Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Simic Ascendency: Leuke kaart, maar met mijn ervaring met simic +1/+1 counters is 20 supermakkelijk te halen. ik heb wel eens Cloudfin Raptor met zoveel counters gehad, of m'n Ezuri, Claw of Progress met die hoeveelheid experience counters.
Denk dat als +1/+1 counters genoeg gesupport worden (en daar twijfel ik geen moment aan, zowel Graft en Evolve waren supermechanics), dan is de 20 in limited nog eventueel haalbaar.
Spectacle zal wel iets zijn met damage, iets van "when you have dealt damage this turn, you may cast ~ for its spectacle cost".
Aanval alternatieve kost hebben we al: dat is Raid, en een ander woord voor Morbid hebben we niet nodig dus alternatieve kost op "dies" lijkt mij ook niet waarschijnlijk. De signpost uncommon Rakdos Firewheeler doet iets met damage, dus mijn vermoeden is daar sterk aan gerelateerd. Maar, ik ben benieuwd dat het daadwerkelijk is.
Deze kaart is wel een interessante kaart... sideboard voor modern?
Dit is flink anti-tron en een flinke middelvinger naar Narset, Enlightened Master-achtige tactieken
Is ook een commanderdeck mee te maken met Storm Cauldron als haatkaart XD
.... random sidenote: ze heeft haar, het voelt vreemd na haar eerdere kaart Na nog een keer goed kijken heeft Lavinia of the Tenth een bivak-muts ding opheeft, ik dacht dat het schaduw op een kale hoofd was
Spectacle is gewoon Bloodthirst, maar dan diverser... Interessant, maar ook wel een beetje jammer. Ik heb het idee dat WotC zolangzamerhand uit ideeën is. Of ze moeten de Future Sight mechanics terug gaan brengen
Ik zie Lavinia misschien het sideboard halen van modern Humans, aangezien ze best goed is tegen Storm, Tron, de Walking Ballista voor infinite uit Creature Company, de Conflagrate uit Dredge, Hollow One uit Hollow One (en Living End en Archive Trap en Possibility Storm en...)
Het probleem is dat ze dus tegen twee decks echt iets doet, waarvan een sowieso niet een al te beste matchup heeft tegen Humans en de ander harder geraakt wordt door bijvoorbeeld Gaddock Teeg. In alle andere decks dan Humans, is Damping Sphere waarschijnlijk beter, verwacht ik
En Gate Colossus is een brute blocker in een Maze's End-deck.
Spectacle is gewoon Bloodthirst, maar dan diverser... Interessant, maar ook wel een beetje jammer. Ik heb het idee dat WotC zolangzamerhand uit ideeën is. Of ze moeten de Future Sight mechanics terug gaan brengen
Dat is echt complete nonsens . Als er 1x een mechanic niet spectaculair (pun intended ) nieuw is, betekent dat nog niet dat er geen ideeen meer zijn .
Dat is echt complete nonsens . Als er 1x een mechanic niet spectaculair (pun intended ) nieuw is, betekent dat nog niet dat er geen ideeen meer zijn .
Trouwens, over deze Rakdos gesproken: Hoe vet is Spectacle met deze demoon? voor een 4/2 waarbij je tegenstanders allemaal een kaart moeten discarden? Yes please
Volgens mij gaat Lavinia echt niet interessant zijn voor modern. Het gaat namelijk alleen om noncreature spells. Walking Ballista kan dus nog gewoon als win conditie gebruikt worden. Tron heeft ook nog steeds een aantal opties en storm kan misschien 1 beurt later afgaan. Maar in veel gevallen maakt het niet veel uit omdat ze toch goedkope spells spelen. Hollow One zal er wel voor moeten zorgen dat het maximaal 2 kaarten discard of gewoon los gaat voordat Lavinia er is. Al met al verwacht ik dat het effect te klein is.
Een ability spreekt zeker niet voor de hele ploeg! Maar ja, ik loop gewoon niet zo warm voor de recentelijk uitgekomen keywords. Anderzijds ook logisch dat ze bekende keywords wat aanpassen, zoals Battalion Mentor is geworden, want je kan niet opeens een gehele Guild aanpassen
Non-creature... well vergeet alles wat ik daarboven zei dan. Ik was al helemaal aan het brewen met Lavinia in een UW tempo Knowledge Pool-deck... Nee hoor
Hoe denken jullie dat de guild-abilities neergezet worden? Op het moment weten we alleen van Rakdos het specifieke woord, en van Simic dat het iets met +1/+1 counters te maken heeft.
Simic - Graft gaat naar mijn idee niet terug komen, omdat dit te sterk zou zijn in combinatie met de gespoilede Ascendency. maar wat dan wel? een Outlast achtige ability lijkt mij ook stug, omdat het niet past bij het tempo-idee wat ik bij simic vaak zie. Het is iets met +1/+1 counters, want Simic zonder die counters is als Chandra zonder burn, maar wat?.....
Azorious - Met Dovin Baan als guild-leader, zou de azorious richting artifacts control gaan? Dit is de guild waar ik nog het meest over in het duister ben, omdat de enige kaart die daarvan gespoiled is de renegate is van de guild, dus waarschijnlijk niet representatief voor het guild op dat moment... de vorige abilities Forecast en Detain geven ook niet echt duidelijkheid, omdat het 2 superverschillende abilities zijn.
Orzhov - Er vanuit gaande dat de Haunt of Hightower (ha, Haunt) bij de Orzhov hoort, zal het iets met de graveyard gaan doen. Mill lijkt mij niet, dat is meer Dimir. Ik vermoed iets van een resource denial ability, maar ik zou niet weten hoe voor me zie. Of zouden ze toch weer iets met lifegain doen, met sterke late-game creatures? Of word het iets blink-achtig, omdat Kaya, Ghost Assassin nu de baas is?
Rakdos - .... Dat verhaal is inmiddels bekend, Spectacle. Schade doen en daar profijt van hebben. Toegegeven, meer Rakdos, Lord of Riots kun je het niet hebben.
Gruul - Ook een agressieve guild, maar ze hebben nooit in 1 set gezeten met de Rakdos (buiten Dragon's Maze). Ik vermoed daarom dat de guild iets minder aggro gaat en meer richting de stompy kant. Meer haste, meer trample, zoals we van de gruul verwachten... Maar hoe gaat Domri Rade daarin passen? veel 3/3 boars en meer go-wide dan de Rakdos? En een vraag die ik ook beantwoord wil hebben: Waar is my main-man Borborygmos Enraged?
Wat denken jullie? Wat gaan we zien van iedere guild?