Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

2 nieuwe spelers

Macavity1988
6 jaren geleden
Hey allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, mijn naam is Cindy en ik heb een Dominaria deck gebouwd op de beginners pre-release. Mijn man heeft hier ook aan meegedaan dus we hebben beide een Dominaria deck. We hebben nog niet echt met toernooien verder meegedaan en zijn een beetje aan het kijken hoe en wat want al die verschillende formats zijn zo in het begin maar wat verwarrend.
Verder overwegen we 2 challenger decks te kopen zodat we wat kunnen afwisselen.

Ik hoop dat dit forum het een en ander duidelijker voor ons kan maken
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Hoi Cindy!

Welkom op het forum van Bazaar of Magic en welkom bij Magic . Maak je niet al te druk over de formats, speel gewoon met wat je hebt .

Als je je er in wil verdiepen, dan is Standard wel het meest interessant voor jullie, omdat dit alleen kaarten van de afgelopen anderhalf jaar ongeveer bevat, en de Challenger Decks ook daarvoor gemaakt zijn (en dat zijn echt goede opties voor jullie!).

Verder is het natuurlijk het Casual format, en dat is "speel met wat je hebt" . Er wordt daarin vaak de Vintage Banned en Restricted lijst aangehouden, maar ik denk dat dit enig issue voor jullie zal opleveren .

Verder kun je even kijken naar Brawl, wat een leuke variant is en eventueel een opstapje kan zijn naar Commander.

Maar laat je niet gek maken, en ga lekker spelen . Mocht het bouwen van een deck toch wat veel zijn, dan zijn de Challenger decks uitstekend geschikt en anders kan ik je ook van harte een van de vele Duel Decks aanraden.

Verder helpen we jullie met alle plezier verder met alle vragen over regels, formats of wat dan ook die je maar kunt bedenken! Dus als je ergens over twijfelt, een interactie tussen kaarten niet goed begrijpt of een regel uitgelegd wil krijgen, aarzel niet en stel je vraag!

Veel plezier!
bartist
6 jaren geleden
Welkom op het forum!!

Als je vragen hebt, stel ze vooral!
Macavity1988
6 jaren geleden
Heel erg bedankt voor het warme welkom
We kunnen voor nu dus meedoen met Standard en Standard showdown en dat soort toernooien met de decks die we hebben en eventueel de Challenger decks?
 bijgewerkt door Macavity1988 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
De Challenger decks zijn uitstekend geschikt voor het spelen van Standard op onze wekelijkse FNM en op de Standard Showdown!

Check het toernooischema wanneer die zijn!

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum/toernooien-speelgroepen/8

Elke vrijdagavond wordt er FNM gespeeld (Friday Night Magic) en er is dan afgewisseld Standard en Modern en altijd een Boosterdraft (die ik trouwens ook van harte kan aanbevelen!).

Voordeel van Boosterdraft is dat iedereen ter plekke een deck bouwt (zie de link naar Boosterdraft voor informatie) en dat je dus niet vooraf iets hoeft te brouwen. Is erg leuk!
Macavity1988
6 jaren geleden
Boosterdraft is elke vrijdag?
En kan heb je dan een bepaalde tijd om te kiezen? Ik kan nogal een twijfelaar zijn....
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ja, elke vrijdag is er een boosterdraft!

Er is feitelijk geen tijdslimiet, maar het is wel de bedoeling dat er een beetje doorgedraft wordt, anders is er geen tijd om te spelen . Maar er zit geen bloedhaast achter, en de eerste paar picks duren altijd langer. Het wordt ook vanzelf makkelijker naarmate de boosters steeds leger worden .

