Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
robbertvanderkleij 06-12-2011 om 16:07
Ik denk dat genetische algorithmen hiervoor te omslachtig zijn. Er zijn snellere optimalisatiemethoden.
@Magnus: De kaarten heb ik al hoor, het is alleen de volgorde van spelen...
Genetische Algoritmen zijn sowieso omslachtig, maar het is niet extreem moeilijk om een fitheidsfunctie hiervoor te bedenken, evenals een paringsfunctie. Brute-force backtracking is natuurlijk een stuk simpeler te implementeren, maar wel veel minder leuk. Voor beiden is het hebben van een bovengrens handig (en laat ik nou al eens een oplossing bedacht hebben).
Anyway, ik vind het sowieso te veel werk om te programmeren, zoeken is sowieso leuker!
Goh toevallig, ik kwam gisteren mijn buurvrouw tegen in de supermarkt en toen hadden we het er nog over dat Genetische Algoritmen tegenwoordig maar omslachtig zijn, ze zei nog Brute-force backtracking is veel simpeler. Ik doe al jaren niets anders zei ze. Geleerd van der eigen moeder nog......
Ennieweey
Op het eerste gezicht moeilijke puzzel. moet me eens in de nieuwe kaarten gaan verdiepen. De eerste oplossingen zijn al snel binnen zeg.
Gizmo heeft een zombie deck dat, als je even pech hebt, enorm veel zombie tokens uitkomen dus dit is echt iets voor hem, helaas kan ik er zelf weinig mee.
Fijn een puzzel met recente kaarten ^^, ga nu zeker even proberen. Ken alle innistrad kaarten inmiddels zowat uit men hoofd en heb een leuke player's guide bij de hand .
EDIT: Niet te geloven ik heb een puzzel opgelost 0_o . Zal nog even kijken naar verbeteringen en binnekort opsturen .
De opdracht:
Maak zo snel mogelijk 100 Zombie tokens door alleen Innistrad kaarten te gebruiken.
Makkie! Geef een stel magic fanaten een puzzel, waarbij ze "alle innistrad kaarten" moeten door zoeken en combineren en wel een paar uurtjes mee bezig zijn, resultaat:
Quote:
MagnusMagicus 06-12-2011 om 21:55
Wow, al 8 inzendingen vandaag! Tof
Al 8 Zombie tokens binnen! Tof!
bijgewerkt door Saphie 13 jaren geleden (Ja dit betekend dat ik weer niet mee doe! :P)
.... Dan moet ik denken...ik ben niet voor niets een rood speler!
(mijn interesse in magic is meer de lore, flavor, fun, gezelligheid, tegenstander totaal inelkaar slaan met mijn rode deck ....ahum....gezelligheid dus en uhm)
Saphie 08-12-2011 om 11:28
.... Dan moet ik denken...ik ben niet voor niets een rood speler!
(mijn interesse in magic is meer de lore, flavor, fun, gezelligheid, tegenstander totaal inelkaar slaan met mijn rode deck ....ahum....gezelligheid dus en uhm)
doe iets in rood dan he maar ik zie nog geen rode kaarten die deftig zombies kunnen tevoorschijntoveren met een kerstmisstrik rond (chrismas zombies )