Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 228: Type-ical

bartist
3 maanden geleden
Welkom bij Build Your Card 228, nadat ik de eer heb gekregen van de rest van de top 3.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Laat ik het thema simpel maar breed houden: Type-ical
Maak een kaart die een nieuw kaart-type introduceert, of iets doet dat interactie heeft met een bestaand kaart-type.
Of je nu je liefde voor Clues wil tonen, je Shrines-deck een upgrade wil geven, of ouderwets een Elf-lord wil maken: Dat is aan jou!

Mijn voorbeeld:
Clueless Moron
Creature - Human
Clueless Moron enters the battlefield tapped under the control of an opponent of your choice with 3 stun counters.

If you would investigate, put a stun counter on this creature instead.

Few can say why he is here, but all will say he is not helping
0/2

Deadline: Vrijdag 4 Oktober, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 3 maanden geleden
Jared03840
3 maanden geleden
Dragon of Grief
Legendary creature - Dragon

Flying, trample
At the beginning of your upkeep, sacrifice Dragon of Grief unless you pay
Whenever Dragon of Grief attacks, target opponent discards a card and loses 1 life.
: Dragon of Grief gets +1/+1 until end of turn. If you activate this ability more than once, pay 1 life for each time you activated this ability.

''They took everything from him, and he will make them pay.''
6/6

Deze kaart is gebaseerd op Dragon Tyrant uit Scourge met een kleine twist. Hij heeft geen double strike, maar compenseert dat met de +1/+1 counters, en de card discard. Ik denk dat hij prima zou passen in een draken deck, aangezien je hem iedere beurt counters kan geven, in ruil voor levens. Andere draken geven +1/+1 counters wanneer ze aanvallen
(zoals Dromoka, the Eternal
 bijgewerkt door Jared03840 3 maanden geleden
Jared03840
3 maanden geleden
Misschien moet de cumulative upkeep iets hoger
BluezamX
3 maanden geleden
Reassembling Spawn
Creature - Eldrazi Spawn Skeleton

Sacrifice ~: Add
: Return ~ from your graveyard to the battlefield tapped.

0/1

---

Een duidelijke verwijzing naar Reassembling Skeleton
De Skeleton is al een zéér abusable kaart natuurlijk, maar de Scion gaat daar iets verder in door meer restricties te hebben op cost maar van zichzelf al een sac-outlet te hebben. Daarentegen kan je de mana die hij maakt niet gebruiken voor zijn eigen abi

Terug naar de tekentafel, blijkbaar kan ik niet lezen
 bijgewerkt door BluezamX 3 maanden geleden
bartist
3 maanden geleden
@Jared03840: wat doet je kaart met een bestaand creature-type? Het is een nieuwe draak, maar het doet niet iets met draken...

Is mijn thema niet duidelijk verwoord (honest question, no sarcasm)?
Cobaltius
3 maanden geleden
Rashmi, Grand Crafter

Legendary creature - Elf Artificer

Whenever an artefact enters the battlefield under your control, if more than 4 mana was spent to cast it, put x charge counters on it where x is the amount of mana spent to cast it minus 4.

Remove a charge counter from an artifact creature you control: That creature gets +2/+0.

Remove a charge counter from a noncreature artifact you control: Untap it.

1/2

———————————————————————————————————————

Ik kon het niet helpen. Het doet iets met artifacts.
Omdat er genoeg kaarten zijn die goed werken met goedkope artifacts, wou ik een kaart maken die goed werkt met dure artifacts. Ik wou er ook voor zorgen dat je ook echt de mana er voor betaald, omdat je anders nog steeds staples zoals Etherium Sculptor en Jhoira's Familiar zou spelen.
Jared03840
3 maanden geleden
Ik wilde een cumulative upkeep bij draken hebben (de challenge was: doe iets met een bestaand type (in dit geval een draak met het unieke element cumulative upkeep (dat bij weinig draken gezien wordt.) Ik wil hem heus aanpassen.
bartist
3 maanden geleden
Ah, daar gaat het fout
Sorry dat het thema onduidelijk was. Ik heb het aangepast. Het idee is dat als je iets met draken wil doen, dan je bijvoorbeeld een dragon lord maakt, of kaarten als Dragonlord's Servant.
Jared03840
3 maanden geleden
Bedankt voor de opheldering. Toch maar weer even aan de slag

De kaart is aangepast.
Daedalon
3 maanden geleden
Grand Overlord
Legendary Creature - Zombie Skeleton Wizard
Ward
, Exile a creature from a graveyard: create X 2/2 black zombie skeleton creature tokens with menace. Where X is the toughness of the creature exiled.
Sacrifice another zombie: regenerate Grand Overlord.
2/5
 bijgewerkt door Daedalon 3 maanden geleden
Left4Doner
3 maanden geleden
I'm getting too old for this sh*t

Enchantment

Flash

Split Second

Exile all Planeswalkers, Battles, Treasure tokens, Clue tokens, Map tokens, Blood tokens and Junk tokens.

Players can't cast Planeswalkers or Battles. If an effect would create one or more Treasure tokens, Clue tokens, Map tokens, Blood tokens or Junk tokens, prevent that instead.

Back in my day, we played some real MtG.
Cobaltius
3 maanden geleden
Quote:
12 minuten geleden

Enchantment

Flash

Split Second

Exile all Planeswalkers, Battles, Treasure tokens, Clue tokens, Map tokens, Blood tokens and Junk tokens.

Players can't cast Planeswalkers or Battles. If an effect would create one or more Treasure tokens, Clue tokens, Map tokens, Blood tokens or Junk tokens, prevent that instead.

Als ik kijk naar comprehensive rules section 111.10 mis je nog food token, gold token, walker token, shard token, powerstone token, incubator token en alle role tokens,
Obadja
3 maanden geleden
Elephant in the Room
Enchantment

Shroud
Cumulative upkeep (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay for each age counter on it.)

Elephants you control get +1/+/1 for each age counter on Elephant in the Room and have trample.

"Is seriously NOBODY gonna talk about this...?!"

Iets heel anders dan ik eerst had, maar deze kaart is wat leuker en passender vind ik. Niemand gaat immers praten over de olifant in de kamer... (aka het een probleem vinden) totdat iedereen opeens doodgemept wordt door een horde gebuffte olifanten!
 bijgewerkt door Obadja 3 maanden geleden
Left4Doner
3 maanden geleden
Quote:
9 uren geleden
Quote:
9 uren geleden

Enchantment

Flash

Split Second

Als ik kijk naar comprehensive rules section 111.10 mis je nog food token, gold token, walker token, shard token, powerstone token, incubator token en alle role tokens,

Aaaaaaarggghhh nooooooo
Justian2002
3 maanden geleden

————————

Het is me altijd opgevallen hoe Sagas niks met andere sagas doen. Het is altijd non-Saga dit, non-Saga dat (bijv. City of Death, The Caves of Androzani). Dus daar wilde ik wat verandering in brengen. Een kaart die qua kleuren en kosten gebaseerd is op Commander Master’s Enchantment Deck’s secondaire Commander Narci, Fable Singer.

Toevallig heb ik een Griekse vaas thuis staan, met een figuur die ikzelf wel wat weg vond hebben van Narci (Vooral de zwarte haren en de lier), dus perfect voor deze kaart!
 bijgewerkt door Justian2002 3 maanden geleden
maus
3 maanden geleden
Quote:
10 uren geleden

Enchantment

Flash

Split Second

Ik wil dit zoooooo graag, lijkt me geweldig
maus
3 maanden geleden
Jazal, commander of the meek

Legendary creature - cat

Whenever you create a token create a 1/1 white sheep creature token instead.
Whenever an opponent creates a token that player creates a 2/2 white cat token instead.

Sheep creatures you control get +1/+1 and haste.

Cat creatures your opponent control get - 1/-1.

it is the old saying about a lion commanding sheep, or a sheep commanding lions.
- confused bystander

3/5
Jared03840
3 maanden geleden
Quote:
1 minuut geleden
Jazal, commander of the meek

Legendary creature - cat

Whenever you create a token create a 1/1 white sheep creature token instead.
Whenever an opponent creates a token that player creates a 2/2 white cat token instead.

Sheep creatures you control get +1/+1 and haste.

Cat creatures your opponent control get - 1/-1.

it is the old saying about a lion commanding sheep, or a sheep commanding lions.
- confused bystander

3/5

Ik vind dit wel een leuke kaart.
Jared03840
3 maanden geleden
Soort van Elesh Norn, Grand Cenobite, en Leyline of the Meek , maar dan met tokens.
Obadja
3 maanden geleden
Quote:
2 uren geleden

Maar voor 4 mana gelijk een dubbele tutor en dan ook nog eens gelijk naar de battlefield? Is dat niet een beetje sterk?
 bijgewerkt door Obadja 3 maanden geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post maus 2 maanden geleden
  • Gemaakt door bartist 3 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL