Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 231: Samen spelen, samen delen

TheRobinros
18 dagen geleden
Gelukt! Excuses voor de lange vertraging... er kwamen een hoop leerlingenrapporten tussendoor. De periode voor de kerstvakantie is niet de rustigste van het jaar...

Jared03840 met Greedy Goblin:
Coole kaart, hij lijkt me erg speelbaar. Hij mist een rarity, maar dit is een kaart die in 1 v 1 formats zeker het testen waard is en misschien wel echt te sterk is. Bouw je deck met een hoop gratis removal en je kan best makkelijk landjes jatten zonder al te veel risico. In multiplayer formats als Commander is hij ook lategame politiek inzetbaar.

Luctor met Friendly Bunny:
Hij is enigszins wonky verwoord, maar wel duidelijk wat de bedoeling is. Hij kan best leuk zijn, al heb ik het idee dat het te makkelijk is om met zijn allen te zeggen "Nee, betaal jij maar 2 mana voor een 1/1." Dat was met de Tempt-kaarten ook een beetje het probleem, en deze heeft dat misschien nog wel erger. Aan de andere kant, als de laatste opponent die bepaalt zwicht, ligt er voor 2 mana 9 power op het bord voor de andere twee opponents in een Commander pot en dat is een best makkelijk te maken deal, maar misschien nog steeds niet zo sterk in een traag multiplayer format.

Lavinius met Elvin, Chaotician Magician:
Deze zou direct mijn The Twelfth Doctor deck halen, ik vind dit echt een fantastische kaart. Niks op aan te merken, doet precies wat een Commander game leuk maakt.

Cobaltius met Colaborative Cultivation:
Cool, een rampspell die goed on theme is. Ik denk dat deze nog wat aan de veilige kant is met het ook mana voor je tegenstander maken, maar dat maakt hem misschien juist beter om politiek te gebruiken. Had best een uncommon mogen zijn, denk ik

piano met Hope:
Een 1 mana instant die je 4 life gaint vind ik het echt niet waard om te spelen. En als mijn tegenstander deze speelt, denk ik dat ik echt nooit de afweging zou maken om hem een gratis kaart te geven ten koste van 4 levens. Als hij geen mana meer heeft om die kaart te pakken, is het een 1 mana instant die iedere speler 4 levens gaint... Oftewel hij doet op ieder punt niet echt wat je wil, vrees ik...

BluezamX met Let's Be Friends Forever:
Ik weet het niet, dit voelt als een sorcery speed Rakdos Charm mode met vertraging die alle creatures een keertje tapt, inclusief je eigen. Hij heeft vast scenario's waarin hij prima is zoals in een Tayam, Luminous Enigma-deck ofzo of in een rare volle boardstate, maar hij is wel behoorlijk niche.

maus met Knack Knack, the Good Omen Goblin:
Deze doet... een hoop. Even samengevat: Al je creatures zorgen ervoor dat jij en je tegenstander kaarten pakken als de opponents die ze geslagen hebben, daarna nog een keer geslagen worden. Naast de verwoording en de emblems en alle emblems die removed worden, wat een nogal uniek effect is, is dat wel een coole en sterke ability. Ook het idee van een Goblin Angel die vliegt en mensen kaarten laat pakken in monorood is nogal wild. Coole kaart, geen idee wat ik hiermee zou moeten, als iemand hem tegen me zou spelen.

Daedalon met Sharing is Caring:
Een kaart die heel erg Zedruu the Greathearted schreeuwt. Zowel Shroud als Indestructible is behoorlijk overkill, daar kom je echt bijna niet vanaf, zonder kaarten die op zichzelf niet zo gezellig zijn als Farewell, en hij pakt een hoop kaarten. Daardoor, met de optie om gratis je vervelende meuk weg te geven op instant speed, zoals in reactie op removal om dat te fizzlen, is hij echt insane bonkers overpowered broken met alle mogelijke krachttermen die daarbij horen.

Justian2002 met You Enter a Busy Tavern:
Deze is ook een beetje raar verwoord, maar doet heel veel en heel goed. Volgens mij is hij erg gebalanceerd voor wat hij doet. Het bijhouden van verschillende soorten counters op creatures is wat vervelend, maar dat is heel nitpicky voor een heel elegant Zwitsers zakmes van een kaart, die ik zeker in alle Bant decks zou spelen die ik zou bouwen.

bartist met Share:
Deze kaart is cool, hij fixt tijdelijk je mana en de opening hand clause maakt de game voor iedereen wat beter. Ik denk dat hij een goede cost heeft voor wat hij doet, maar ik kan me geen deck of format voorstellen waarin ik hem zou spelen. Misschien in artifact matters sets als 23e kaart in mijn sealed pool ofzo. Hij is zeker niet zwak en vervult echt wel een rol, al is die rol wel niche en vaak het kaartslot niet waard, denk ik.

Left4Doner met Threat Assessment:
Dit zou een heel leuke kaart zijn, ware het niet dat je hier kan forceren een speler een suboptimale keuze te laten maken, afhankelijk van wat hij denkt. Stel dat speler B in mijn ogen "de threat" is, maar ik speler A 5 permanents wil laten sacrificen omdat hij wat stax pieces heeft liggen die mijn board locken en dus mij veel beter in de tang heeft dan speler B. Dan moet ik speler B kiezen, terwijl het kiezen van speler A veel beter zou zijn. En als ik speler A kies en dus lieg, wie kan dat dan controleren? Zonder die clause "that they think is currently the threat" is dit een leuke politieke kaart die voor wat backstabbing kan zorgen, maar dit heeft nu wel net te veel issues om een gebalanceerde, speelbare kaart op te leveren.

Dan een top3 in chronologische volgorde:

Lavinius met Elvin, Chaotician Magician
Cobaltius met Colaborative Cultivation
Justian2002 met You Enter a Busy Tavern

met een Honorable Mention voor maus' Knack Knack, the Good Omen Goblin

En de duidelijke winnaar is in mijn ogen:

Lavinius met Elvin, Chaotician Magician. Prachtige kaart, mogen ze van mij zo printen, zorgt voor top games. De andere inzendingen spraken me ook erg aan, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit.

Gefeliciteerd en nogmaals excuses voor het lange wachten!
piano
18 dagen geleden
Jammer dat je de lol van mijn kaart niet ziet, maar ik hoef daar zeker niet wakker van te liggen.
Ik zou hem iig graag in een gain life deck spelen en voldoet imo goed aan het thema van deze BYC.

Bedankt voor alle moeite en gefeliciteerd Lavinus!
En wanneer komt BYC 232? Een week na 231.5?
Jared03840
17 dagen geleden
Bedankt voor het Judgen!
Lavinius
17 dagen geleden
Whoa, bedankt!
Bedankt voor het judgen!
Ik zal zsm voor een 232 zorgen.
Cobaltius
17 dagen geleden
Ben erg blij met top 3!

Gefeliciteerd Lavinius en bedankt TheRobinros voor het judgen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL