Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vraagje over legendary creature Erebos

Madhofd
11 jaren geleden
Dag mensen. Bij deze een situatie die ik niet helemaal begrijp:

Mijn tegenstander heeft 2x Lifebane Zombie liggen. Aan mijn kant van het veld heb ik een Imposing Sovereign liggen. Het is mijn tegenstander zijn beurt. Hij speelt een Erebos, God of the Dead. Aangezien hij nu minstens 5 devotion heeft liggen betekent dit dat Erebos nu een creature is.

Mijn vraag: Komt Erebos, God of the Dead tapped into play of niet?
Harakesh
11 jaren geleden
Het is een passive ability, dus hij is meteen een beestje ... gok ik zo, dus tapped in play.
 bijgewerkt door Harakesh 11 jaren geleden
LegoRobster
11 jaren geleden
Volgens mij is bovenstaande redenatie correct. Ook ik zou zeggen dat Erebos als creature tapped het battlefield betreedt.
Madhofd
11 jaren geleden
Volgens MTGO niet

Ik vond het ook al zo vreemd dat Erebos, God of the Dead doodleuk untapped into play komt als creature terwijl ik notabene 2x Imposing Sovereign heb liggen. Erg vreemd :/
AncientOne
11 jaren geleden
MTGO is ook behoorlijk buggy...
MTGO en 'echt' magic hebben (te) vaak weinig met elkaar te maken...

Maar er schijnt een linkje te zijn, waarmee je bugs kunt melden. Heb ik tenminste begrepen, ik speel het zelf (gelukkig!) niet. 'Vroegâh' kreeg je er zelfs een booster of ticks voor als het een echte bug was (heb ik me laten vertellen). Of dat nu ook nog zo is, weet ik niet...
Madhofd
11 jaren geleden
Yeah, I know. Maar misschien was het wel helemaal geen bug maar een regel waar ik niet van af wist. Dus even voor de zekerheid na vragen
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Als ik het uit mijn hoofd doe, dan zeg ik dat het komt omdat je Devotion pas checkt op de battlefield, en je met de Sovereign kijkt hoe hij de battlefield op komt, dus vlak ervoor. En op dat moment ligt Erebos nog niet op de battlefield, dus is je devotion 4, dus komt hij niet tapped op de battlefield.
magu
11 jaren geleden
Uit de Theros Faq:

If a God enters the battlefield, your devotion to its color (including the mana symbols in the mana cost of the God itself) will determine if a creature entered the battlefield or not, for abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield.
 bijgewerkt door magu 11 jaren geleden
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
magu 08-10-2013 om 18:58
Uit de Theros Faq:

If a God enters the battlefield, your devotion to its color (including the mana symbols in the mana cost of the God itself) will determine if a creature entered the battlefield or not, for abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield.

Maar dat is juist het punt; Imposing Sovereign heeft geen trigger!
Tholy
11 jaren geleden
Dusss.... Hoe zit dat nu?
Wordt er voor de God in kwestie het battlefield wilt betreden al een check gemaakt of pas als deze al ligt?

Want wat hierboven staat:
Quote:
magu 08-10-2013 om 18:58
Uit de Theros Faq:

Wordt enigszins vertaald als:
'Als een God het battlefield in komt zal je devotion aan een kleur bepalen of er een creature het battlefield in is gekomen of niet, voor abilities die afgaan wanneer er een creature het battlefield in komt.' - ze gebruiken voltooid verleden tijd, wat aangeeft dat het al geweest moet zijn.
 bijgewerkt door Tholy 11 jaren geleden (Verduidelijking van mijn vraag.)
magu
11 jaren geleden
Ik leg de vraag even voor aan wat hogere level judges ;-)
Ewoud
11 jaren geleden
Zeer goede vraag! Ik denk zelf dat hij getapped het spel binnenkomt.

Hij komt de battelfield binnen als creature omdat de devotion ability een static ability is. Maar het is zeker verstandig om aan een judge te vragen.
Morph
11 jaren geleden
Er staat een discussie op mtgsalvation met het antwoord van een level 2 judge: de god komt tapped in het spel.
De uitleg staat in de link
Madhofd
11 jaren geleden
@Morph

Bedankt voor de link! Zoiets dacht ik namelijk ook. Maar goed, MTGO is het er blijkbaar niet mee eens
 bijgewerkt door Madhofd 11 jaren geleden
Tholy
11 jaren geleden
Okeeej...dus als ik de informatie uit de link goed gefilterd heb, komt de God getapped in play, omdat je op de cast bekijkt wat de God zou zijn als deze al in het spel zou liggen (creature/non-creature).
Omdat zijn Devotion op dat moment totaal 5 is dankzij de 2 Lifebane Zombies en dus ook Erebos, God of the Dead, komt deze als creature in play en dus getapped dankzij de Imposing Sovereign/Blind Obedience?
 bijgewerkt door Tholy 11 jaren geleden
Madhofd
11 jaren geleden
Volgens dat forum komt Erebos, God of the Dead inderdaad tapped into play wanneer de eigenaar van het beestje minstens 5 devotion heeft en de tegenstander Imposing Sovereign heeft liggen.

Het is gewoon irritant dat MTGO daar anders over denkt. Heeft mij aardig wat games gekost namelijk. Het is al 3 keer gebeurt
surial
11 jaren geleden
Nee joh, dat is super relaxed! Bug melden, krijg je je packs+tix terug! Absoluut doen!
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
surial 09-10-2013 om 11:59
Nee joh, dat is super relaxed! Bug melden, krijg je je packs+tix terug! Absoluut doen!

Nou, relaxt is anders, maar gratis spelen is wel chill.

hier vind je het reimbursement form
Madhofd
11 jaren geleden
Thx
magu
11 jaren geleden
Update, de knappe koppen denken nog na:
the official answer isn't ready yet.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL