Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Allereerst allemaal bedankt voor de inzendingen, het waren er maar liefst 21!. Hieronder heb ik iedereen van commentaar voorzien. Later op de dag volgt de top 5 en de uiteindelijke winnaar!
MagnusMagicus - Right Hand of Buddha
Een erg gave monk. Niet alleen een lord die de rest van je monks beter maakt, maar ook een speciale win conditie. De flavour van de kaart voelt goed aan, ik vraag me wel af of indestructible voor zichzelf en de andere monks niet te sterk is.
hansverkade - Furious Billy, Lord of the Goats
Een herder was misschien toepasselijker geweest, maar goats verdienen zeker een lord! +2/+1 en first strike is erg sterk, maar als je met goats speelt verdien je dat ook wel. Waarom een sheep een goat wordt als hij doodgaat is mij nog niet helemaal duidelijk. Hopelijk print wizards in de toekomst meer goats om deze lord te ondersteunen.
Kosowizard - Henry, Complicated Mindset
Technisch gezien niet echt een lord omdat hij kleuren boost en geen creature types. Hoewel het idee leuk is en het in Unhinged wel zou kunnen vind ik deze kaart te gecompliceerd. Je gaf zelf al aan waarom de kaart zo ingewikkeld is, maar alle verschillende abilities plus flavour text tussen de regels door is gewoon teveel.
LordWhooT - Dissemination Myr
Een gave mythic Myr. De kaart doet leuke dingen met artifacts, is goed in balans en is vooral erg gaaf voor commander. Helaas doet de kaart verder niets met een bepaald creature type waardoor ik hem niet echt als Lord reken.
BrickFace - King Ass
Nog een unhinged kaart! Donkeys waren een primair creature type in unhinged en ze krijgen een leuke halve boost die ook voortborduurt op het unhinged thema. Ik ben bang dat de bathroom ability vaak misbruikt gaat worden. Dat had misschien beter 'whenever your opponent needs to go to the bathroom' kunnen zijn.
Eclavyrr - Beeble Spawnlord
Beebles! Een van mijn favorieten creature types toen ik net met magic begon. De flavour van de kaart is leuk. De beebles hadden misschien ook met zijn vijfen al kunnen vliegen, maar 10 is ook een mooi rond getal. Hopelijk kan deze kaart wizards overtuigen om beebles ook buiten supplemental products te gaan drukken.
LegoRobster - Phoenix Nest
Ook deze kaart zit goed in elkaar. Hij sluit mooi aan bij wat Phoenix creatures in magic graag willen doen, namelijk aanvallen met haste, dood gaan en weer terug komen. Tevens de enige inzending die zelf geen creature is. Leuke flavour, goede abilities en goed in balans.
kolonelnick - Ziz, of the Southern Storm
Hexproof is een erg sterke ability, maar je hebt duidelijk goed nagedacht hoe je de kaart in balans kon houden. Flying, hexproof, lifegain, card draw past allemaal goed in /. Misschien kan deze Bird lord wat meer bird decks inspireren dan Aven Brigadier.
Lokkij - Malakir Bloodlord
Een [k]Life Drain[/k] ability voor al je vampires past natuurlijk perfect bij een Vampire Lord. Deze lord jaagt niet alleen op humans maar voert elk creature type behalve vampires aan zijn boeders en zusters om ze sterker te maken. Een erg gave lord voor een geliefd creature type. Misschien zien we deze lord wel in Battle for Zendikar!
goeth78 - Skeletor, Lord of Bones
Nog een lord voor creatures van de nacht, maar dit keer skeletons. Het is gaaf dat hij veel creatures sloopt en daar zelf sterker van wordt, maar ik merk dat de kaart misschien teveel probeert te doen. Omdat de kaart 3 verschillende dingen doet met het creature type dat je kiest is het erg lastig om te kiezen lijkt mij.
Jeff - Caller of the Shots
De enige lord die een creature type boost dat een soort van class is. In de juiste set kan dit een limited bom zijn en leuke casual decks inspireren. Geen powerhouse van een kaart, maar wel een leuke kaart die nieuwe decks kan inspireren. Goed nagedacht over de flavour van de kaart en hoe de abilities daar op aan moeten sluiten.
Reynaerd - Ancient Dryad
Ouderwets voelt juist precies goed aan bij deze dryad. Forestwalk gaan we helaas niet meer terug zien, maar het powerlevel van deze kaart sluit volgens mij goed aan bij de kaarten uit Mercadian Masques. Ik vraag mij wel af hoeveel nut een forestwalk boost heeft voor al je dryads als de meeste dryads van zichzelf al forestwalk hebben.
Blasty - Akram, Alliance Leader
Mark zou deze lord graag voor zijn commander deck hebben, maar de rest van ons vind Karona, False God al vervelend genoeg. Hoewel het ontwerp erg gaaf is ben ik bang dat de kaart teveel uit balans is. De kaart lijkt duidelijk ontworpen te zijn voor commander, maar alle creatures van je tegenstanders afpakken inclusief ETB effecten maakt deze kaart veelste goed ben ik bang.
Krabbel - Maester of the Scroll
Een leuke lord voor een creature type dat er nog geen had. De ability had misschien beter gewoon scry 3 kunnen zijn ik denk niet dat dat hem overpowered zou maken.
Joram - Chandra, Lord of the Heat
Hoewel een 8 mana mythic natuurlijk altijd erg cool is, is er helaas ook veel mis met het ontwerp. Het is opnieuw geen lord want er is geen creature type dat hiervan profiteert. Het tappen van creatures valt niet in de colorpie van rood. Het skippen van beurten wordt ook niet gedaan, maar goed dat zou nieuw kunnen zijn. Een planeswalker is ook geen legendary creature sinds we planeswalker kaarten hebben.
hallowman3 - Nature Alive
Een lord voor een totaal nieuw creature type! Dat hadden we ook nog niet. De kaart zit goed in elkaar, de flavour is leuk want stiekem is het natuurlijk een lord voor je forests. Ik wil deze graag spelen samen met Green Sun's Zenith!
seanfrenzy - Master of the Hidden Path
Ik ben het hier helaas met [k]AncientOne[/k] eens: Leuke kaart, maar helaas geen Lord. Hoewel hij inderdaad al je witte creatures beter maakt zegt dat niets over creature types. Wel een gave ability en een kaart die gaaf is voor standaard, modern en commander!
carlovdm - Isperia, Wisdom in the Skies
Een lord voor flying creatures is best wel gaaf, maar tel ik helaas niet als lord. Wel een gave sphinx, maar lijkt qua ontwerp veel op de kaart van Krabbel en Kolonelnick, maar net iets minder in balans ben ik bang.
JT - The Wise Man
Een advisor lord, deze kaart zou ik graag zien met de art van de Paperclip van word Ik vind het idee van een advisor die weer advies zoekt bij een andere advisor erg leuk. Die gaan dan samen zit scryen en laten zich niet makkelijk uit het veld slaan. Ik vraag me alleen af hoe nuttig het tappen voor scry 1 is als je ook al aan het begin van je beurt mag scryen.
Slagbroder - Resistant Germ
Toepasselijke naam, strak ontwerp en een gave 'tribe' om een lord voor te verzinnen. Misschien had hij nog phryxian mana moeten kosten maar al in al een strak en gaaf ontwerp daar houd ik wel van.
Sunitram - Sylvan Gardener
Een plantlord! Deze boomknuffelaar kan echter rake klappen uitdelen samen met Khalni Garden en Avenger of Zendikar. Een leuke lord met abilities die passen bij de kleuren, misschien wel net iets teveel abilities. Vijf verschillende regels is namelijk wat aan de hoge kant.
Twigwalker 07-07-2015 om 09:55 Kosowizard - Henry, Complicated Mindset
Technisch gezien niet echt een lord omdat hij kleuren boost en geen creature types. Hoewel het idee leuk is en het in Unhinged wel zou kunnen vind ik deze kaart te gecompliceerd. Je gaf zelf al aan waarom de kaart zo ingewikkeld is, maar alle verschillende abilities plus flavour text tussen de regels door is gewoon teveel.
Bedankt voor de feedback/commentaar. Ik leg het ook even kort uit . Op de kaart wordt uitgelegd waarom Henry alle kleuren boost, dit zijn "minor" effecten om Henry niet te OP te maken (ook al zou dat ook leuk zijn in Unhinged). En de lappen tekst waren geïnspireerd door Bureaucracy.
