Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 231: Samen spelen, samen delen

TheRobinros
1 maand geleden
Welkom bij alweer Build Your Card 231!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Goh, 231 alweer. Een van mijn favoriete getallen. Het 21e driehoeksgetal, en 21 is het 6e driehoeksgetal, en 6 is het 3e driehoeksgetal. Daarnaast is 231 het kwadraatvrije deel van 12! (dwz, de wortel van 12! is te schrijven als een veelvoud van de wortel van 231 en die is niet verder te vereenvoudigen), en het kleinste getal met drie verschillende priemfactoren dat copriem is met 10. Plus, het is een deler van 777777.
Kortom: spelen met delers is leuk. Daarom ook het thema voor deze week: Samen spelen, samen delen.
Verzin iets leuks, en praat vooral recht waarom wat je verzonnen hebt nou zo leuk is

De deadline is vrijdag 29 november

Succes
Blasty
1 maand geleden
Mijn favoriete getal is 7. Die deel ik niet.
 bijgewerkt door Blasty 1 maand geleden
Jared03840
1 maand geleden
Greedy Goblin

Creature — Goblin

Haste

Whenever Greedy Goblin deals combat damage to a player, you may gain control of target tapped land that player controls. If you do, target opponent gains control of Greedy Goblin.

2/1

Oh, de rarity staat er naast.
 bijgewerkt door Jared03840 17 dagen geleden
Luctor
1 maand geleden
Friendly Bunny

Creature - Rabbit

When you have more than one opponent as this creature enters each opponent may create a copy of this creature, except it doesn't have this ability.
For each opponent who created a copy of Friendly Bunny, you create that many copies of it.

Friendly Bunny get +1/+1 for each other creature with the same name on the battlefield.

1/1

-----
Ik twijfel een beetje over de bewoording van de tweede zin. Maar ik weet even niet hoe die dan wel zou moeten.

Als je met meerderen speelt, mogen die ook allemaal een kopietje maken van deze kaart om mee te spelen.
Jared03840
1 maand geleden
Friendly Bunny
Creature — Rabbit
When Friendly Bunny enters the battlefield, if you have more than one opponent, each opponent may create a token that's a copy of Friendly Bunny, except it doesn't have this ability. For each opponent who creates a token this way, you create a token that's a copy of Friendly Bunny.
Friendly Bunny gets +1/+1 for each other creature on the battlefield with the same name as it.
1/1

Ik denk dat dit beter is dan that many copies, hierbij is het een enkele actie iedere keer als een tegenstander zegt ik wil een konijn.
 bijgewerkt door Jared03840 1 maand geleden
Lavinius
1 maand geleden
Elvin, Chaotician Magician

Legendary Creature - Human Wizard

At the beginning of each players upkeep, that player exiles the top card of their library. Each other player may cast that card for as long as it remains exiled as long as it's their turn, and mana of any type can be spent to cast it.
2/3

--

Als ik moet delen, moeten de anderen dat ook!
Dit lijkt me leuk om wat chaos op tafel te brengen. Ik hem hem legendary gemaakt omdat het wel een coole commander kan zijn met theft en exile theme.
De "as long as it's their turn" clause staat er om te vermijden dat er verwarring ontstaat bij wie instants al dan niet eerst mag casten, dat maakt het wat minder verwarrend voor beginnende spelers.
Cobaltius
1 maand geleden
Colaborative Cultivation

Enchantment — Aura

Enchant land

When Colaborative Cultivation enters and at the beginning of your upkeep, gain control of enchanted land until end of turn. Untap it.

When enchanted land is tapped for mana, it's owner adds a to their mana pool.

——————————————————
Als basis is het erg simpel. Jij en een tegenstander rampen allebei 1, maar er is extra utility als je iets anders dan een basic landje enchant. Omdat je de andere speler ook een mana geeft als je de land tapped tijdens jouw turn, geeft het je de mogelijkheid om een beetje samen te werken.

Neemt een beetje inspiratie van Wild Growth, Frenzied Fugue en Victory Chimes, maar dan meer restrictief en efficiënter.
piano
1 maand geleden
Hope

Instant Uncommon

Gain 4 life.
Each opponent may choose to gain 4 life as well.
For each opponent that chose to gain life this way, you may pay to draw a card.

--

Gain 4 life als troef is denk ik meestal net genoeg om je nog te redden van de dood.
In multiplayer kan deze kaart een leuk effect geven om het samen de dominantste speler lastiger te maken. De kaarten die jij eventueel pakt, kan namelijk weer munitie zijn om tegen die dominantste speler te gebruiken. Ik vind gain life sorceries/instants (die ik ken) wat vlak of niet goed genoeg.
BluezamX
1 maand geleden
Let's Be Friends Forever!
Enchantment
When ~ enters, put a stun counter on all creatures.
At the beginning of each player's upkeep, that player loses 1 life for each tapped creature they control.

---

We delen allemaal de pijn! Yaaaaayyy!!!
Een beetje gebaseerd op de ult & W van Amumu uit League of Legends. Alles dat heeft aangevallen krijgt een stun counter (het is in de aanval in de buurt gekomen en getapped), en je neemt over time een beetje damage, die uiteindelijk best wel op loopt.

Fun fact: volgens regel 701.21b untappen untapped permanents niet, dus die stun counters blijven liggen op untapped creatures tot ze een keer tapped zijn en dan pas untappen.
maus
1 maand geleden
Knack Knack, the good omen goblin

Legendary creature - goblin angel

Flying

Whenever one or more creatures you control deals combat damage to a player, that player gets an emblem with "whenever an opponent deals combat damage to you, you and each player who controls a Knack Knack, the good omen goblin draws a card."

When Knack Knack, the good omen goblin leaves the battlefield remove all emblems from the game.

I was surprised by a flying cow... But this. Now i've seen it all
- Alquist Proft
2/2
 bijgewerkt door maus 25 dagen geleden
Daedalon
1 maand geleden
Sharing Is Caring
Enchantment
Sharing is Caring has indestructible and shroud while you own atleast two permanent that are not under your control.
: Give control of target permanent you control to another player. Activate only as a sorcery.
At the beginning of your upkeep, choose one:
- Gain X life.
- Draw X cards.
Where X is the number of permanents you own that your opponents control.
 bijgewerkt door Daedalon 1 maand geleden
Justian2002
1 maand geleden
You Enter a Busy Tavern

Instant

For each opponent, choose one. Each opponent can only be targeted once.

- Share resources - You and target opponent each draw two cards.
- Share stories - Choose a creature you control. Target opponent chooses up to one creature they control. Each of those creatures get a +1/+1 counter and its controller’s choice of a lifelink, first strike or vigilance counter.
 bijgewerkt door Justian2002 1 maand geleden
bartist
1 maand geleden
Share
Sorcery
You may reveal this card from your opening hand. If you do, each player resupplies.

Resupply (create a Supply token. It is an artifact with ",, Sacrifice this artifact: Add one mana of any color.)

Draw a card.
-----
(on)intelligente blabla voeg ik later vandaag (als ik het niet vergeet) toe
TheRobinros
1 maand geleden
Oeps, laatste dag vandaag! Ik heb het dit weekend wel heel druk, dus ik kom waarschijnlijk pas halverwege komende week aan beoordelen toe. Schroom niet om nog iets in te sturen
Left4Doner
1 maand geleden
Threat Assessment

Sorcery

Each player secretly chooses a player that they think is currently the biggest threat. Then those choices are revealed. The player with the most votes sacrifices five nonland, nontoken permanents. Any player with zero votes gets a White 4/4 angel token with flying and vigilance.

"Clearly, you are the problem", said the wizard.
"No, you!", replied the ogre.
Jared03840
26 dagen geleden
Is er al voortgang geboekt TheRobinros?
maus
25 dagen geleden
De deadline was 29 november, hij zei niet welke 29 november
TheRobinros
25 dagen geleden
Ja jullie hebben nog 4 jaar.

Nee, drukke periode vlak voor de kerstvakantie, dit weekend kom ik er hopelijk wel aan toe
Jared03840
25 dagen geleden
Onze nieuwe BYC 232:
Alles gaat om Suspended. Maak kaarten waar je vele beurten op moet wachten: als Ancestral Vision
 bijgewerkt door Jared03840 25 dagen geleden
Lavinius
19 dagen geleden
Gelukt ?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL