Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 225: Fused Cards

BluezamX
1 maand geleden
Quote:
2 uren geleden
Oe, dit zijn akelig veel mogelijkheden binnen een duidelijk kader. Eens heel goed denken wat we nou echt zouden willen.


Het zijn er ongeveer 27000*26999, dat valt best mee
Left4Doner
1 maand geleden
Quote:
9 uren geleden

Ik vind de naam grappig

Ik ook

Je mist trouwens nog een set/rarity symbool
Lavinius
1 maand geleden
Gwafa And Lavinia

Legendary creature - Human Rogue Soldier

Protection from red
, : detain target nonland permanent with mana value 4 or less. It's controller draws a card.

2/4




Natuurlijk een verwijzing naar pet card of old Gwafa Hazid, Profiteer, en mijn Internetnaam-inspiratie Lavinia of the Tenth
 bijgewerkt door Lavinius 1 maand geleden
Obadja
1 maand geleden
Ral and Tomik, Lovers
Legendary Creature - Human Advisor Wizard

Flying, Vigilance

Whenever you cast your first instant or sorcery spell during your turn, if an opponent attacked you and/or one or more planeswalkers you control with two or more creatures since your last turn, copy that spell.

5/5

Ik hoop dat ik 't zo goed verwoord heb, anders hoor ik 't graag!

Een fuse van Tomik, Wielder of Law en Ral, Storm Conduit
 bijgewerkt door Obadja 23 dagen geleden
SceneFizza
1 maand geleden
Quote:
25 minuten geleden
Ral and Tomik, Lovers
Legendary Creature - Human Advisor Wizard

Flying, Vigilance

Whenever you cast (an) of (your first) instant or sorcery spell during your turn, if an opponent attacked you or a planeswalker you control with two or more creatures since your last turn, copy that spell.

5/5

Ik hoop dat ik 't zo goed verwoord heb, anders hoor ik 't graag!


Even kiezen of je voor elke of je eerste gaat.
 bijgewerkt door SceneFizza 1 maand geleden
SceneFizza
1 maand geleden
Quote:
11 uren geleden
Quote:
13 uren geleden
Oe, dit zijn akelig veel mogelijkheden binnen een duidelijk kader. Eens heel goed denken wat we nou echt zouden willen.


Het zijn er ongeveer 27000*26999, dat valt best mee


Ik ben dus nog even bezig. Knap dat er zoveel snelle reacties zijn.
Obadja
1 maand geleden
Quote:
17 minuten geleden
Quote:
42 minuten geleden
Ral and Tomik, Lovers
Legendary Creature - Human Advisor Wizard

Flying, Vigilance

Whenever you cast (an) of (your first) instant or sorcery spell during your turn, if an opponent attacked you or a planeswalker you control with two or more creatures since your last turn, copy that spell.

5/5

Ik hoop dat ik 't zo goed verwoord heb, anders hoor ik 't graag!


Even kiezen of je voor elke of je eerste gaat.


Goeie, ik ging origineel voor de eerste, maar misschien is het ook prima als je elke doet, al is dat wel erg sterk. Hou 't voor nu op de eerste
Daedalon
1 maand geleden
Mask of Searing Rituals

Legendary Artifact - Equipment
Equipped creature has flying and lifelink.
Equipped creature has ": Add three Mana in any combination of and/or . Spend this mana only to cast instant or sorcery or demon spells."
Equip

een combinatie van Mask of Griselbrand en Jaya Ballard
 bijgewerkt door Daedalon 30 dagen geleden
bartist
1 maand geleden
De Invasion van Phyrexians tijdens March of the Machines heeft veel planes overhoop geholpen. De oil heeft vele creatures op de invaded planes omgevormd tot monsters. Nadat New Phyrexia uitgephased is, doet de oil zijn werk niet meer. De invasion heeft echter ook onbedoeld een plane bereikt waar een ooit god-machtig creature vast zit, waar oil en elder dragon wachten op een kans te ontsnappen terwijl ze beide strijden om controle over één eeuwen-oude dragenlichaam.

Ik presenteer:

-----------------------
Nicol Bolas, Host of Oil
Legendary Creature - Phyrexian Elder Dragon

Flying

At the beginning of your upkeep, sacrifice Nicol Bolas, Host of Oil unless you pay and put a -1/-1 on it.

Whenever Nicol Bolas, Host of Oil deals combat damage to a player, remove all -1/-1 counters from it. When you do, that player discards that many cards and gets that many poison counters.

One goal to rule all, two minds fighting for control.
7/7
-----------------------

Een combinatie van Nicol Bolas en Glistening Oil.

Ik heb de kaart in m'n kaartmaker gepropt, hij is overzichtelijk maar de kaartmaker kent geen phyrexian mana en ik kan geen goed plaatje vinden (edit: laat maar, dit plaatje is gaaf! (Bron)). Ik wilde ook geen Infect gebruiken op een 7 power-creature, en de laatste ability geeft een nieuwe variatie aan corruptie door opgespaarde oil (-1/-1 counters)
 bijgewerkt door bartist 1 maand geleden
Tancred
30 dagen geleden


Een combinatie van Lord of Atlantis en Sapphire Medallion. Wordt het als onsportief gezien als ik meedoe voor spek en bonen? Ik denk namelijk dat het stuk voor stuk jureren van 15 tot 20 kaarten een beetje te ingewikkeld is voor mij. Ik heb ook niet zoveel besef van hoeveel bepaalde kaarten moeten kosten aan mana.
 bijgewerkt door Tancred 29 dagen geleden
SceneFizza
29 dagen geleden
Quote:
23 uren geleden


Een combinatie van Lord of Atlantis en Sapphire Medallion. Wordt het als onsportief gezien als ik meedoe voor spek en bonen? Ik denk namelijk dat het stuk voor stuk jureren van 15 tot 20 kaarten een beetje te ingewikkeld is voor mij. Ik heb ook niet zoveel besef van hoeveel bepaalde kaarten moeten kosten aan mana.


Er zijn per BYC wat standaard regels, maar maak je vooral geen zorgen over de invulling van de jury, die is altijd onderhevig aan mensen hun spel-kennis, ervaring en voorkeuren. Maw elke jury is zijn eigen jury en dat is goed.
Tancred
29 dagen geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
1 dag geleden

Een combinatie van Lord of Atlantis en Sapphire Medallion. Wordt het als onsportief gezien als ik meedoe voor spek en bonen? Ik denk namelijk dat het stuk voor stuk jureren van 15 tot 20 kaarten een beetje te ingewikkeld is voor mij. Ik heb ook niet zoveel besef van hoeveel bepaalde kaarten moeten kosten aan mana.


Er zijn per BYC wat standaard regels, maar maak je vooral geen zorgen over de invulling van de jury, die is altijd onderhevig aan mensen hun spel-kennis, ervaring en voorkeuren. Maw elke jury is zijn eigen jury en dat is goed.


Ok bedankt voor je reactie. Het lijkt me een hele ingewikkelde opgave om te jureren maar ik zal niet flauw zijn en meedoen voor de volle 100%.
Cobaltius
28 dagen geleden
Kamber, Marionette Apprentice

Legendary Creature — Vampire Artificer

Lifelink, Fabricate 1

Whenever a creature dies, you gain 1 life and create a blood token.

Whenever an artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, each opponent loses 1 life.

4/6

——————————————————————
Kombinatie van Kamber, the Plunderer en Marionette Apprentice.
 bijgewerkt door Cobaltius 28 dagen geleden
BluezamX
24 dagen geleden
Nog twee dagen om een kaart in te zenden!
Er zitten al vette designs tussen, maar nog niet iedereen heeft de kaarten opgeschreven waar hun kaart naar is vernoemd! Doe dit aub nog wel, dit scheelt mij met het judgen
BluezamX
18 dagen geleden
Sorry dat het judgen even heeft geduurd, maar aangezien niemand er een opmerking over heeft gemaakt gok ik dat jullie ook druk waren

Justian2002 met Ancestral Dryad
Hele interessante kaart, een Enchantment Land Creature… Ik zie deze 100% wel gespeeld worden, zeker aangezien Landfall en Enchantment decks best overlap hebben. In elk geval een originele keus van kaarten!

---
SceneFizza met Smothering Study
Van al die akelige mogelijkheden heb jij wel de akeligste gekozen . Dit brengt “do you pay the one” naar een heel nieuw niveau, en zal vrijwel altijd goeie goeie value genereren. Twee van deze tegenover elkaar hebben een hele interessante synergy ook!

