Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

De toekomst van de Bazaar of Magic Community

maus
6 maanden geleden
[/quote]

Hiermee beantwoordt je je vraag zelf eigenlijk al toch Het zorgt ervoor dat mensen terugkomen, meer posten, waardoor er meer content komt, waardoor er weer meer mensen komen om het te lezen, enz. En meer bezoek is meer potentiële conversie.
[/quote]

Klopt maar het lijkt me dat je dat doet om een community op te bouwen.
Veekeren
6 maanden geleden
Quote:
7 minuten geleden
Klopt maar het lijkt me dat je dat doet om een community op te bouwen.

Ik denk dat je daar dan de woorden "an sich" aan toe moet voegen. Het hebben van een community is een middel om het doel (verkopen van dingen) te behalen. Dus een community is geen doel an sich, maar het opbouwen van een community kan dan nog steeds wel belangrijk zijn. In ieder geval was dat hoe ik het zelf in mijn eerdere post bedoelde.
Botsing
2 maanden geleden
In mijn ervaring is het overgaan naar een tool waarin gechat kan worden een doodsteek naar een forum.

Op een forum blijft de informatie voor altijd staan zodat iedereen die informatie (jaren) later nog steeds op hun gemak kan gebruiken.

Chat gaat echter zo snel met veel meer ruis op de lijn waardoor het minder makkelijk is om bepaalde zaken terug te kunnen vinden, ook worden er minder uitgebreide "how to's" e.d. gepost (die ook nog eens onder de eerder genoemde ruis worden bedolven).

Discord heeft wel een aantal tools om dat te verbeteren, maar het heeft nog steeds niet dezelfde data-persistence als een forum.

Ook geeft het Google zoek-algoritme al sinds jaren een lage prio aan fora en een hoge prio aan social media, daarmee hebben ze helaas veel communities om zeep geholpen.

Voor BoM begrijp ik het echter wel, het is een stuk makkelijkere interactie tool voor communicatie met je klanten, dus in een simpele kosten/baten analyse is dat voor een bedrijf een no-brainer.

Paar mooie bots maken die direct info van een MtG GPT halen, en opeens verplaatst de mankracht naar meer directe, persoonlijke service verlening (in plaats van dezelfde vraag 1000 keer te beantwoorden )
 bijgewerkt door Botsing 2 maanden geleden
MrAdrian
2 maanden geleden
Quote:
15 uren geleden
In mijn ervaring is het overgaan naar een tool waarin gechat kan worden een doodsteek naar een forum.

Op een forum blijft de informatie voor altijd staan zodat iedereen die informatie (jaren) later nog steeds op hun gemak kan gebruiken.

Chat gaat echter zo snel met veel meer ruis op de lijn waardoor het minder makkelijk is om bepaalde zaken terug te kunnen vinden, ook worden er minder uitgebreide "how to's" e.d. gepost (die ook nog eens onder de eerder genoemde ruis worden bedolven).

Discord heeft wel een aantal tools om dat te verbeteren, maar het heeft nog steeds niet dezelfde data-persistence als een forum.

Ook geeft het Google zoek-algoritme al sinds jaren een lage prio aan fora en een hoge prio aan social media, daarmee hebben ze helaas veel communities om zeep geholpen.

Voor BoM begrijp ik het echter wel, het is een stuk makkelijkere interactie tool voor communicatie met je klanten, dus in een simpele kosten/baten analyse is dat voor een bedrijf een no-brainer.

Paar mooie bots maken die direct info van een MtG GPT halen, en opeens verplaatst de mankracht naar meer directe, persoonlijke service verlening (in plaats van dezelfde vraag 1000 keer te beantwoorden )


Er zijn absoluut voordelen van een forum t.o.v. Discord, maar ook vice versa. Wat je zegt over informatie die jaren blijft staan is wel het grootste voordeel van een forum. En doordat chatten veel sneller gaat en hierdoor ruis ontstaat is ook een valide punt. We zijn in de Discord nog steeds aan het experimenteren om een mooie middenweg te vinden, gezien je op Discord ook forum-achtige functionaliteiten hebt.

Gelukkig behoudt de website van BoM wel een paar essentiële functionaliteiten die gebruikers nu en jaren later nog steeds zal helpen met nuttige informatie. Denk bijvoorbeeld aan reacties op producten, vooral kaarten. Daar ontstaan vaak gesprekken over de werking van een kaart. Super nuttig, voor zowel bestaande als nieuwe spelers! Ook blijven bepaalde "how to's" op de website bestaan. Zo ben ik bezig met een complete revamp van de Magic Helpdesk. In eerste instantie wil ik dat essentiële informatie voor nieuwe spelers goed staat. Vervolgens wordt het uitgebreid met diverse how to's.

Ik hoop natuurlijk over tijd iedereen in onze Discord te kunnen verwelkomen! Het wordt de afgelopen tijd steeds drukker en actiever, dat is mooi om te zien. En ook is er een speciaal kanaal om feedback te geven over onze Discord dus als je direct betrokken wilt zijn in het beter maken van ons communityplatform, hulp is zeer welkom!
 bijgewerkt door MrAdrian 2 maanden geleden
jackbrace
19 dagen geleden
Lees dit nu pas, kon de link naar het forum al niet meer vinden op de site zelf. Wel een beetje jammer dat fora veelal verdwijnen, terwijl dit toch de best leesbare en doorzoekbare medium is t.o.v. een veredelde chatroom als Discord (en helemaal WhatsApp).
Twigwalker
19 dagen geleden
Quote:
3 uren geleden
Lees dit nu pas, kon de link naar het forum al niet meer vinden op de site zelf. Wel een beetje jammer dat fora veelal verdwijnen, terwijl dit toch de best leesbare en doorzoekbare medium is t.o.v. een veredelde chatroom als Discord (en helemaal WhatsApp).


De link naar het forum is al jaren hetzelfde, misschien was je community balk ingeklapt?
jackbrace
18 dagen geleden
Quote:
18 uren geleden
Quote:
21 uren geleden
Lees dit nu pas, kon de link naar het forum al niet meer vinden op de site zelf. Wel een beetje jammer dat fora veelal verdwijnen, terwijl dit toch de best leesbare en doorzoekbare medium is t.o.v. een veredelde chatroom als Discord (en helemaal WhatsApp).


De link naar het forum is al jaren hetzelfde, misschien was je community balk ingeklapt?


De community balk heb ik nooit gebruikt, dus dat is mijn onwetendheid blijkbaar, maar de link stond oorspronkelijk ook onderaan de site tussen de links en nu niet meer.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 27 posts
  • Laatste post jackbrace 18 dagen geleden
  • Gemaakt door MrAdrian 7 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top