik het echt veel sterker maken dan het nu is.

PS: de makkelijkste manier om een kaart sterker te maken is om de mana cost te verlagen.


Ik denk dat je gelijk hebt en ga de kaart wat aanpassen.
Botsing
2 maanden geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
17 uren geleden
Leaping Frog
Creature — Frog

Kicker
When Leaping Frog enters the battlefield, if it was kicked, return target creature to its owner's hand.

"In one bound, it can clear a pond and surprise its prey."

3/2



Een kikker met kicker. Ben benieuwd of dat bewust zo gedaan is.

Jazeker, dat maakte deel uit van de grap, samen met het idee van 'leapfrogging'.

De inzending van Obadja vond ik echter duidelijk beter/grappiger dan mijn kikker, waardoor ik besloot om het over een hele andere boeg te gooien (zoals je aan mijn aangepaste post kan zien).
 bijgewerkt door Botsing 2 maanden geleden
Naut19280
2 maanden geleden
 bijgewerkt door Naut19280 2 maanden geleden
Justian2002
2 maanden geleden
Ik hoor gewoon dat muziekje in mn hoofd afspelen, Naut19280 (ookal gaat er wel t nodige mis met je linkje…)
Naut19280
2 maanden geleden
nvm
 bijgewerkt door Naut19280 2 maanden geleden
Luctor
2 maanden geleden
Bij de titel moest ik gelijk denken aan de jeugdserie Beestenbos is boos.

Rabbit Mother
Legendary creature - Rabbit

At the beginning of your upkeep, if you control two or more rabbits, create X 1/1 white and green Rabbit creature tokens, where X is half the number of Rabbits you control rounded down.

2/2
 bijgewerkt door Luctor 2 maanden geleden
Botsing
2 maanden geleden
Quote:
14 dagen geleden
De deadline zal zijn op 20 Juli, dan kan ik de 21 beoordelen.

Heeft de jury een lekkere BBQ gehad samen met een paar lekkere drankjes?
bartist
2 maanden geleden
Ik denk dat de jury gewoon een mens is en er vast iets tussendoor gekomen is, of wij hebben zulke fantastische inzendingen dat hij de tijd wil nemen.
Dus laten we hem rustig zijn tijd nemen, het resultaat komt vanzelf
Botsing
2 maanden geleden
Wellicht is de jury wel een Planeswalker?

En uiteraard kan de jury rustig de tijd nemen, op die manier is er ook ruimte voor een waardevolle beoordeling.
Eclavyrr
2 maanden geleden
Sorry, door wat irl gedoe hier nog niet aan toe gekomen. Zal morgen of overmorgen de judging doen
Eclavyrr
2 maanden geleden
Ok, Day of Judgment

Lavinius met Pheasant Bard
Goed doorgespeeld op het Bard archetype en een interessante kaart als enabler voor graveyard strategien. Net zoals een echte fazant heeft deze moeite met in de lucht te komen, maar daar ligt ook een beetje het zwakke punt van de kaart: hoe ga je connecten? De kaart mist evasion, maar wellicht maakt dat de kaart juist interessant om omheen te bouwen. En groen is geen gebruikelijke kleur voor het Bird type, maar degene die er zijn valleen ook vaker binnen het support type, dus wat dat betreft valt deze wel in de smaak.

Cobaltius met Green Bastion
Leuke inspiratie achter de kaart, maar ik had geen zin om de gehele podcast te luisteren en vooruit spoelen werkte kennelijk niet.
Dat terzijde, vind ik de ability cost en de initiele cost goed gevonden, maar de fority cost had van mij toch naar 2 gemogen. De abilities van de kaart zijn niet overpowered, maar nu gaat de kaart pas actief worden vanaf 5 mana (want je moet ook nog een land om te tappen hebben) en ik denk dat ik in een groen deck andere kaarten voor 5 mana in mijn rare slot zou willen spelen. Ik vind het idee achter een Possum burcht leuk gevonden, en het idee dat je je possums laat zoeken naar eten ook. Qua powerlevel is deze eerder een common of uncommon, en geen rare.

BluezamX met Frits, the Cloud Catcher
Leuk design met een goed verhaal erachter. Grappig ook dat het een otter was die jullie in de campaign hielp. Tokens die tokens creëeren kan voor een enorme puinhoop op de tafel zorgen (dit weet ik uit ervaring met mijn Myrkul deck) maar je hebt altijd meerdere stukken nodig voor zo'n combo. Alleen mis ik zowel vanuit een Mtg standpunt als uit je story een beetje de reden waarom het tappen van een Elemental een Cat met haste genereert. Hier blijft de kaart qua flavor wat achter voor mij, wellicht dat ik iets over het hoofd zie.

Justian2002 met Littjara Interloper
ik ben geen fan van de Omenpaths en de ideeen erachter dat zomaar alles van de ene Plane naar de andere kan hupsen, voor mij sloopt dat de identiteit van een Plane. Dit staat los van de kaart maar wilde ik toch even zeggen.
Ons shapeshiftertje vermomd zich als een klein boswezen en besluit om de andere van zijn gekozen soort te gaan rallyen voor het grotere doel! Wellicht niet wat de insteek van de kaart was, maar het is de vibe die ik ervan krijg en net zoals Mac Ds, I'm lovin it.
Het enige dat ik niet snap: waarom Exalted? Het is geen ability die voorkomt op Kaldheim of de plane vertegenwoordigd. Ik had dan liever gezien dat ie iets van Boast had gehad of een Alaran Interloper was.

Obadja met Mother Rabbit
Konijnen zijn goed in vermenigvuldigen *kuchzootopiakuch* en mama Konijn zorgt voor worteltjes om het gezin van een worteltaart te voorzien. Ik denk dat deze kaart als Uncommon ook prima was geweest. Het belangrijkste is de stat boost voor je bunbuns en rest is nu eenmaal de kers... pardon, wortel, op de taart.

Bizzabazza met Black water strider
Voelt niet heel erg legendarisch aan tenzij zijn voornaam Black is. Zijn ability is erg sterk (te sterk?) en kan heel makkelijk misbruikt worden. Mythic rarity is absoluut correct. Ik zou hem up to two creatures hebben laten tappen, dit gaat anders snel vervelen denk ik.

Left4Doner met Instigating Rascal
Ik kan hier weinig over opmerken, prima uncommon met een goede ability. Raccoon is een goed creature type voor dit soort jat effecten en de P/T is on spot, Het is een echte beastie boy

Daedalon met Scavenging Trash Panda
Hey, nog een wasbeer! Deze maakt gewoon rotzooi in plaats van je vuilnis te stelen, en ook deze kaart is erg spot on wat betreft de algehele look en feel. Menace is een goede ability voor een wasbeer en de expend mechanic voelt aan als iets dat past bij het leeghalen van een vuilnisbak.

bartist met Loose-tailed Gecko
Een hagedis die zijn staart verliest of los laat bij een gevaar. Dit heb je neergezet door hem persist te geven en de mogelijkheid om zijn start af te schudden voor bescherming. Eigenlijk is dit best een strak design als je de real life versie vertaald naar een kaart.
Zelfs skulk voelt als een goede ability aan omdat geckos echt overal tussendoor schieten. Simpel maar effectief kaartje.

Tancred met Squirrel Queen
Deze kaart geeft me Alice in Wonderland gemengd met Monthy Python vibes...
Een minilord voor de eekhoorn populatie in Magic. Een simpel tweede effect dat doet wat het moet doen.
Mijn enige opmerking is dat de meeste 'lord' kaarten een bewoording hebben die zegt "Other Squirrels you control" of zelf als creature type Lord hebben ipv hun normale type als je bij oudere kaarten kijkt. Weet niet of het een bewuste keuze was, wilde het wel even aanstippen.

Botsing met Woodland Celebration
Kijk, de eerste kaart die de beesten los laat gaan dank je!
De adventure zijde is prima, drie mana voor 3 P/T is run of the mill. De enchantment zijde geeft je een mini Overrun, ik zie dat als de beestjes die los gaan in een mosh pit. Ik zag ook dat mensen wat opgemerkt hebben over de layout. Laat ik even zeggen dat voor iemand die net een goede maand speelt en dan al een dergelijk design kan neerzetten ik heel veel respect heb. Ik hoop ook dat je de feedback van de andere deelnemers positief kunt meepikken voor volgende designs . Terug naar de kaart: ik kan er weinig over opmerken. Vind het een leuke kaart en prima in thema! Ik vond de kikker trouwens ook leuk, maar deze inzending is absoluut beter,

Naut19280 met Mystical Frog
Ik mis hier duidelijk een referentie, sorry alvast daar voor. Het zal wel de beoordeling beinvloeden, wellicht dat het een goed idee is om je inspiratiebron te vermelden.
Een 0/1 kikker met een static modal effect op de enter. Prima idee, en leuk dat het een kikker is, maar ik snap niet wat de gnomes of knights met het thema te maken hebben. Ik zou zeggen maak er bijvoorbeeld Snakes en Badgers van of iets in die richting, nu voelt de kaart een beetje random aan met allen het creature type dat het verbind met een beestenbos. Verder is het design van de kaart prima, maar voelt niet echt thematisch aan.

Luctor met Rabbit Mother
Deze gaat nog harder met de nieuwe konijntjes dan het eerder Moederkonijn in deze post. Een creature variant van Endless Ranks of the Dead. Het feit dat deze zichzelf meetelt betekent dat je alleen nog maar de Rabbit Father nodig hebt voor heel veel konijntjes.
Prima kaart, geen commentaar behalve dat ik het jammer vind dat ik mijn Zootopia quote al verspild had.

Boh man, dat waren er nogal veel. Ik wil iedereen bedanken voor de inzendingen en genomen moeite en ga dan ook direct door naar de top 3:


bartist met Loose-tailed Gecko
Botsing met Woodland Celebration
Left4Doner met Instigating Rascal



De winnaar is de kaart waarvan ik vond dat deze erg goed bij het idee achter Beestenbos gaat Los en Bloomburrow past, dus iedereen de pootjes op elkaar voor onze winnaar:


Botsing met Woodland Celebration


Deze kaart voelde vanaf seconde 1 dat ik hem zag meteen aan als wat ik had verwacht van de BYC, en is daarom als winnaar uit het bos gekomen!. Gefeliciteerd met de eerste plek!
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 maanden geleden
Eclavyrr
2 maanden geleden
Quote:
1 dag geleden
Quote:
16 dagen geleden
De deadline zal zijn op 20 Juli, dan kan ik de 21 beoordelen.

Heeft de jury een lekkere BBQ gehad samen met een paar lekkere drankjes?

I wish... ik zat de hele dag achter een PC om een klant zijn rapportage en portal omgeving te fiksen die ze om zeep hadden geholpen met een update. Wel vandaag een dag vrij ervoor terug gekregen
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 maanden geleden
Luctor
2 maanden geleden
Bedankt voor het judgen Eclavyrr en gefeliciteerd aan de winnaar. 🎉
Left4Doner
2 maanden geleden
Oef, klinkt vervelend.
Bedankt voor het judgen en gefeliciteerd aan Botsing
Tancred
2 maanden geleden
Bedankt voor het judgen Eclavyrr en gefeliciteerd Botsing.
Daedalon
2 maanden geleden
cheers voor t judgen, en congratz aan de winnaar
Botsing
2 maanden geleden
Bedankt voor het uitvoerig judgen van elke inzending en de wijze woorden.

En ik had er wel op gehoopt, maar niet verwacht, dat het dieper onderzoeken van het thema plus MtG dit als resultaat zou hebben.

Ik ben heel erg blij met deze overwinning en het geeft mij een goede motivatie om flink door te leren!

Morgen zal ik de volgende BYC, met hopelijk voor iedereen een interessant thema, aanmaken.
Obadja
2 maanden geleden
Bedankt voor het judgen en felicitaties aan de winnaar!
Naut19280
2 maanden geleden
Ha! Duidelijk niet het juiste publiek voor me kaart zo te lezen! Bedankt voor het judgen, en gefeliciteerd Botsing!!
fazababoon@gmail.com
1 maand geleden
nu uit het lijkt er niet echt op
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top