Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Iets anders. Ik neem aan dat je een creature met adventure alleen uit exile mag casten als hij daar op adventure is? En niet als hij om andere redenen ge-exiled is?
Nee, de kopie doet dan gewoon "7 damage divided as you choose among one, two, or three targets"...
Zoals je zelf al zei: je spendeert 0 mana aan de kopie, DUS doet-ie zijn normale modus... (onafhankelijk of je voor het origineel 7 of meer rode mana hebt gebruikt) (de kopie heeft immers dezelfde tekst).
De Bazaar of Magic Throne of Eldraine spoiler is bijgewerkt! Dagelijks worden de kaarten die door Wizards officieel gespoiled worden toegevoegd en zo snel mogelijk daarna van prijzen en voorraad voorzien zodat je kunt preorderen, en de kaarten natuurlijk in decks en wantlijsten kunt stoppen!
De speciale varianten (borderless, extended art en showcase) staan ook op de site. Je kunt die linksboven in de link naar de spoiler filteren als je wil.
Geen nieuwe info, maar in het artikel van Wizards afgelopen week werd verteld dat in Limited het mogelijk is om monocolored decks te draften, en dat dit de 10 archetypes zijn:
Quote:
Limited Themes
In an eight-player Draft pod, no matter how you divide up the two-color pairs, some colors will be drafted less than others. We try to mitigate this in most sets by encouraging some three-plus-color decks to make sure that the colors are more evenly divided. With Throne of Eldraine, we took a different approach—we made sure that drafting a monocolor deck could be a reality in most drafts. The adamant mechanic, the quadruple-hybrid-mana-cost uncommons, and higher density of artifacts all make monocolor decks more reasonable. But there are still two-color pair decks. Here's a quick rundown of what each one is trying to accomplish:
* Blue-red is all about drawing your second card in a turn. Many cards trigger or get a bonus if two cards have been drawn in a turn.
* White-blue cares about artifacts and enchantments. Many cards get bonuses if you control one and a double bonus if you control both.
* Black-green has the highest density of Food rewards. Cards key off sacrificing Food or using the Food for other rewards.
* Red-white is about Knights going wide. Red, white, and black all are Knight themed.
* Black-red cares about Knights and Equipment.
* White-black is the slowest of the Knight decks. It wants to have a long game and trade resources frequently.
* Red-green cares about your creatures not being Humans. Cards will get bonuses when non-Humans enter the battlefield or are in play.
* Green-blue wants to ramp and use as much mana as possible. Food and Adventure are both natural mana sinks for green-blue to use.
* Green-white is the main Adventure color pair. It has the highest density of Adventure creatures and rewards for adventuring.
De Bazaar of Magic Throne of Eldraine spoiler staat online! Dagelijks worden de kaarten die door Wizards officieel gespoiled worden toegevoegd en zo snel mogelijk daarna van prijzen en voorraad voorzien zodat je kunt preorderen, en de kaarten natuurlijk in decks en wantlijsten kunt stoppen!
De speciale varianten (borderless, extended art en showcase) staan ook op de site. Je kunt die linksboven in de link naar de spoiler filteren als je wil.
Ik ben zelf niet heel erg onder de indruk van de nieuwe Rare landjes, aangezien ze zelf ook tappen voor de Ability. Alleen Zwart en Groen zie ik enige relevantie hebben, wit en rood totaal niet, en blauw misschien. In limited kunnen het nog wel leuken mana sinks zijn
wat houd je tegen om 1 of twee basics te vervange door deze .voor de rest zijn het effectieve basics
In mono color niks, maar in Multicolor zou ik ze bij 3 of meer kleuren al niet wagen eerlijk gezegd. Als je frequent genoeg 4/5 mana over hebt om dit soort land abilities mee te poppen in een game, dan vraag ik me af of je genoeg interaction speelt.
Ik ben officeel verliefd op deze schatjes! Dit is DE kaart die ik gewoon zocht voor mijn mono tempo decks. Wat een parel!
En dan wordt je ook nog beloond met: The Magic Mirror Opt
[k]Fae of Wishes||eld[/k] Hypnotic Sprite Overwhelmed Apprentice
Voor Standard en Modern!
De Bazaar of Magic Throne of Eldraine spoiler staat online! Dagelijks worden de kaarten die door Wizards officieel gespoiled worden toegevoegd en zo snel mogelijk daarna van prijzen en voorraad voorzien zodat je kunt preorderen, en de kaarten natuurlijk in decks en wantlijsten kunt stoppen!
De rare landjes als Castle Ardenvale en Castle Embereth staan er ook op, en deze kaarten zijn echt wel goed! Absoluut in monocolored, goed genoeg in 2 kleuren decks en als je wat duals/shocks/fetches speelt in 3 kleuren ook best te doen. Ik vind ze heel speelbaar (ik heb het nu over Commander ).
Geen nieuwe info, maar in het artikel van Wizards afgelopen week werd verteld dat in Limited het mogelijk is om monocolored decks te draften, en dat dit de 10 archetypes zijn:
Quote:
Limited Themes
In an eight-player Draft pod, no matter how you divide up the two-color pairs, some colors will be drafted less than others. We try to mitigate this in most sets by encouraging some three-plus-color decks to make sure that the colors are more evenly divided. With Throne of Eldraine, we took a different approach—we made sure that drafting a monocolor deck could be a reality in most drafts. The adamant mechanic, the quadruple-hybrid-mana-cost uncommons, and higher density of artifacts all make monocolor decks more reasonable. But there are still two-color pair decks. Here's a quick rundown of what each one is trying to accomplish:
* Blue-red is all about drawing your second card in a turn. Many cards trigger or get a bonus if two cards have been drawn in a turn.
* White-blue cares about artifacts and enchantments. Many cards get bonuses if you control one and a double bonus if you control both.
* Black-green has the highest density of Food rewards. Cards key off sacrificing Food or using the Food for other rewards.
* Red-white is about Knights going wide. Red, white, and black all are Knight themed.
* Black-red cares about Knights and Equipment.
* White-black is the slowest of the Knight decks. It wants to have a long game and trade resources frequently.
* Red-green cares about your creatures not being Humans. Cards will get bonuses when non-Humans enter the battlefield or are in play.
* Green-blue wants to ramp and use as much mana as possible. Food and Adventure are both natural mana sinks for green-blue to use.
* Green-white is the main Adventure color pair. It has the highest density of Adventure creatures and rewards for adventuring.
Eentje ontbrak nog in het overzichtje:
Quote:
But wait. It seems that I forgot to talk about the blue-black archetype. The blue-black archetype in Throne of Eldraine is about getting cards in graveyards. Both graveyards. Cards will upgrade if your opponent has a stocked graveyard, and this deck will have access to getting back cards from its graveyard.
De hele set is intussen wel bekend dacht ik.
Ik ben benieuwd hoe de meningen zijn over Throne Of Eldraine:
Wat vinden we van het Thema?
Wat vinden we van het [help]Adventure[/help] Mechanic?
Wat vinden we van het Powerlevel?
Mijn eigen wel-onderbouwde mening over het sprookjes-thema op deze plane is: Een schouderophalend...meh.....
Bij sommige kaarten zoals Enchanted Carriage en Spinning Wheel ligt het er iets te dik bovenop allemaal.
Andere kaarten zoals Giant Killer en Gluttonous Troll vind ik meer een Magic-gevoel hebben.
Thematisch is deze plane het niet zo mijn favoriet.
Adventure:
Lijkt me zeker in Limited een uitdagend mechanic, het stelt je voor lastige keuzes. Het creature spelen en dus board-state opbouwen of meerwaarde krijgen door eerst de Adventure kant te spelen.
Het sprookjesthema vind ik zelf juist erg leuk, van mij hadden ze het er nog dikker bovenop mogen leggen hoor. Ook leuk dat het weer eens wat anders is dan de bekende werelden.
Ik vind [help]Adventure[/help] erg interessant, het lijtk alsof de set heirdoor nog meer kaarten heeft dan normaal. Daartegen is het wel heel veel gepropt op 1 kaartje. Zal leuk spelen denk ik en is volgens mij ook behoorlijk sterk. Meer opties in je hand is altijd goed.
Powerlevel moet blijken, maar zielig is het niet
Ik ben vooral benioeuwd naar de prerelease en hoe de set speelt in limited. Mono-colour wordt dus gepromoot voor draft, maar ik betwijfel of het in sealed te doen zal zijn.
Daarnaast vind ik de collector boosters briljant. Voor mij is er weinig reden meer om gewone boosters te kopen.
p.s. En Garruk is terug, wooot!!!
p.p.s. we kennen nog niet alle kaarten, er ontbreken er nog een paar die vandaag bekend worden gemaakt. Er is nog ruimte voor 1 landje tussen C en F, wizards mag me verbazen, maar het zal wel weer een reprint van Evolving Wilds zijn.
Thema is prima, had van mij iets meer sprookje, iets minder camelot/knights mogen zijn.
Vanuit het oogpunt van Standard: de mechanics zullen denk ik zorgen voor veel diversiteit. Of we kunnen er iig op hopen. Ik denk dat monocolor, naast 2 en 3 color viable zal zijn (vooral zwart, rood, en groen) door de kwaliteit van adventures in het algemeen (murderous rider, bonecrusher giant) en individuele monocolor kaarten in het bijzonder (questing beast, ayara, rankle, torbran).
De goldborders zijn daarentegen niet zo sterk (met uitzondering als Garruk en de treefolk kaart bvb) maar 2 en 3 kleurendecks kunnen nog behoorlijk leunen op de vorige sets, aangevuld met de sterke kaarten van deze set
Ikzelf zit te azen op een monoblack deck, simic flash 2.0, een dimir control deck en een Abzhan midrange deck.
Qua powerlevel zit het daarom denk ik wel goed. Ieder bestaand deck zal nieuwe kaarten willen uit deze set en sommige zullen nieuwe decks mogelijk maken.
De flavor vind ik zeker tof, maar voorlopig vind ik de uitvoering niet zo goed: door de opsplitsing in Camelot en sprookjes, mis ik de focus wat. Van mij hadden beide zeker hun eigen plane en expansion mogen krijgen.
Qua powerlevel en hoe de set speelt, heb ik er nog geen zicht op en zal ik afwachten tot de prerelease. Doordat ik een beetje het overzicht en inzicht verlies door de opsplitsing, vind ik het moeilijk om hiervan al een inschatting te maken.