Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Jammer van de sorcery maar kan heel handig zijn ook omdat je er een van jezelf en een van een tegenstander meer terug kan sturen.
Of twee van jezelf al je hele dikke etb effecten hebt. (H'm daar is Displace beter in) Peel from Reality, Unsubstantiate, Unsummon
Het is een bounce-spell op sorcery speed. Denk dat deze mijn deck echt zo goed als nooit zou halen. Misschien dat het wel speelbaar is in een Talrand, Sky Summoner-deck, maar zelfs daar zou ik als targetted bounce veel liever instants spelen zoals Into the Roil ofzo.
Ik vind persoonlijk creature bouncen van je oppo enigzins zinloos. Net als dat je met eenmalig lifegain niet gaat winnen. Meeste dikke creatures hebben ook nog eens vaak cip effects. Als je hem voor je eigen creatures wil gebruiken dan zou ik toch eerder voor
?
Ik speel deze zelf in een Kess, Dissident Mage deck, de eerste beurt betaal je voor het effect, en de beurt daarna om hem vanuit je graveyard met buyback te casten en dan kan je dit weer herhalen.
Volgens mij gebruik je hem dan verkeerd. Je kunt er bij het casten voor kiezen om de buyback kosten te betalen. Indien je er voor kiest om dit te doen gaat deze kaart weer terug naar je hand nadat die resolved is. Kies je ervoor om dit niet te betalen dan gaat deze kaart gewoon naar je grafbak en kun je hem niet zomaar opnieuw casten.
Kess zegt dat als je een instant of sorcery uit je graveyard cast en deze daarna weer in je graveyard terecht zou komen dat deze exiled wordt. Alleen nu cast je hem uit je graveyard maar komt die daar niet terug omdat je de buyback kosten betaald en daardoor de kaart weer in je hand neemt.
ik vind Mystic Speculation niet echt een heel denderende kaart.
Scryen is leuk, maar is naar mijn mening meer iets voor een leuke bonus bij een kaart die ook wat anders leuks doet of iets wat ik repetitief kan doen. 1 keertje scry-3'en voor 1 mana (of meerdere keren als je er 3 mana voor betaald per keer) is gewoon niet impactvol genoeg. In de meeste gevallen zou ik liever gewoon een carddraw spell willen casten.
Dit is meer een niche kaart die eventueel in sommige decks de cut nog wel kan halen (zoals inderdaad Kess, Dissident Mage) maar ik kan weinig andere commanders bedenken die hier nou echt heel vrolijk van worden.