Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Lijkt me goed als commander, maar niet een kaart die in veel decks werkt, omdat je op een gegeven moment geen land meer in je hand hebt. Ik wil hem graag gaan spelen in Muldrotha, the Gravetide aangezien je dan je land direct uit je graveyard kan spelen. The Gitrog Monster kan goed zijn, maar je moet er wel omheen bouwen.
Met al een klein beetje synergie zou ik deze best spelen in de meeste decks.. Zeker als je al wat carddraw hebt, heb je meestal wel genoeg landjes over. Ook landjes discarden werkt hiermee (in clean-up step bijv.). Prima kaart om gewoon los extra waarde uit te halen en erg goed te combineren met andere kaarten als je die toevallig trekt.
Verder een leuke commander, kan heel naar uitgebouwd worden met allerlei combo's, maar dat hoeft niet per se.
Ik zie geen reden om deze ooit in Commander te spelen. Kleur-specifieke hosers zijn sowieso "not done" en daarnaast is het gewoon een dode kaart als je niet tegen zwart speelt. Niet eens de moeite van overwegen waard.
Zou nog begrijpen dat je dit speelt om een punt te maken in een speelgroep waarin iedereen altijd met decks met zwart erin speelt. Maar dan nog, eens met Eclavyrr. Iona, Shield of Emeria heeft hetzelfde probleem, het is gewoon ècht niet leuk.
Mee eens. Er zijn colorhosers die je in een Blind Seer deck kunt spelen en dat kan soort van grappig zijn, maar dit is of een compleet dode kaart, of je legt iemands deck zo lam dat het niet leuk meer is.
Ik zit in een speelgroep met heren die al sinds midden jaren '90 spelen. Vier van ons hebben een compleet witrandig deck gemaakt met kaarten uit Unlimited, Revised, 4th, 5th, 6th en 7th edition. 8th en 9th doen niet mee vanwege de modern border.
Omdat de decks vaste kleuren hebben en de keuze in kaarten niet reuze is, hebben wij ervoor gekozen om colorhate te spelen. Vooral met mijn Red Elemental Blast ben ik blij wanneer ik Nicol Bolas (by far de vervelendste commander) weer naar de commandzone kan sturen.
Toch wordt zelfs in deze groep geen Lifeforce gespeeld. Wel heb ik een keer een Tsunami gecast, was leuk om een keer te doen.
Hieronder mijn deck (heeft wel weer een update nodig)
Lifeforce vind ik ook niet echt iets voor Commander. Ik heb als vuistregel dat mijn commanderdecks alleen kaarten mogen bevatten die bijna altijd wel nuttig kunnen zijn. Niemand geeft je de zekerheid dat je tegen zwart speelt!
Ook is het een nieuwe dag, dus wil ik graag deze kaart voorstellen:
An sich een makkelijke kaart om te triggeren (in het juiste deck), en dat zal er in principe ook voor zorgen dat de kwaliteit van de kaarten in je hand hoog is/blijft. Maar om deze te overwegen zou ik wel een actief thema hebben rondom mijn graveyard, anders zou ik het effect aan de kleine kant vinden. We hebben het namelijk niet over een limited deck waarin het zoeken naar je bommen dikke meerwaarde heeft; in een beetje redelijk Commander deck zijn er meer dan genoeg bommen waardoor filtering veel minder waardevol is.
Lijkt me wel een leuke kaart om een in Feldon of the Third Path deck te spelen. Precies wat goeth78 eigenlijk zegt: een actief thema rondom de graveyard. Andere kleuren dan rood hebben vaak wel betere manieren om de graveyard te vullen, dus denk ik dat een kaart als deze alleen echt tot zijn recht komt in mono-
Eens met het bovenstaande. In de meeste decks waarin deze zou passen zou je voor 1 mana meer Jhoira, Weatherlight Captain spelen, dan pak je een kaart dat je rummaged. Maar in monorood (Feldon bijvoorbeeld) lijkt me dit best grappig.