Hi Twigwalker, mijn ally lord steelt niet alle creatures van de tegenstanders, alleen de ally creatures. Lijkt mij best in balans, en in flavor: alle allies aan dezelfde kant.
En dat je dan allemaal fijne etb's krijgt is het voordeel van ally tribe spelen. In een elf deck is Ezuri, Renegade Leader ook bizar goed om die reden.
Blasty 07-07-2015 om 14:02
Hi Twigwalker, mijn ally lord steelt niet alle creatures van de tegenstanders, alleen de ally creatures. Lijkt mij best in balans, en in flavor: alle allies aan dezelfde kant.
Je hebt helemaal gelijk dat had ik even verkeerd gezien. Voor iedereen geldt: Op en aanmerkingen kunnen nog tot 17:00 gegeven worden. Dan neem ik ze nog mee in de beoordeling. Ik verwacht dan rond 18:00 een keuze gemaakt te hebben.
Twigwalker 07-07-2015 om 09:55 MagnusMagicus - Right Hand of Buddha
Een erg gave monk. Niet alleen een lord die de rest van je monks beter maakt, maar ook een speciale win conditie. De flavour van de kaart voelt goed aan, ik vraag me wel af of indestructible voor zichzelf en de andere monks niet te sterk is.
Nou, dan wil ik nog wel even opmerken dat de reden dat ik indestructible gekozen had kwam met D&D in het achterhoofd, waar een Monk zijn lichaam en geest zo traint, dat hij alles kan weerstaan. Diamond Body heette dat geloof ik .
goeth78 - Skeletor, Lord of Bones
Nog een lord voor creatures van de nacht, maar dit keer skeletons. Het is gaaf dat hij veel creatures sloopt en daar zelf sterker van wordt, maar ik merk dat de kaart misschien teveel probeert te doen. Omdat de kaart 3 verschillende dingen doet met het creature type dat je kiest is het erg lastig om te kiezen lijkt mij.
Er zit inderdaad wel een pittig keuze moment in, maar dat vind ik nou net de charme van de kaart. En een slim gebouwd deck rondom een beperkt aantal creatures type spint er wel degelijk garen bij.
Sunitram - Sylvan Gardener
Een plantlord! Deze boomknuffelaar kan echter rake klappen uitdelen samen met Khalni Garden en Avenger of Zendikar. Een leuke lord met abilities die passen bij de kleuren, misschien wel net iets teveel abilities. Vijf verschillende regels is namelijk wat aan de hoge kant.
Mjeh, dat was idd ook mijn twijfelpunt. Die regenerate had waarschijnlijk niet gehoeven. Succes met kiezen though, ik weet hoe zwaar dat is XD
MagnusMagicus 07-07-2015 om 18:59
Grmbl...ik had ook gewoon de ultieme lord moeten posten.....
Leuk dat je de rest toch ook een kans hebt gegeven
Quote:
LordWhooT 07-07-2015 om 13:16
Bedankt voor je uitleg, toen magnus met deze versie kwam vond ik hem direct tof.
Alleen, een Lord moet een creature type versterken door zijn aanwezigheid, en dat doet deze erg goed met elk van zijn effecten.
Wat mist deze dan om een Myr lord te zijn?
Hoewel hij duidelijk iets met Myr's doet, geeft hij geen boost aan je bestaande myr's. Je kan deze kaart prima spelen zonder verder een enkele Myr in je deck. Hij geeft een boost aan non-creature artifacts, maar dat is geen creature type.
LordWhooT 07-07-2015 om 13:16
Bedankt voor je uitleg, toen magnus met deze versie kwam vond ik hem direct tof.
Alleen, een Lord moet een creature type versterken door zijn aanwezigheid, en dat doet deze erg goed met elk van zijn effecten.
Wat mist deze dan om een Myr lord te zijn?
Hoewel hij duidelijk iets met Myr's doet, geeft hij geen boost aan je bestaande myr's. Je kan deze kaart prima spelen zonder verder een enkele Myr in je deck. Hij geeft een boost aan non-creature artifacts, maar dat is geen creature type.
Ah ja daar heb je een goed punt, volgende keer beter!