Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Als ik mijn Hinterland Harbor tap dan mag ik een of een aan mijn mana pool toevoegen.
Maar moet ik deze mana uit mijn library halen of voldoet een papiertje ook.
je krijgt blauwe o groene mana in je pool
niet een forest of een island uit je deck
het werkt het zelfde als een forest of een island alleen mag je uit 2 kleuren kiezen
Je moet de mana pool beschouwen als iets virtueels.
Het bestaat niet echt.
Je kunt de Hinterland Harbor tappen voor een of een mana en deze gebruiken om een kaart te spelen.
Als je dat doet verdwijnt de of mana uit je mana pool.
Speel je geen kaart en eindig je de beurt dan verdwijnt de mana ook uit je pool.
Dus als het goed is mag je dan een denkbeeldige blauwe of groene mana bij je manapool doen. Mag je bijvoorbeeld dan ook een groene mana gebruiken om Dungrove Elder op te pompen?
Nee, want een Forest is een kaart die mana produceert, je zou Omnath, Locus of Mana ermee op kunnen pompen, die kijkt naar de mana, niet naar het aantal kaarten met de naam Forest.
Cas146 22-01-2012 om 13:16
Nee, want een Forest is een kaart die mana produceert, je zou Omnath, Locus of Mana ermee op kunnen pompen, die kijkt naar de mana, niet naar het aantal kaarten met de naam Forest.
Maar dan moet je de landjes wel tappen anders zit er toch niets in je mana pool?
En wat gebeurd er dan met de al gebruikte mana voor het betalen van creatures?
Mag je die dan nog steeds gebruiken voor Omnath, Locus of Mana?
Mijn antwoord was het antwoord op de vraag van Klaassie.
Om je vragen te beantwoorden:
1. Ja, de landjes moet je tappen om mana in je mana pool te krijgen.
2. Die wordt uit je mana pool gehaald.
3. Nee, want je hoeft mana niet te "gebruiken" voor Omnath, Locus of Mana. Hij kijkt gewoon constant hoeveel groene mana jij in je mana pool hebt zitten, als je er minder in hebt zitten, krijgt Omnath minder +1/+1, en als je er meer in hebt zitten, krijt Omnath meer +1/+1.
Je moet duidelijk het verschil zien tussen mana en land. Land geeft mana, maar mana is geen land.
Een wellicht verhelderend voorbeeld is dat je een land moet zien als een kauwgomballenautomaat, waar je elke beurt 1 kauwgombal uit kunt halen. Mana is de kauwgombal.
Dus als jij een Forest tapt voor mana, krijg je 1 groene kauwgombal. Die kun je niet vastpakken, maar hij zweeft voor je in de lucht, en verdwijnt als je hem niet gebruikt.
Dungrove Elder is net zo groot als het aantal groene kauwgomballenautomaten jij hebt (dus het aantal Forests op de battlefield). Het maakt de Elder niet uit of jij kauwgomballen hebt, alleen kauwgomballenautomaten (oftewel: het maakt niet uit of je mana in je manapool hebt, alleen hoeveel Forests je hebt).
Omnath, Locus of Mana is net zo groot als het aantal zwevende groene kauwgomballen dat je hebt en zorgt ervoor dat die kauwgomballen niet verdwijnen. Het maakt Omnath niet uit hoeveel kauwgomballenautomaten je hebt, alleen hoeveel groene kauwgomballen.
En als jij een kauwgomballenautomaat gebruikt (dus een Forest tapt voor mana), dan krijg je een kauwgombal. Je mag dan niet in je library een nieuwe kauwgomballenautomaat zoeken.
die Dungrove Elder wordt niet sterker door het met die te spelen want het is geen forest maar je kan hem afleggen als je geen andere groene hebt maar dan is hij wel dood want als er geen forests zijn ? ik zou hem uitsluitend spelen met forests
Je verhaal is wat onduidelijk, maar je snijdt wel een goed punt aan dat ik nog had willen noemen.
Een land is niet een Forest als hij tapt voor . Het is een Forest als hij het type Forest heeft. Zie ook Land type. Als je bij Forest of Sapseep Forest of Stomping Ground kijkt, zie je dat er in het midden achter "Land" staat "- Forest". Dat maakt het land het type Forest heeft. Hinterland Harbor heeft dat niet, dus het is geen Forest.
MagnusMagicus 23-01-2012 om 10:38
Je verhaal is wat onduidelijk, maar je snijdt wel een goed punt aan dat ik nog had willen noemen.
Een land is niet een Forest als hij tapt voor . Het is een Forest als hij het type Forest heeft. Zie ook Land type. Als je bij Forest of Sapseep Forest of Stomping Ground kijkt, zie je dat er in het midden achter "Land" staat "- Forest". Dat maakt het land het type Forest heeft. Hinterland Harbor heeft dat niet, dus het is geen Forest.
ja was een beetje een knullige uitleg maar bedankt om het te verduidelijken dat bedoelde ik
maar je kan ook Hinterland Harbor veranderen in een forest door Unstable Frontier of andere kaarten
Dat is het ook, daarom is ie Mythic
Ja, je mana verdwijnt niet zoals onder normale omstandigheden, je kunt dus mana "sparen", en zo Omnath ook groter maken.
Klopt helemaal! Dit is een vrij uniek effect. Er zijn maar heel weinig kaarten die dat kunnen . Upwelling kan het ook bijvoorbeeld en een paar Snakes uit Kamigawa, bijvoorbeeld Sakura-Tribe Springcaller. Anders dan die paar kaarten raak je altijd je mana kwijt als je het niet (bijna) direct gebruikt.
Let wel dat je alleen die mana houdt als je het niet gebruikt he . Je kunt dus heel snel sparen om iets duurs te casten, maar je kunt elke maar 1x gebruiken.
Tremor 23-01-2012 om 19:52
Wat bedoelen ze met "this mana doesn't cause mana burn"?
Heb het al gevonden.
When a phase ends (but not a step), any unused mana left in a player’s mana pool is lost. That player loses 1 life for each one mana lost this way. This is called mana burn. Mana burn is loss of life, not damage, so it can’t be prevented or altered by effects that affect damage. This game action doesn’t use the stack.