Het is absoluut geschikt voor onervaren spelers. Kies gewoon een coole kaart (al dan niet de rare ) en hou het bij 2 kleuren, dat beperkt je keuze al enorm zodat je niet teveel in de stress schiet . Echte tactiek komt vanzelf!
Flut123
6 jaren geleden
Boosterdraft is echt leuk. Het is alleen minder leuk als alleen 1 speler een planeswalker trekt en de rest niet.
Macavity1988
6 jaren geleden
Ok goed om te weten
MagnusMagicus
6 jaren geleden
En niet teveel naar Flut luisteren, die weet nog niet zoveel als hij denkt te weten
Flut123
6 jaren geleden
Ik heb het al een keer gespeeld, maar hij heeft wel gelijk, die Lord Magnus
 bijgewerkt door Flut123 6 jaren geleden
Belial6
6 jaren geleden
Welkom in de magische wereld van.....magic

Waar veel verschillende formats zijn, maar iedereen interessante speeltips heeft en bijna elke kaart goed kan zijn.
Persoonlijk ben ik een casual speler met weinig toernooi ervaring.
Vraag er gerust op los mocht je een vraag hebben
Flut123
6 jaren geleden
Ik speel alleen Standard en Commander en ik heb nog nooit een teornooi gedaan. Bij mij kun je ook alles vragen, maar zoals Lord Magnus al zei, ik weet nog niet zoveel als ik denk te weten. (Hoe kan ik dan een goed deck hebben waarmee ik soms win?)
 bijgewerkt door Flut123 6 jaren geleden
Belial6
6 jaren geleden
Quote:
1 minuut geleden
Ik speel alleen Standard en Commander en ik heb nog nooit een teornooi gedaan. Bij mij kun je ook alles vragen, maar zoals Lord Magnus al zei, ik weet nog niet zoveel als ik denk te weten. (Hoe kan ik dan een goed deck hebben?!)


Of een deck goed is, kunnen meningen over verschillen en is vooral situatie afhankelijk
Flut123
6 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Quote:
7 minuten geleden
Ik speel alleen Standard en Commander en ik heb nog nooit een teornooi gedaan. Bij mij kun je ook alles vragen, maar zoals Lord Magnus al zei, ik weet nog niet zoveel als ik denk te weten. (Hoe kan ik dan een goed deck hebben?!)


Of een deck goed is, kunnen meningen over verschillen en is vooral situatie afhankelijk


je hebt te vroeg gequoted: Ik heb het veranderd naar:
Quote:
7 minuten geleden
Ik speel alleen Standard en Commander en ik heb nog nooit een teornooi gedaan. Bij mij kun je ook alles vragen, maar zoals Lord Magnus al zei, ik weet nog niet zoveel als ik denk te weten. (Hoe kan ik dan een goed deck hebben waarmee ik soms win?)


Het is inderdaad van de situatie afhankelijk, maar ik ben niet iemand die een 4 kleurendeck maakt en dan niks kan kopen omdat hij net de foute kleur mana erin heeft gedaan. Alloy Myr kan dat bijvoorbeeld oplossen.
 bijgewerkt door Flut123 6 jaren geleden
Macavity1988
6 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
Ik speel alleen Standard en Commander en ik heb nog nooit een teornooi gedaan. Bij mij kun je ook alles vragen, maar zoals Lord Magnus al zei, ik weet nog niet zoveel als ik denk te weten. (Hoe kan ik dan een goed deck hebben waarmee ik soms win?)


Lol, hoelang speel je nu?

Flut123
6 jaren geleden
ongeveer 1,5 tot 2 jaar
Macavity1988
6 jaren geleden
Eigenlijk wil ik graag een dino deck want dino's <3 iemand een dino deck waar ik kan spieken of tips?
Flut123
6 jaren geleden
Ik heb misschien wel wat tips: Kijk bij Ixalan.
 bijgewerkt door Flut123 6 jaren geleden
Macavity1988
6 jaren geleden
Quote:
3 minuten geleden
ongeveer 1,5 tot 2 jaar


Oh dat is toch al even Ik speel "lees heb nu een deck" sinds 3 weken....
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top