---
Bizzabazza met Sol Ring Relic
Oef, deze is volgens mij zeer, zeer broken. Mana rocks die even veel mana geven als ze kosten zijn nogal exploitable, en dit is in essentie een “gratis” ramp 4, want je kan de 4 mana meteen weer gebruiken. Ik denk dat menig EDH playgroup blij is dat deze kaart niet bestaat

---
Left4Doner met Wurm of the Damned
Hele vette kaart. Hoe maak je een mega-worm nóg enger? Met 13 zombies! Simpel concept, maar zeker goed gekozen kaarten

---
Eclavyrr met Craw Crow, the Storm Wurm
Ik ga Storm voortaan maar uitspreken als “Sturm”, want dat maakt de naam nog beter! Ook hier, simpel concept, maar de goed gekozen kaarten maken ‘m leuk

---
Lavinius met Gwafa and Lavinia
Twee pet-cards combineren werkt qua flavor uitstekend hier! Het effect voelt wat zwak, considering dat je er ook een kaart bij geeft, al hebben detain en Gwafa Hazid, Profiteer leuke overlap.

---
Obadja met Ral and Tomik, Lovers

Vette flavor, en de kaart voelt goed balanced. Het zou super vet zijn om in dit deck kaarten als Torment of Hailfire te spelen!

---
Daedalon met Mask of Searing Rituals
Volgens mij kon de mana in je eerste versie niet worden gebruikt voor Demons, en ik denk dat dat een goede toevoeging is. Dat maakt hem thematisch sterk, het komt goed van pas, en het voelt als iets dat WOTC zelf ook had kunnen designen (barring dat Mask of Griselbrand al bestaat!)

---
Bartist met Nicol Bolas, Host of Oil
Deze vraag houdt ons al jaren bezig; hoe gaat het nu met Nicol Bolas? Zo te zien niet heel goed…
Super vette keuze om deze twee samen te voegen, en ik vind het omzetten van -1/-1 counters naar Poison counters ook erg origineel. Chapeau!

---
Tancred met Sapphire Lord
Erg simpel, erg solid. Het effect van Lord of Atlantis hoort in ieder Merfolk deck volgens mij, en Sapphire Medallion net zo goed! Een mooie two-for-one. En maak je inderdaad geen zorgen over het jureren, dat mag iedereen doen zoals ze zelf willen, en het komt weleens vaker voor dat iemand om wat voor reden dan ook de host-duty oversloeg.

---
Cobaltius met Kamber, Marionette Apprentice
Een brute synergy, die denk ik in de categorie Chulane, Teller of Tales valt in dat ie eigenlijk alles al heeft ingebouwd om los te gaan als engine. Deze lijkt me zelfs nog iets sterker, aangezien je ook wordt beloond voor het opruimen van het bord. Toevallig heb ik zelf een Chulane deck, dus lijkt deze me ook best leuk om te abusen

---

En dan de top 3, in willekeurige volgorde:
Cobaltius met Kamber, Marionette Apprentice
Bartist met Nicol Bolas, Host of Oil
Justian2002 met Ancestral Dryad

En de winnaar is... Bartist! Het idee van een Phyrexian Bolas is gewoon heel vet, en ik vind jouw kaart design-technisch ook nog eens het meest interessant. Daarom aan jou de eer om BYC 226 te organiseren, gefeliciteerd!
bartist
17 dagen geleden
Cool! Er zaten leuke combinaties tussen!

Ik ga nadenken over een onderwerp, vandaag of morgen komt het nieuwe topic online!
Justian2002
17 dagen geleden
Totaal niet verwacht een top 3 spot te bemachtigen met mijn kaart! Hulde aan de winnaar
Tancred
17 dagen geleden
Voor BluezamX bedankt voor het jureren en voor bartist gefeliciteerd !!

Ik ben blij dat ik niet gewonnen heb en zit te twijfelen of ik volgende keer mee ga doen.
Cobaltius
17 dagen geleden
Gefeliciteerd bartist en heel erg bedankt voor het judgen BluezamX!

Ben zelf erg blij met top 3 .
BluezamX
17 dagen geleden
Quote:
2 uren geleden
Voor BluezamX bedankt voor het jureren en voor bartist gefeliciteerd !!

Ik ben blij dat ik niet gewonnen heb en zit te twijfelen of ik volgende keer mee ga doen.


Als je er zin in hebt ben je meer dan welkom!
En als je besluit niet mee te doen, dan is dat natuurlijk ook prima
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 26 posts
  • Laatste post BluezamX 17 dagen geleden
  • Gemaakt door BluezamX 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top