Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij een nieuwe prijsvraag van Bazaar of Magic! De opdracht die je bij deze prijsvraag moet volbrengen is heel eenvoudig: Ontwerp een Khan voor Khans of Tarkir!
Recent is de Khan van de Mardu Horde, Zurgo Helmsmasher, bekend gemaakt:
Nu aan jou dus de opdracht om één van de andere Khans te ontwerpen. Om je op weg te helpen heb je hier een overzichtje van de Clans van Tarkir (met daarbij de namen van de Khans):
- - The Abzan Houses - Anafenza - Uithoudingsvermogen
- - The Jeskai Way - Narset - Sluwheid
- - The Sultai Brood - Sidisi - Meedogenloosheid
- - The Mardu Horde - Zurgo Helmsmasher - Snelheid
- - The Temur Frontier - Surrak Dragonclaw - Wreedheid
Degene die de leukste Khan heeft ontworpen, wint een leuke prijs!
De inzending sluit op het moment dat één van de volgende Khans bekend wordt gemaakt. Dat kan al snel zijn, want de officiële spoilers beginnen binnenkort! Dus wees er snel bij!
De spelregels:
- Je mag slechts eenmaal meedoen en niet meer dan een Khan inleveren.
- Post je inzending in dit topic. Je mag je inzending zo vaak aanpassen als je wil, totdat de kaart bekend is geworden.
- Wanneer een Khan bekend wordt gemaakt, staat je inzending vast.
- De jury die de inzendingen zal beoordelen bestaat uit MagnusMagicus en Ralf.
- Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.
Hmm wreedheid (MOET Temur Frontier Khan onwerpen!)
Let's give it a shot...
Surrak Dragonclaw
Creature - ?
Skip your draw step.
Whenever an opponent casts a spell, put a red 4/4 Dragon creature token with flying onto the battlefield.
Whenever a token creature enters the battlefield under your control, that creature deals damage to up to one random target creature an opponent controls.
Whenever a Dragon creature enters the battlefield under your control, draw a card.
4/4
Ik heb een beetje gekeken naar de naam en de kleuren van de Khan. Waarschijnlijk heb ik een kleine flavorfail met het idee dat er geen draken meer op Tarkir zijn, maargoed. Ik dacht dat deze abilities wel een leuke combinatie waren en ook een leuke build-around commander. Het skip your drawstep idee is om het een klein beetje te balanceren, al hoewel
Ik heb ook meer tekst op de kaart gezet dan er mogelijk is denk ik.
Narset
Legendary Creature - Spirit Wizard
Flying
During each opponent's turn, counter the first spell he or she casts.
Whenever an opponent casts a spell, Narset deals 2 damage to a random target creature you don't control.
5/5
Edit Magnus: even wat opgeleukt, zo leest het beter. En for the record: "succesfully cast" bestaat al niet meer sinds 1999 .
Whenever you gain life put a +1/+1 counter on Anafenza.
whenever a opponent casts a spell during your turn gain 2 life.
as long Anafenza has 5 or more +1/+1 counters it gains indestructible
3/4
"The best techniques are passed on by the survivors..."
-Gaiden Shinji, Blademaster
even een flavor tekst die ik bij de setting vond passen
Morph (as long its facedown its a 2/2 flip up for )
Whenever sidisi dealt damage to a opponent put a 3/3 Gorgon token with deathtouch on the battlefield.
As long as you control 7 or more Gorgon creatures gorgons gains deathtough, haste and vigilence.
whenever a gorgon die put a +1/+1 on a target Gorgon.
@Julianm: een face down creature is per definitie een 2/2 zonder kleur, creature types, etc. Je kunt er wel bijzetten dat het een 3/3 Gorgon is...maar face down heeft hij die ability niet . En het is al bevestigd dat de Morph regels niet gaan veranderen .
Vigilance
Whenever Anafensa Dragonscale deals combat damage, put a +1/+1 counter on Anafensa.
Remove a +1/+1 counter from Anafensa: each opponent loses 1 life and you gain that much life.
3/3
Ik heb geprobeerd met de informatie die we hebben een vrij realistische khan te maken, en ik geloof dat 't prima is gelukt: de abilities passen (geloof ik) goed in haar kleuren, en werken goed samen; dankzij de vigilance kun je tijdens het aanvallen én blocken een counter krijgen. Ook denk ik dat ze wel redelijk gebalanceerd is.
Whenever a creature an opponent control dies, put a 2/2 black Zombie creature token into play and Sidisi gets +2/+2 and gains trample until end of turn.
Whenever you draw a card, you may pay and sacrifice another creature: Destroy target nonblack creature.
3/4
Beredenering:
- Intimidate lijkt raar op een 3-colour creature, maar hierdoor kan hij altijd geblockt worden door een andere Khan, die uiteraard een stuk minder bang voor hem zijn!
- Op de art leken aardig wat zombie-achtige figuren rond te lopen, en aangezien de hoofdkleur van deze Khan is, leek het maken van Zombie token me geen rare ability. Daarnaast is Sidisi een bloeddorstige krijger, dus de combinatie van stervende creatures bij je tegenstander en het aanmaken van eigen zombies lag voor de hand.
- Om in deze kaart te verwerken koos ik voor tijdelijke bear-stats als extra bonus, opnieuw om Sidisi's bloeddorstigheid naar voren te laten komen. Het Trample maakt hem aanvallend beter, wat ik goed bij hem vond passen. Daarnaast werkt het ook weer lekker met Intimidate.
- En hoe kun je de Zombie tokens beter gebruiken dan sacvoer? Omdat het redelijk broken zou zijn om dit op ieder moment te kunnen doen besloot ik hier het in te verwerken. Het sacrifice ritueel vindt alleen plaats als er een kaart getrokken wordt. Het gaat hier nadrukkelijk om 'another' creature, omdat een Khan (zeker een zwarte!) zichzelf nooit op zou offeren.
- Ik heb voor een power/toughness verhouding van 3/4 gekozen omdat alle kleuren over het algemeen verdedigender zijn. Daarnaast gaat hij aan minder removal/burn dood, wat voor een belangrijk personage als een Khan wel goed is.
Als ik het me goed herinner, is het al bekend gemaakt dat de Sultai onder andere Naga heeft. Het lijkt me erg waarschijnlijk dat Sidisi ook een Naga is in plaats van een Gorgon; ze ziet er meer uit als een slangachtige dan een vrouw met slangenhaar.
Weet iemand trouwens hoe trample en "Whenever ~ deals combat damage, put a +1/+1 counter on ~" werken als dankzij de trample damage tegen een creature én damage tegen een speler wordt gedaan? Krijgt 'ie een of twee counters?