Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Hidden Gems

MagnusMagicus
7 jaren geleden
We hebben natuurlijk al het Kaart van de Dag topic, maar ik dacht dat dit wellicht ook leuk was .

Het doel van dit topic is om kaarten te benoemen die wellicht minder goed zijn dan de veelgebruikte varianten, of die iets specifieks doen waardoor je ze eigenlijk nooit ziet, maar die wel cool zijn (of potentie hebben ) of een kaart die JIJ speelt om een bepaalde reden.

Om een voorbeeld te geven: Beast Within is een veelgespeelde kaart. Desert Twister is een soort budgetvariant, evenals Scour from Existence. Maar kent iemand de kaart Tornado?

Die kun je best een paar beurten laten liggen en rustig de Cumulative Upkeep betalen. Wanneer het nodig is betaal je om een permanent te slopen! Kost je niet eens leven! En een volgende beurt betaal je en 3 leven om nog een permanent te slopen. Hell, de volgende beurt kunt best en 6 leven betalen om nog een permanent te slopen! En daarna betaal je de upkeep niet en gaat hij weg (en kun je hem eventueel ook terughalen om alles te resetten).

Nee, niet supersterk, maar wel superbudget (de kaart kost 50 cent) en wanneer speel je daar nou tegen?

Hebben jullie ook een leuke/coole/hippe Hidden Gem? Laat het horen!
Blasty
7 jaren geleden
In een deck dat veel mana kan maken, en misschien wat lifegain heeft, best vet!

Mijn hidden gem vind ik toch wel:

Meestal vind niemand het de moeite waard om mij met een voltron commander aan te vallen zolang ik open heb liggen.
Het mooie is dat de ability niet target, dus al is het een Progenitus, , 2 life, don't bother me
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ja joh, die moet ik ook weer eens gaan spelen!

Ik heb er ondertussen nog wel eentje, al is het een behoorlijk gemene.

Ritual of Subdual hakt er behoorlijk in, zeker als iemand meerdere kleuren speelt. Maar ook monocolor decks kunnen behoorlijk geraakt worden, want die spelen vaak relatief weinig manarocks . En hoe vervelend ook, na een paar beurten gaat hij echt wel weg omdat de upkeep teveel wordt. Leuk om eens je medestanders te pesten .
StanleyW
7 jaren geleden
Als je Righteous Aura een fijne kaart vind, dan kan ik deze ook van harte aanraden:

Ik speel hem zelf in een deck met vier kleuren, en dan kan ik alles behalve mono- en voor slechts 1 mana en een leven preventen.
Blasty
7 jaren geleden
Wauw coole kaart, EN mooie art van mevrouw Guay, wat wil je nog meer
LeKrutes
7 jaren geleden
Quote:
StanleyW 30-05-2017 om 17:31
Als je Righteous Aura een fijne kaart vind, dan kan ik deze ook van harte aanraden:

Ik speel hem zelf in een deck met vier kleuren, en dan kan ik alles behalve mono- en voor slechts 1 mana en een leven preventen.

Tegenwoordig kan je ook een kleur maken die niet in de color idenity van je commander zit. Dus door een kaart te hebben die alle kleuren mana maakt kun je ook zwart blokkeren.
n4ppy
7 jaren geleden
Quote:
Tegenwoordig kan je ook een kleur maken die niet in de color idenity van je commander zit. Dus door een kaart te hebben die alle kleuren mana maakt kun je ook zwart blokkeren.

Exotic Orchard bijvoorbeeld, meestal zal een tegenstander die een source heeft ook wel een land hebben die produced
En staat nergens op de Orchard dus die mag je gewoon spelen. Aether Hub kan het minimaal 1 keer.

En met Urborg, Tomb of Yawgmoth kan elk landje ook een swamp maken Of dat altijd handig is weer een andere vraag
Sunitram
7 jaren geleden
Ik weet niet zeker of deze onder dit onderwerp valt, maar wat mij betreft krijgt Meishin, the Mind Cage veel te weinig liefde Het is gewoon de ultieme verdediging voor decks die veel kaarten rapen en tot op heden ben ik niemand tegengekomen die 'm echt erg vindt. En iedere keer zit er wel iemand bij die de kaart nog niet kende

bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
robbertvanderkleij
7 jaren geleden
Ik ben een fan van
die ik speel in graveyard gerelateerde decks (Sidisi, Brood Tyrant, Meren of Clan Nel Toth en Teneb, the Harvester). Zeer hoog powerlevel in die decks en leuk alternatief voor Cultivate.
IAmAC00kie
7 jaren geleden
Mijn hidden gem is:

Belachelijk goede kaart in een Mizzix of the Izmagnus-deck. Tegenstanders staan raar te kijken als je in zo'n deck wint op combat damage
burtyoungsters
7 jaren geleden
Quote:
Sunitram 31-05-2017 om 09:20
Ik weet niet zeker of deze onder dit onderwerp valt, maar wat mij betreft krijgt Meishin, the Mind Cage veel te weinig liefde Het is gewoon de ultieme verdediging voor decks die veel kaarten rapen en tot op heden ben ik niemand tegengekomen die 'm echt erg vindt. En iedere keer zit er wel iemand bij die de kaart nog niet kende

Ja geweldige kaart!
Waus
7 jaren geleden

en

Komen als eerst beide in me op. Zijn goedkoop en kunnen geweldig enchantments kopieeren of stelen!
Dordledum
7 jaren geleden
Ik weet niet of deze aan de voorwaarden voldoet, maar geweldige card draw voor groen op uncommon:

Veel leuke tips in dit draadje!
Jeff
7 jaren geleden

Deze kaart kun je gebruiken om je Voltron commander te beschermen, om nare effecten (tijdelijk) van tafel te houden of gewoon om combat te overleven. Ik vind dit echt een toffe kaart.

Bonus-effect: Phasing levert toch altijd weer regeldiscussies op, zeker wanneer je een creature met equipments of aura's uitphased...
 bijgewerkt door Jeff 7 jaren geleden
nielsvd
7 jaren geleden
als je een sac outlet nog hebt en ook nog eens nuttig om van lastige landjes af te komen
 bijgewerkt door nielsvd 7 jaren geleden
Dordledum
7 jaren geleden
Die Shivan Harvest vind ik geen "gem" eigenlijk. Volgens mij hadden we in het Commander kaart topic al geconcludeert dat die te snel uit de hand kan lopen en heel snel niet leuk meer kan zijn.
MagnusMagicus
7 jaren geleden

Deze zie ik ook nooit voorbijkomen in Commander (en ik heb hem in een deck zitten maar nog nooit op hand gehad ). Het is een eenzijdige Wrath of God voor als je aangevallen wordt (de meeste creatures hebben niet meer toughness dan power) of het stuurt een sloot damage terug!
goeth78
7 jaren geleden
Persoonlijk vind ik de equipments uit Morningtide schitterend, zoals deze:

Ideaal natuurlijk wanneer je Commander een warrior is (verrassend vaak!) en je hem direct Haste kan geven.

En zo zijn er vijf equipments voor verschillende tribes.
nielsvd
7 jaren geleden
Quote:
Dordledum 31-05-2017 om 14:46
Die Shivan Harvest vind ik geen "gem" eigenlijk. Volgens mij hadden we in het Commander kaart topic al geconcludeert dat die te snel uit de hand kan lopen en heel snel niet leuk meer kan zijn.

Dat heb ik even gemist, vind het zelf een kaart met potentie, target alleen non basic land,... zie deze kaart weinig in Commander.
 bijgewerkt door nielsvd 7 jaren geleden
Waus
7 jaren geleden
Jeff ik zou dan wel voor Teferi's Veil gaan in bijvoorbeeld een Sedris, the Traitor King deck
 bijgewerkt door Waus 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL