Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[C15] Commander 2015

MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ik heb Commander 2015: Seize Control in actie gezien met Mizzix of the Izmagnus aan het roer en dat was best cool. Als je eenmaal een paar van die experience counters hebt gaat het wel eng hard. De Seize Control speler had vooral moeite met card draw vinden, waardoor hij niet altijd veel opties had. Maar afgezien daarvan was het een cool deck!
RadioDragon
9 jaren geleden
ik had enorm veel moeite met iemand die had een Sphinx-Bone Wand liggen, en die bleef een kaart casten met buyback 6 a 7 keer op een beurt. erg naar.
Flappie1
9 jaren geleden
Als je bedoeld of ik hem al heb aangepast?? nee... daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Of het decks zijn met potentie? zeker!

Zelf voor gegaan: Ondanks bakken aan misplays op zaterdag (niet op BOM maar ergens anders) toch een leuke dag met een leuk deck gehad.

Hier zit bakken potentie in ook ben ik blij met Prime Speaker Zegana 1 van de weinige simic commanders die ik niet had! al werkt die in dit deck toch ietwat traag... je kan merken dat daar meer aanpassingen voor nodig zijn dan bij een Ezuri, Claw of Progress.

De ramp voor zegana is er maar als je dan die kaarten raapt blijkt al snel dat het toch een aggro deck is. (1ste pot met dit deck in 5 beurten een insane boardstate ontwikkeld heheeh Ezuri met 23 +1+1 counters door wat schuiven met counters en meer van die fratsen).
Waus
9 jaren geleden
Sorry, RadioDragon dat was ik Sphinx-Bone Wand met Mystic Speculation en Shattering Pulse had ik op hand. Buyback is leuk, maar ik wou geen Spell Burst spelen. Dus als je een Mizzix deck gaat bouwen vermijd die

Reiterate vond ik ook erg leuk, was mij gelukt een Banefire van 12 te casten die ik 3x kopieerde

Mijn deck die ik speelde:
[d]23980[/d]

Ben nu alweer bezig met aanpassing na de eerste ervaringen. Een vraag die mij bezig houd is: Hoe hou ik een 2/2 in leven zonder teveel counterspells te spelen?
RadioDragon
9 jaren geleden
Om commanders te beschermen raad ik schoenen aan. Swiftfoot boots en lightning greaves
Epiphanes
9 jaren geleden
Mask of Avacyn en Champion's Helm werken ook prima. Om je commander tegen boardwipes te beschermen raad ik Darksteel Plate en Shield of Kaldra aan.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Die hebben wel allemaal als nadeel dat ze niet in het thema passen en niet super in het deck zijn, omdat je relatief weinig creatures speelt. Ik denk dat Ghostly Flicker en Reality Ripple interessant kunnen zijn.
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 18-11-2015 om 11:22
Die hebben wel allemaal als nadeel dat ze niet in het thema passen en niet super in het deck zijn, omdat je relatief weinig creatures speelt. Ik denk dat Ghostly Flicker en Reality Ripple interessant kunnen zijn.

In die categorie ben ik zelf altijd wel fan van Vodalian Illusionist.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Mee eens! Dat is altijd nog een 2/2 beater op z'n slechtst . En die andere twee zijn instants, wat goed in het thema past.
Waus
9 jaren geleden
Reality Ripple vind ik wel een goeie vervangen van de Darksteel Plate die vond ik toch al te duur.

Ghostly Flicker mja.. werkt niet tegen mass removal dus behoud nog wel de Lightning Greaves, equip 0 is wel erg fijn als je tappedout bent. Tegen spot removal vond ik nog Misdirection, hoge cmc die je eventueel voor niks kan casten en je nog exp counter krijgt ook!
goeth78
9 jaren geleden
Gisterenavond hebben wij ook voor het eerst de vijf decks in actie gezien. Zelf twee potten gespeeld met Commander 2015: Plunder the Graves en daarvan was ik zwaar onder de indruk. Tuurlijk, een aantal kaarten voelt wat underwhelming maar het deck liep beide keren ontzettend soepel.

Je generaal (Meren of Clan Nel Toth) heeft een prachtige ability die al vanaf het begin heel veel card advantage oplevert. 3x Satyr Wayfinder in de eerste 5/6 beurten, Primal Growth die je met alle plezier met kicker speelt; beide keren kon ik snel groeien qua mana, mijn graveyard goed vullen en dan gaat het deck echt los.

Ik ga zeker nog wat aanpassingen doen aan het deck maar voor een pre-con kan ik alleen maar zeggen: top gedaan!
bartist
9 jaren geleden
Ik heb laatst Commander 2015: Swell the Host uitgeprobeerd samen met m'n speelmaten, die Commander 2015: Seize Control en Commander 2015: Wade into Battle speelden en testten.

Het was voor ons alle drie voor het eerst dat we commander gingen spelen, en ik maakte al snel m'n eerste fout: te snel opstarten en daardoor twee vijanden krijgen XD
Swell the Host was ideaal om snel veel kleine creatures op het veld te brengen en Ezuri, Claw of Progress vol te gebruiken, met dus als risico om public enemy #1 te zijn. Er zitten nog wat kleine creatures in die ik zelfs in dit deck niet vind passen, maar ik denk dat ik met veel plezier aan dit deck kan werken

De overige decks waren ook gaaf om te zien, uiteindelijk heeft Wade into battle gewonnen omdat deze met veel Gaints en een paar overheersende Angels toch echt slopend was en ik na beurt 6 dus constant tegen werd gehouden.
Seize Control kwam het eerste potje niet tot z'n recht, maar heeft zich in het potje daarna van z'n beste kant laten zien tegen andere decks, nadat Mizzix of the Izmagnus door de experience-counters iedere kaart praktisch geen mana-cost gaf.
Skywise
9 jaren geleden
Mijn review van het deck Commander 2015: Seize Control is hier te lezen
 bijgewerkt door Skywise 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
Ik heb het seize control deck aangepast en van mijn commander Arjun, the Shifting Flame gemaakt. Het deck is er op gemaakt om uiteindelijk gewoon mijn deck leeg te rapen en Laboratory Maniac te casten. kaarten als Alhammarret's Archive en Thought Reflection werken hier echt super goed. ik zal later mijn decklist eens posten
Jan
9 jaren geleden
Alle decks hebben inmiddels hun eigen review:

Call the Spirits
Seize Control
Plunder the Graves
Wade into Battle
Swell the Host

Welk deck vinden jullie het tofst? Houden jullie de decks zoals ze zijn of slopen jullie ze voor 'spare parts'? Wie heeft er al een deck met een van de nieuwe commanders? Ik Karlov gebombardeerd tot mijn nieuwe Tiny Leader. Feedback, tips?

Waus
9 jaren geleden
Ik had al een Mizzix deck gemaakt, maar een Karlov deck had ik ook al bedacht.
Meestal sloop ik de decks voor spare parts of bouw er zelf wat beters van. Ze blijven in ieder geval nooit intact

kolonelnick
9 jaren geleden
Ik heb even wat ik uit mijn hoofd wist alvast ingevoerd. ik zal vanavond of morgen (even kijken wanneer ik tijd heb) de rest van het deck updaten, maar dit is wat ik tot nu toe heb ingevoerd.

(basics moeten er nog in trouwens)

edit: deck is nu volledig ingevoerd.
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ziet er cool uit! Iemand anders nog iets tofs gedaan met een van de decks of een Commander of een nieuwe kaart (Blade of Selves komt zo bij me op)?
Dordledum
9 jaren geleden
Ze zitten nog in plastic, nietaan toegekomen. Vrijdagavond wordt er mee gespeeld!

Edit: Eindelijk kunnen testen! We waren slechts met 3, dus Myriad kwam niet zo goed uit de verf. Wel alle decks aan het werk gezet. Zelf gespeeld met de Golgari en Izzet decks. Weet speelden 2 potten.

Pot 1 Het Golgari deck kwam langzaam op gang, maar na de eerste mulch viel er eindelijk iets met mijn graveyard te doen. Wel potentieel heel naar deck. Het Boros deck won uiteindelijk omdat hij heel vroeg een Loxodon warhammer op tafel had en niemand artificiële destroy had of trok. Het Orzhov deck ging goed,Teysa heerste eventjes,maar had/trok te weinig enchantments.

Pot 2. Izzet deck had pech. Mana flood en kwam daardoor te laat op sterkte. Had nog een kans om te winnen, maar epic experiment voor x is 14 werkte absoluut niet! Kon maar 1 nuttige spreuk casten daamee, de rest was land, creature of een instant /sorcery met x in de activatiekost. Wel een leuk deck verder. Orzhov won dit keer vanwege bakken met tokens en lifelink. Simic deed ook mee, af en toe leek het heel naar te worden, maar de +1/+1 counters bleven niet lang liggen.

Ik denk dat ik het Izzet deck een beetje ga aanpassen (niets origineels denk ik), de rest gaat uit elkaar of wordt gecombineerd met mijn bestaande elven, zombie en engelen decks.

Epic Experiment gaat er in ieder geval uit, of al die spreuken met x.
 bijgewerkt door Dordledum 9 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 379 posts
  • Laatste post Dordledum 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL