Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Return to Ravnica | Build your Guild: Win your Deck!

jorn
11 jaren geleden
Quote:
relax007 12-11-2012 om 15:15
Ok, ik vind het erg apart dat ik met een Izzet deck in een Golgari/Selesnya cluster terecht kom, kan je uitleggen hoe je systeem dat doet?


Het zijn geen harde clusters. In de afstanden zit waarschijnlijk ook ruis. Je kun al zien aan cluster 3 dat de clusters nog verfijnd kunnen worden.
Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen waarom je deck op die manier geclustered wordt.
Darkgizmo
11 jaren geleden
Tekst van boven naar onder laten lopen?
beany
11 jaren geleden
kan je ook een uitleg geven wat het inhoud?
qua wat een kluster inhoud en of dat goed/slecht is?
want dat haal ik er niet echt uit
jorn
11 jaren geleden
Quote:
beany 12-11-2012 om 19:44
kan je ook een uitleg geven wat het inhoud?
qua wat een kluster inhoud en of dat goed/slecht is?
want dat haal ik er niet echt uit


Mijn Deckvergelijker(TM!) berekent hoezeer twee decks op elkaar lijken. Om dat te kunnen berekenen, gebruikt hij een afstandsfunctie die bepaalt hoe individuele kaarten op elkaar lijken. De output is een getal tussen 0 en 1, waar 1 betekent dat het identieke decks zijn en 0 dat ze totaal niet op elkaar lijken. Dat heb ik dus berekend voor alle decks in de competitie (behalve 1). Daar komt een matrix uit van overeenkomst scores. Die matrix voer ik aan een standaard cluster algoritme om groepen van decks (clusters) te bepalen die, ten opzichte van de rest, het meest op elkaar lijken. Het behoren tot een cluster is dus niet goed of slecht, het geeft slechts weer hoe de decks verdeeld zijn in termen van kaarten/kleuren etc. Een van de dingen die je eruit zou kunnen halen is wellicht de originaliteit van een deck (dan staat het deck ver van de andere clusters), maar dat is in dit geval moeilijk te zien. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen originele decks zijn. Een deck kan ook origineel zijn in de zin dat in een "vreemd" cluster opduikt (een Izzet deck in een Golgari cluster).
Legend
11 jaren geleden
Mijn versie van een standard combo deck. Naar aanleiding van al die stormdecks in modern.

Darkgizmo
11 jaren geleden
Quote:
jorn 12-11-2012 om 20:28
Quote:
beany 12-11-2012 om 19:44
kan je ook een uitleg geven wat het inhoud?
qua wat een kluster inhoud en of dat goed/slecht is?
want dat haal ik er niet echt uit


Mijn Deckvergelijker(TM!) berekent hoezeer twee decks op elkaar lijken. Om dat te kunnen berekenen, gebruikt hij een afstandsfunctie die bepaalt hoe individuele kaarten op elkaar lijken. De output is een getal tussen 0 en 1, waar 1 betekent dat het identieke decks zijn en 0 dat ze totaal niet op elkaar lijken. Dat heb ik dus berekend voor alle decks in de competitie (behalve 1). Daar komt een matrix uit van overeenkomst scores. Die matrix voer ik aan een standaard cluster algoritme om groepen van decks (clusters) te bepalen die, ten opzichte van de rest, het meest op elkaar lijken. Het behoren tot een cluster is dus niet goed of slecht, het geeft slechts weer hoe de decks verdeeld zijn in termen van kaarten/kleuren etc. Een van de dingen die je eruit zou kunnen halen is wellicht de originaliteit van een deck (dan staat het deck ver van de andere clusters), maar dat is in dit geval moeilijk te zien. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen originele decks zijn. Een deck kan ook origineel zijn in de zin dat in een "vreemd" cluster opduikt (een Izzet deck in een Golgari cluster).


Dus... Simpel vertaalt, het rekent de orginaliteit uit?
jorn
11 jaren geleden
Quote:
Dus... Simpel vertaalt, het rekent de orginaliteit uit?

Dat is een van de dingen die je eruit zou kunnen halen ja. Maar het rekent niet de originaliteit zelf uit. Het rekent de mate waarin decks op elkaar lijken uit.

Ik heb overigens de cluster methode aangepast en een nieuw plaatje gepost. Nu zijn alle labels zichtbaar.
chaoticteddy
11 jaren geleden
Ha, dat is wel een cool plaatje! Heb even de proef op de som genomen, en het deck dat het dichtst bij ligt (van MB070) heeft inderdaad wel wat overlap qua kaarten (zoals Azorius Charm en Doomed Traveler), dus dat werkt wel heel prima!
Grappig is trouwens wel dat de strategie van mijn deck wel afwijkt van het deck van MB070, dus zelfs met een verschil van zo'n 15-20 kaarten kun je nog tot een ander plan komen.
jorn
11 jaren geleden
Overigens kun je hier kijken welke decks het meest op de jouwe lijken. Op de pagina staat als eerste het deck waarvoor de berekening gedaan is en vervolgens van links naar rechts de meest overeenkomende decks (waar de meest linker de meest overeenkomende is).

**** Edit ****
Omgezet naar HTML
 bijgewerkt door jorn 11 jaren geleden
Darkgizmo
11 jaren geleden
Alles staat gewoon onder en door elkaar, niet erg duidelijk leesbaar
NjitRam
11 jaren geleden
Bestand downloaden, hernoemen naar .csv en openen in Excel.
Dan krijg je wat makkelijker overzicht
Gambit
11 jaren geleden
Hier is die van mij. Ik heb hem nog rustig gehouden (kwa prijs) want ALS ik win...wil ik me niet schuldig voelen dat ik allerlei dure kaarten erin heb gedauwt. anyhow...
standard
Tibalt's Havoc
door Gambit5 jaren geleden


Daar is hij dan...gebasseert op Tibalt...devils...en...Hell
Malarthyn
11 jaren geleden
Zohe echt behoorlijk goedkoop
Gambit
11 jaren geleden
i know... maarja moest het wel devilish houden
Green14
11 jaren geleden
???? hoe voeg ik mijn deck toe ???

Yes!! ik heb het gevonden
[d]6689[/d]build your guild: golgari's death's presence

Check ook de Forum Hulpdienst pagina voor meer opties - Magnus
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden (Je posts samengevoegd. Je kunt ook je post editen hoor :))
Sethron
11 jaren geleden
Super leuk dit gasten! Decks bouwen is natuurlijk altijd leuk maar om op zo'n manier zien wat mensen allemaal weten te fabriceren is helemaal geweldig.
Ik ben natuurlijk ook even bezig geweest en zie hier mijn brouwsel.
standard
Golgari defence
door Sethron5 jaren geleden


ps: Ik heb zelf nog niet veel standaard decks voor m'n neus gehad dus ik vraag me heel erg af in hoeverre de kaarten die ik nu gebruik common zijn tijdens standaard toernooien. Reacties op m'n deck zijn dus altijd welkom
 bijgewerkt door Sethron 11 jaren geleden
stormblade32
11 jaren geleden


Nou laat ik ook eens proberen en voor het eerst een deck samen te stellen op deze site.
Ik heb altijd al een life-gain deck willen samenstellen!
 bijgewerkt door stormblade32 11 jaren geleden
Skywise
11 jaren geleden
Bij deze mijn BYG deck: Rakdos Shrieking Affliction
beany
11 jaren geleden
stormblade je mag maar 2 kleuren kiezen
en alleen de combinaties van de guilds in RTR
Morph
11 jaren geleden
@beany dat is zijn deck toch ook?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 239 posts
  • Laatste post Ixidor 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Ralf 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top