Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Lavinius
3 maanden geleden
Ik heb wel een Gates of Istfell in mijn Vhal, Candlekeep Researcher / Noble Heritage deck stoppen, maar dat heeft wat synergies met het deck. Zoals TheRobinros al zei zou in orzhov angels, Shilgengar, Sire of Famine bijvoorbeeld, deze wel een slot krijgen, maar daarbuiten niet.
 bijgewerkt door Lavinius 3 maanden geleden
TheRobinros
3 maanden geleden

?
offspring
3 maanden geleden
Deze heb ik altijd heel nice gevonden. Ik heb hem op de longlist staan voor een Phenax, God of Deception deck wat ik aan het knutselen ben, waarbij ik zelf mijn creatures kan tappen om niet aan te laten vallen en mijn defeners dat sowieso niet hoeven.

Maar of hij de uiteindelijke lijst haalt, weet ik niet. Het is voor je zelf ook wel een nadeel eigenlijk namelijk, en je hebt meestal zelf niet onder controle wanneer die creature het loodje legt.

Hoe dan ook een uniek effect in commander, en dat waardeer ik altijd wel!
 bijgewerkt door offspring 3 maanden geleden
maus
3 maanden geleden
Ik run deze in twee late game decks. Naar mijn mening een erg veelzijdige kaart.

Het houd de combat damage van je weg als je het op de big bad van de tafel plakt. Dan is het ook meteen de combat damage van je af voor een tijdje.

Of je gooit het op een utility creature wat naar ervaring meestal opgeofferd word om verdere schade aan de levens te beschermen.

Aan het einde van het verhaal krijg je er meestal ook nog een kaart voor terug.

(ja, er zijn hier betere kaarten voor. Maar in de vacuum van budget vind ik het een erg toffe kaart.)
 bijgewerkt door maus 3 maanden geleden
Cobaltius
3 maanden geleden
Het lastige met Public Enemy is dat het compleet afhangt van hoe de andere spelers er op reageren. Aan de ene kant is dit heel erg leuk en zorgt voor variatie. Aan de andere kant heb ik zelf liever wat meer controle. Ook vind ik dat het feit dat jij ook de speler moet aanvallen met al je creatures een beetje tegenvallen.

Ik zou dus liever een Portal Mage of removal spel spelen.
TheRobinros
3 maanden geleden
Quote:
1 uur geleden
Ook vind ik dat het feit dat jij ook de speler moet aanvallen met al je creatures een beetje tegenvallen.

Daaeom speel je hem in je second main phase. Als hij een hele turn cycle blijft liggen, gaat er echt iets mis

En juist het feit dat je dit op een getapt creature kan spelen zodat je opponent er niet mee kan chumpen, of juist op een groot beest zodat je degenen na je forceert removal te spelen en je een kaart pakt, lijken me best sterke pluspunten. En hè, zo lang je hem niet speelt op degene die direct na jou in turn order komt, ligt er ten minste een speler gedeeltelijk/helemaal open om aan te vallen voor de Public Enemy, dus gewoon zelf blockers open houden en je bent wel safe
BluezamX
3 maanden geleden
Hele vette kaart! Die gaat direct op de buy-list. Inderdaad een beetje jank, en hij past zeker niet in ieder deck, maar je kan hier hele gare dingen mee doen. Al is het maar 'm achterhouden tot er nog maar 3 mensen in de game zitten om 1 speler met alles de ander aan te laten vallen, wat je in (mono) blauw niet snel kan doen
Luctor
3 maanden geleden
Voor vandaag ben ik benieuwd wat de kenners van deze kaart vinden:

En de andere mana rocks voor de andere kleuren.

Zelf heb ik ze eigenlijk nooit gespeeld, omdat ze tapped binnen komen en maar 1 kleur geven. Dan heb ik liever de mana rocks van 3 mana die elke kleur kunnen geven.
maus
3 maanden geleden
Jaren geleden waren ze erg populair omdat mono colored decks alleen Fellwar Stone en toen nog dure 2 mana ramp hadden.

Maar met de komst van Arcane Signet en veel reprints van andere 2 mana rocks/ramp die veelzijdiger zijn.... Worden ze bij mij steeds minder in decks gestopt.

Beetje vergelijkbaar met de comments over de commanders sphere van vorige week.
offspring
3 maanden geleden
Juist in groen zijn er dusdanig veel goede opties (van Llanowar Elves tot Fertile Ground) dat het daar voor mij nooit een mogelijkheid is. In niet-groene mono colored decks wil ik ze nog wel eens spelen, omdat er minder alternatieven zijn, zeker als je een 4-mana commander hebt die je graag in beurt 3 zou willen spelen.
TheRobinros
3 maanden geleden
Ik kan me best voorstellen dat de (niet groene) varianten uiteindelijk de decks halen in monocolored decks. Maar inderdaad Fellwar Stone, Mind Stone, Arcane Signet, Liquimetal Torque, Thought Vessel, Ornithopter of Paradise, Myr Convert en de Leaden Myr-variant in je kleur zou ik allemaal eerder spelen in de meeste monocolored decks, en als je ook maar het kleinste beetje synergy hebt, is Coldsteel Heart ook beter
 bijgewerkt door TheRobinros 3 maanden geleden
Timebug
3 maanden geleden
in bijvoorbeeld Ayara, First of Locthwain speel ik de zwarte. Omdat stenen die colorless maken gewoon minder goed zijn met die manacost. Verder is het ook fijn dat deze cycle maar centen kost vergeleken met een aantal gegeven opties, dus ook voor monocolored budgetdecks zijn ze interessant.

Behalve de groene, tenzij je een groen artifact deck speelt zijn dorks en landramp altijd beter.
nielsvd
3 maanden geleden
Het blijven prima opties in budget decks zonder groen, al kies ik zelf ook vaak voor andere opties als ik eerlijk ben.
BluezamX
3 maanden geleden
Ik speel volgens mij de blauwe in Saheeli, the Gifted want daar is alle 2 mana ramp solid.
Verder zou ik deze cycle denk ik alleen spelen in non-groene monocolored decks om bovengenoemde reden, tenzij je in duo color echt heeeel graag T2 wil rampen ipv T3
TheRobinros
3 maanden geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart. Wat vinden we van
?
Ik speel hem in mijn Merfolk Looter-typal deck om een boardstate op te bouwen, maar ik merk de laatste tijd dat ik minder vaak de ruimte heb om iedere keer die ene mana uit te geven. Is hij tegenwoordig outclassed? En zo ja, zijn er betere alternatieven?
Lavinius
3 maanden geleden
Ik denk dat dit nog steeds en prima kaart is voor keukentafel EDH. Ik speel hem niet (meer) in een deck, maar wanneer je iets speelt dat graag kaarten pakt - zoals een looter deck - vind ik dit nog wel de moeite waard.
Cobaltius
3 maanden geleden
Wat vinden we van Industrial Advancement?

Lavinius
3 maanden geleden
Nog nooit van gehoord, maar het lijkt vooral een 4 mana do nothing kaart. Vooral in je end step lijkt het me een heel riskante kaart tenzij je deck manipulation gebruikt. Uiteindelijk ga je er nooit je 4 mana investment uithalen, tenzij je heel erg veel geluk hebt. Werkt wel erg goed met de offspring mechanic echter.
Rody
3 maanden geleden
Ik vind dit wel een leuke kaart en je moet uiteraard wel je deck eromheen bouwen. Dit kan niet zomaar in ieder rood deck. Ik heb het in actie gezien in een Ayara, Widow of the Realm deck en daar deed het goed zijn werk!
TheRobinros
3 maanden geleden
Dan heb ik een leuke voor vandaag:

En dan heb ik het niet over cEDH, want een van de defining kaarten in dat format, maar in een random keukentafeldeck, precon-level. Iemand een sterke mening?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL