Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

MagnusMagicus
5 jaren geleden
In Pauper is het een erg goede kaart volgens mij. In Commander kan het heel sterk zijn, maar je moet wel een flink reanimation thema erbij hebben, of echt ruim genoeg creatures spelen om telkens dat ene creature terug te halen, te spelen en weer te saccen ofzo.
Blasty
5 jaren geleden
Lijkt me een handig kaartje voor The Mimeoplasm en Lazav, the Multifarious.
Sakura-Tribe Elder uit je graf halen en iets engs klaarleggen!
Hij kan ook helpen tegen targeted graveyard removal/shenanigans omdat het instant speed is.
n4ppy
5 jaren geleden

Te beperkt?
JEV
5 jaren geleden
Sowieso speelbaar, aangezien het niet tapped into play komt. Zeker spelen als je hem hebt liggen, want hoe leuk is het nou als je hiermee een lethal swing van Sheoldred, Whispering One kan voorkomen (of Glissa, the Traitor een keer kan weghalen).
Dordledum
5 jaren geleden
Urborg is gewoon stoer, er is zo goed als geen reden om hem niet te spelen als je toch in zwart zit.
Magicfreak
5 jaren geleden

Leuk in een token deckje? Of misschien in Odric, Lunarch Marshal?
BluezamX
5 jaren geleden
Alleen in zulke decks inderdaad. Een enkele Ethereal Absolution aan de overkant en het is 11 mana voor 12 0/0s, ze zijn erg vatbaar.
n4ppy
5 jaren geleden
Voor 5 mana 6 tokens neerleggen is wel aardig maar ze moeten wel een boost hebben. Vanquisher's Banner Glorious Anthem Marshal's Anthem etc Elesh Norn, Grand Cenobite (die wil je niet tegen hebben liggen )

De late game 6 extra nu zijn het er twaalf is wel leuk maar tegen die tijd is het risico van een counter wel veel groter.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik maak me zelden zorgen om counterspells, maar dat zal mijn meta ook wel zijn . Het is een leuke kaart, al denk ik dat ik liever Secure the Wastes zou spelen. Die is flexibeler en een instant en dat weegt mijns inziens wel op tegen de iets lagere mana-to-tokens ratio.
LeKrutes
5 jaren geleden
Een van de weinige spells die 5 of meer creatures op het spel legt voor zoon lage mana kost. enige alternatief zover ik weet is Increasing Devotion.

Ik speel ze beide in Rhys the Redeemed.
Triskelion88
5 jaren geleden
white weenie of soldier tribal is het een prima kaart. 60% dat deze de cut zou halen.
LeKrutes
5 jaren geleden
Nieuwe dag een nieuwe kaart. Wat. Vinden jullie van:
n4ppy
5 jaren geleden
Lijkt me wel een nuttige ability, zit alleen wel op een heel klein beestje maar daardoor early game wel snel te spelen.
Roks1983
5 jaren geleden
Stiekem een hele nuttige ability die ook nog lekker te misbruiken is met untap effecten. En ja, dies to removal maar het is dan ook een creature. Ik ga 'm zeker eens proberen.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Aardige ramp voor decks die wel kaarten kunnen pakken maar niet makkelijk extra land kunnen spelen. In een deck met groen heb je deze niet nodig (Budoka Gardener, Llanowar Scout en Sakura-Tribe Scout zijn allen beter), maar in een blauw deck kan ik me het nog wel voorstellen.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Tortured Existence: heeft inderdaad best wel wat nut, wellicht dat ik deze in Muldrotha ga overwegen. Geen slechte kaart, en komt denk ik het meest tot zijn recht in een solide recursion deck zoals Meren, Scarab God of Muldrotha.

Urborg Kaart zonder downside naar mijn mening. Als je hem hebt, spelen. Kan soms een engeltje in nood zijn, maar daarbuiten doet ie wat ie moet doen en dat is mana produceren. Geld helaas (?) niet als swamp.

Conqueror's Pledge zoveelste token produceerder. In een deck dat breed wilt gaan met veel buff effecten is die wellicht nuttig. Er zijn meerdere varianten die zo iets doen, denk dat deze wel degelijk is, maar ik geef zelf de voorkeur aan X versies of dingen zoals Marshal's Anthem die gewoon nog iets extra's geven naast het produceren van (token) creatures

Walking Atlas De kaart is niet slecht, maar ik denk te klein voor Commander. Er zijn meerdere kaarten die een dergelijk effect geven, alhoewel dit een van de weinige kleurloze versies is. Ik zie hem wel nuttig in ramp decks, of in artifact decks zoals Daretti die eventueel deze kunnen misbruiken voor andere dingen als je hem late game zou rapen. Geen staple, maar wel speelbaar.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb zelf een Urborg en Hammerheim en ik heb ze letterlijk nog nooit voor hun ability gebruikt . Maar maakt niet uit, het zijn toffe kaarten en ik speel ze als het niet boeiend is dat het geen Swamp of Mountain is. Ze gaan ook eigenlijk nooit eerder kapot dan een basic, want niemand Strip Minet een Hammerheim .

De groene versie (Pendelhaven) speel ik eigenlijk nooit omdat ik meestal niet zoveel 1/1'tjes speel en het effect dan te zelden ook maar iets doet. In Rhys the Redeemed zou hij nog wel leuk zijn bijvoorbeeld, of een deck met Pir, Imaginative Rascal als Commander.

De witte is banned in Commander (Karakas) dus daar zijn we snel over uitgepraat.

Enige is de blauwe, en mijn officiele mening daarover is dat die slechter is dan een Island . Want de ability op Tolaria is zo extreem nutteloos, dat het feit dat het een nonbasic land is zwaarder weegt dan het feit dat je een ability erbij krijgt. Plus, het powerlevel verschil tussen Tolaria en Tolarian Academy is zo groot dat ik me schaam om hem te spelen .
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
45 minuten geleden
Enige is de blauwe, en mijn officiele mening daarover is dat die slechter is dan een Island . Want de ability op Tolaria is zo extreem nutteloos, dat het feit dat het een nonbasic land is zwaarder weegt dan het feit dat je een ability erbij krijgt. Plus, het powerlevel verschil tussen Tolaria en Tolarian Academy is zo groot dat ik me schaam om hem te spelen .

Maar Awakened Amalgam dan?
Dordledum
5 jaren geleden
Walking Atlas heeft een leuke ability, zeker voor landfall decks. Maar ik zou hem toch niet snel spelen, want dan speel je (bijna) altijd groen en heb je betere kaarten. Ok kaart waar ik vaak naar kijk bij het deckbuilden, maar nooit de cut haalt.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik ga hem spelen in Isperia, Supreme Judge daar raap ik zoveel kaarten. Daar wil ik graag extra land drops spelen zodat ik sneller meer mana heb.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL