Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hearthstone

Twigwalker
9 jaren geleden
Okay wat vinden jullie van Tavern Brawl? Hier in het kort mijn mening:

+ Gratis Pack
+ Gave nieuwe kaarten
+ Random Mega Combo's
+ Leuke flavour, who's the best!

- Nefarian lijkt veel beter te zijn, maar ik heb pas 8x gespeeld (1x verloren).

Over het algemeen vind ik het dus gewoon heel erg gaaf, maar ik ga waarschijnlijk toch vooral arena spelen om mijn daily quests ook te blijven halen.
Reynaerd
9 jaren geleden
Waarom doet hij het wel bij jullie en niet bij mij?
Het is wel ge-updated.
Bobst3r88
9 jaren geleden
Ik speelde het net ook even 2 potjes, één als ragnaros, werd kansloos afgeslacht. De 2e pot mocht ik met Nefarian, en jeetje beurt 4 tegestander dood, het lijkt voor nu nergens over te gaan.
LegoRobster
9 jaren geleden
Nefarian lijkt mij inderdaad ook sterker. Heb 2x verloren als Nefarian, nog 0x gewonnen als Ragnaros. (in een stuk of 15 potjes). Ragnaros is veel gevoeliger voor RNG, en heeft een aantal matige kaarten (Flame Imp, maar ook Lava Burst, waarvan de Overload echt veel te pijnlijk is tegen een deck dat al 4 mana voorloopt. Fireball had me net zo flavourful geleken, en toch een stuk speelbaarder).
Nefarian heeft aan de andere kant weer een aantal random kaarten die vaker je tegenstander lijken te helpen dan jezelf (spells zijn 3 goedkoper, of iedereen krijgt spell damage +2).

Al met al doet Tavern Brawl me nu vooral denken aan Duel Decks, zoals we die in MtG kennen: Gave flavourvolle decks (ok, met kaarten die buiten Brawl compleet broken zouden zijn).

Het beste wat ik voor elkaar heb gekregen is een turn 4 kill met Nefarian.
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 16-06-2015 om 18:28
Trouwens mijn ingame naam = sinistremen1#2322

Edit: Ik ben van plan om te gaan sparen met in game coins voor 1 van de adventures, welke raden jullie aan?

Edit 2: Voor tavern brawl moet er 1 class level 20 zijn

zowel naxxramas als blackrock mountain zijn er vermakelijke stories om te spelen. het ligt een beetje aan je speelstijl denk ik. je kan kijken welke kaarten je kan unlocken door ze te spelen en zo te bepalen welke kaarten je liever hebt. de eerste wing van blackrock mountain is het sowieso wel waard, want emperor thaurissan is gewoon heel goed.

tavern brawl is elke week anders. nu hebben we misschien dit duel deck idee, maar volgende week kan het weer volledig omgegooid worden. in principe kun je elke week van woensdag tot en met maandag brawl spelen. daarna moet de tavern schoongemaakt worden en gaat deze om woensdag weer open met een nieuwe brawl.
ik heb met zowel ragnaros als nefarian een paar games gespeeld en gewonnen. nefarian is early game echt het sterkste, maar vanaf beurt zes, als je het lang genoeg uit kan houden, kan ragnaros heel snel de overhand pakken. vind dit een leuke brawl tot nu toe (helaas was mn booster een beetje meuk)
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
Reynaerd 17-06-2015 om 21:20
Waarom doet hij het wel bij jullie en niet bij mij?
Het is wel ge-updated.

Speel je wel op de EU server? Misschien dat je op Asia of America ofzo zit en dat ie daar iets later open gaat.
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 16-06-2015 om 18:28
Trouwens mijn ingame naam = sinistremen1#2322

Edit: Ik ben van plan om te gaan sparen met in game coins voor 1 van de adventures, welke raden jullie aan?

Edit 2: Voor tavern brawl moet er 1 class level 20 zijn

Goblins vs Gnomes heeft de sterkste kaarten, maar dat is geen adventure. Van de adventures zijn dit de beste kaarten:

Naxxramas: Dark Cultist, Death's Bite, Voidcaller, Loatheb, Zombie Chow, Sludge Belcher, Haunted Creeper, Mad scientist en Shade of Naxxramas. Die kaarten komen het meest voor in competitieve decks.

Blackrock Mountain: Quickshot, Gang Up, Dragon Consort, Fireguard Destroyer, Imp Gang Boss, Emperor Thaurissan, Grim Patron.

Blackrock Mountain heeft zeer specifieke kaarten die invloed op het spel hebben gehad. Grim Patron heeft een heel eigen combo deck gekregen en de dragons zien wat play met palladin., maar overal worden er veel meer neutrals gespeeld uit Naxxramas. Ik zou dus voor Naxxramas kiezen.
AncientOne
9 jaren geleden
Tot nu toe 11 potjes gespeeld:
5x als Nefarian: uiteraard alle 5 gewonnen.
6x als Ragnaros: uiteraard alle 6 verloren.

Het powerlevel-verschil tussen die 2 is ZÓ groot, dat ik het 2x heb meegemaakt, dat mijn tegenstander meteen opgaf, zodra duidelijk was dat IK Nefarian had en niet hij... (!)

Als Ragnaros kwam ik een paar keer richting boardcontrol, maar dan heb ik veel te weinig leven om nog te kunnen winnen. Ik kom niet snel genoeg op die 2e power, òf mijn tegenstander gooit het bord vol met Whelps en ik burn alleen nog maar 1/1's of 2/2's...
JT
9 jaren geleden
Mwah, ik vind deze brawl niet echt super ofzo...
Inderdaad nogal uitgebalanceerd.
Heb iets van 6 of 7 potjes gespeeld, met Ragnaros ook alles verloren.
Met Nefarian echter ook 1x verloren, pakte prut en tegenstander pakte steeds de boede removal/boardwhipe... Dus het kan wel, met Ragnaros winnen
Bobst3r88
9 jaren geleden
Ach het is een gratis booster, niet heel verkeerd. Wanner je als Nefarian mag spelen, kom je wel ook snel aan je 30 wins ( 100 coins ) per dag .
Ik hoop dat de volgende brawl wel inderdaad iets meer gebalanceerd wordt, als je op de turn zit met nefarian & Altramedis ( maakt je shizzle 3 goedkoper ) op hand hebt, is het vaak turn 4 game over voor je tegestander.
Flappie1
9 jaren geleden
Ik vind de brawl om 1 reden die nog niet genoemd is geweldig namelijk :

Testen van kaarten in een zwaar gelimiteerd format.... zo kunnen ze als ze willen kaarten testen die we later in een ander jasje terug gaan zien. Het haalt niet direct de hele meta van de ranked en casual overhoop en de makers krijgen al wat info over de kaarten (welke worden eerst gepicked en waarom).

2 die voor mij daarin als tester worden gezien? (ken wel de abilities ben niet zo goed met namen):

De legendary met ETB destroy target legendary.
Deze kaart is bijna klaar om 1 op 1 in het gewone spel te kieperen hij komt hier beter tot zijn recht maar kan in de huidige meta een goed antwoord op Boom zijn.

De spell de 2 honden in het veld gooit met als er nog 1tje leeft ze beide terug komen.
Deze gaat niet 1 op 1 veel te gevaarlijk heb het nu ook al gemerkt als er 4 of 6 van die beesten liggen kom je er nu al haast niet vanaf als deze over geplaatst word pfffff hopen op boardwipe of gg.
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
Flappie1 19-06-2015 om 06:40

De legendary met ETB destroy target legendary.
Deze kaart is bijna klaar om 1 op 1 in het gewone spel te kieperen hij komt hier beter tot zijn recht maar kan in de huidige meta een goed antwoord op Boom zijn.

Je analyse is helemaal correct want de kaart die je bedoelt is Rend Blackhand en die zat al in de Blackrock Mountain expansion. Je kan er dus al meespelen in ranked, dat wordt echter niet gedaan omdat zijn stats 8/4 erg slecht zijn.
Flappie1
9 jaren geleden
Ik heb geen naxx of blackrock dus vandaar dat ik dat niet wist. Trouwens heb ik nu net zoveel gewonnen met ragnaros als nefarian..... maar merk wel dat nefarian het makkelijker af gaat. Vooral als die veel goedkoop grut krijgt.
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
AncientOne 18-06-2015 om 09:48
Tot nu toe 11 potjes gespeeld:
5x als Nefarian: uiteraard alle 5 gewonnen.
6x als Ragnaros: uiteraard alle 6 verloren.

Het powerlevel-verschil tussen die 2 is ZÓ groot, dat ik het 2x heb meegemaakt, dat mijn tegenstander meteen opgaf, zodra duidelijk was dat IK Nefarian had en niet hij... (!)

Als Ragnaros kwam ik een paar keer richting boardcontrol, maar dan heb ik veel te weinig leven om nog te kunnen winnen. Ik kom niet snel genoeg op die 2e power, òf mijn tegenstander gooit het bord vol met Whelps en ik burn alleen nog maar 1/1's of 2/2's...

Inmiddels wat meer resultaten:

23 potjes gespeeld:
10x als Nefarian: 8x gewonnen (2x maar krap & 4x door instant concede!) & 1x verloren!
13x als Ragnaros, 8x verloren (1x kantje boord) & 5x gewonnen (!) (waarvan 1x dik):

Morgen een nieuwe vorm van Brawl: ik ben benieuwd...
 bijgewerkt door AncientOne 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
AncientOne 22-06-2015 om 03:29

Woensdag pas, de brawl gaat elke keer op woensdag in.
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 22-06-2015 om 07:13
Quote:
AncientOne 22-06-2015 om 03:29

Woensdag pas, de brawl gaat elke keer op woensdag in.

Ik kreeg een bericht dat er nog maar een paar uur remaining was, vandaar... Maar dat was dus de resterende tijd om te spelen... De nieuwe Tavern Brawl start inderdaad pas a.s. woensdag...
Twigwalker
9 jaren geleden
Net 12-1 gegaan met dit shaman deck Liep best wel lekker.

Waus
9 jaren geleden
Was een leuke brawl.. Rag vs Nef.

Alleen jammer dat het ietswat unbalanced was en Nef meer favourable is. Mijn winrates waren zo'n 90% met Nef en 50% met Rag.

Persoonlijk vond ik Ragnaros het leuks om te spelen door zijn Legendary minions zoals Coren Direbrew, Garr, Golemagg, High Justice Grimstone, Lucifron, Moira Bronzebeard en Sulfuras zn wapen.

Nefarian had Razorgore, Vaelastraz en Atramedes.

Hopelijk komen deze kaartjes ook uit in een toekomstige card expansion. (wellicht met kleine aanpassingen)

Ben benieuwd wat aankomende Brawl gaat worden!

Enige wat ik nog wel mis is na de gratis pack, dat er niet echt meer een reden is om te Brawlen.. (naast 10gold per 3 wins) opzich wel jammer.
 bijgewerkt door Waus 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
Waus 22-06-2015 om 10:27

Ben benieuwd wat aankomende Brawl gaat worden!

Enige wat ik nog wel mis is na de gratis pack, dat er niet echt meer een reden is om te Brawlen.. (naast 10gold per 3 wins) opzich wel jammer.

Ik denk niet dat het heel erg is dat je geen reden hebt om het verder te spelen. Brawl is vooral bedoeld als een casual mode om ook met vrienden te spelen. Ik ben ook erg benieuwd naar de volgende brawl, hopelijk heeft het wel iets met deckbuilding te maken.
Waus
9 jaren geleden
Snap het wel dat het gewoon een casual mode is. En voornamelijk voor Blizzard om hun nieuwe kaarten op grote schraal te laten testen. Maar na 20 wins had ik het wel gezien. Toen ging ik weer terug naar Ranked en Arena voor dailies en golden heros (ooit!)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL