Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Eerst de inmiddels superbekende lap aan regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema? Zijn de kaarten waar je inzending op is gebaseerd vernoemd?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Na de unieke #224 ga ik toch weer terugkeren naar de gouwe ouwe formule, met als thema: Fused cards!!!
Maak een kaart die zo goed mogelijk een combinatie is van twee kaarten. Dat kan zo simpel zijn als:
Lightning Recall
Instant
Deal 3 damage to any target.
Target player draws 3 cards.
Bestow (If you cast this card for its bestow cost, it's an Aura spell with enchant creature. It becomes a land creature again if it's not attached to a creature.)
Enchanted creature gets +2/+2 for each other enchantment on the battlefield.
Oe, dit zijn akelig veel mogelijkheden binnen een duidelijk kader. Eens heel goed denken wat we nou echt zouden willen.
Smotheringstudy
Enchantment
Whenever an opponent casts a spell, you may draw a card unless that player pays
Whenever an opponent draws a card, that player may pay . If the player doesn't, you create a Treasure token. (It's an artifact with ", Sacrifice this artifact: Add one mana of any color.")
Trample, Deathtouch
When Wurm of the Damned dies, put 13 2/2 Zombie creature tokens onto the battlefield tapped.
When Worldspine Wurm is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
"This can't get any worse", someone said upon seeing the Worldspine Wurm. They were wrong.
Ral and Tomik, Lovers
Legendary Creature - Human Advisor Wizard
Flying, Vigilance
Whenever you cast your first instant or sorcery spell during your turn, if an opponent attacked you and/or one or more planeswalkers you control with two or more creatures since your last turn, copy that spell.
5/5
Ik hoop dat ik 't zo goed verwoord heb, anders hoor ik 't graag!
Ral and Tomik, Lovers
Flying, Vigilance
Whenever you cast (an) of (your first) instant or sorcery spell during your turn, if an opponent attacked you or a planeswalker you control with two or more creatures since your last turn, copy that spell.
5/5
Ral and Tomik, Lovers
Flying, Vigilance
Whenever you cast (an) of (your first) instant or sorcery spell during your turn, if an opponent attacked you or a planeswalker you control with two or more creatures since your last turn, copy that spell.
5/5
Even kiezen of je voor elke of je eerste gaat.
Goeie, ik ging origineel voor de eerste, maar misschien is het ook prima als je elke doet, al is dat wel erg sterk. Hou 't voor nu op de eerste
Legendary Artifact - Equipment
Equipped creature has flying and lifelink.
Equipped creature has ": Add three Mana in any combination of and/or . Spend this mana only to cast instant or sorcery or demon spells."
Equip
De Invasion van Phyrexians tijdens March of the Machines heeft veel planes overhoop geholpen. De oil heeft vele creatures op de invaded planes omgevormd tot monsters. Nadat New Phyrexia uitgephased is, doet de oil zijn werk niet meer. De invasion heeft echter ook onbedoeld een plane bereikt waar een ooit god-machtig creature vast zit, waar oil en elder dragon wachten op een kans te ontsnappen terwijl ze beide strijden om controle over één eeuwen-oude dragenlichaam.
At the beginning of your upkeep, sacrifice Nicol Bolas, Host of Oil unless you pay and put a -1/-1 on it.
Whenever Nicol Bolas, Host of Oil deals combat damage to a player, remove all -1/-1 counters from it. When you do, that player discards that many cards and gets that many poison counters.
One goal to rule all, two minds fighting for control.
7/7
-----------------------
Ik heb de kaart in m'n kaartmaker gepropt, hij is overzichtelijk maar de kaartmaker kent geen phyrexian mana en ik kan geen goed plaatje vinden (edit: laat maar, dit plaatje is gaaf! (Bron)). Ik wilde ook geen Infect gebruiken op een 7 power-creature, en de laatste ability geeft een nieuwe variatie aan corruptie door opgespaarde oil (-1/-1 counters)
Een combinatie van Lord of Atlantis en Sapphire Medallion. Wordt het als onsportief gezien als ik meedoe voor spek en bonen? Ik denk namelijk dat het stuk voor stuk jureren van 15 tot 20 kaarten een beetje te ingewikkeld is voor mij. Ik heb ook niet zoveel besef van hoeveel bepaalde kaarten moeten kosten aan mana.
Een combinatie van Lord of Atlantis en Sapphire Medallion. Wordt het als onsportief gezien als ik meedoe voor spek en bonen? Ik denk namelijk dat het stuk voor stuk jureren van 15 tot 20 kaarten een beetje te ingewikkeld is voor mij. Ik heb ook niet zoveel besef van hoeveel bepaalde kaarten moeten kosten aan mana.
Er zijn per BYC wat standaard regels, maar maak je vooral geen zorgen over de invulling van de jury, die is altijd onderhevig aan mensen hun spel-kennis, ervaring en voorkeuren. Maw elke jury is zijn eigen jury en dat is goed.
Er zijn per BYC wat standaard regels, maar maak je vooral geen zorgen over de invulling van de jury, die is altijd onderhevig aan mensen hun spel-kennis, ervaring en voorkeuren. Maw elke jury is zijn eigen jury en dat is goed.
Ok bedankt voor je reactie. Het lijkt me een hele ingewikkelde opgave om te jureren maar ik zal niet flauw zijn en meedoen voor de volle 100%.
Nog twee dagen om een kaart in te zenden!
Er zitten al vette designs tussen, maar nog niet iedereen heeft de kaarten opgeschreven waar hun kaart naar is vernoemd! Doe dit aub nog wel, dit scheelt mij met het judgen