Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 29: Design a Khan!

Ralf
10 jaren geleden
Welkom bij een nieuwe prijsvraag van Bazaar of Magic! De opdracht die je bij deze prijsvraag moet volbrengen is heel eenvoudig: Ontwerp een Khan voor Khans of Tarkir!

Recent is de Khan van de Mardu Horde, Zurgo Helmsmasher, bekend gemaakt:

Nu aan jou dus de opdracht om één van de andere Khans te ontwerpen. Om je op weg te helpen heb je hier een overzichtje van de Clans van Tarkir (met daarbij de namen van de Khans):

- - The Abzan Houses - Anafenza - Uithoudingsvermogen
- - The Jeskai Way - Narset - Sluwheid
- - The Sultai Brood - Sidisi - Meedogenloosheid
- - The Mardu Horde - Zurgo Helmsmasher - Snelheid
- - The Temur Frontier - Surrak Dragonclaw - Wreedheid

Degene die de leukste Khan heeft ontworpen, wint een leuke prijs!

De inzending sluit op het moment dat één van de volgende Khans bekend wordt gemaakt. Dat kan al snel zijn, want de officiële spoilers beginnen binnenkort! Dus wees er snel bij!

De spelregels:

- Je mag slechts eenmaal meedoen en niet meer dan een Khan inleveren.
- Post je inzending in dit topic. Je mag je inzending zo vaak aanpassen als je wil, totdat de kaart bekend is geworden.
- Wanneer een Khan bekend wordt gemaakt, staat je inzending vast.
- De jury die de inzendingen zal beoordelen bestaat uit MagnusMagicus en Ralf.
- Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.

Succes!
robbertvanderkleij
10 jaren geleden
Hmm wreedheid (MOET Temur Frontier Khan onwerpen!)

Let's give it a shot...

Surrak Dragonclaw
Creature - ?
Skip your draw step.
Whenever an opponent casts a spell, put a red 4/4 Dragon creature token with flying onto the battlefield.
Whenever a token creature enters the battlefield under your control, that creature deals damage to up to one random target creature an opponent controls.
Whenever a Dragon creature enters the battlefield under your control, draw a card.
4/4

Ik heb een beetje gekeken naar de naam en de kleuren van de Khan. Waarschijnlijk heb ik een kleine flavorfail met het idee dat er geen draken meer op Tarkir zijn, maargoed. Ik dacht dat deze abilities wel een leuke combinatie waren en ook een leuke build-around commander. Het skip your drawstep idee is om het een klein beetje te balanceren, al hoewel
Ik heb ook meer tekst op de kaart gezet dan er mogelijk is denk ik.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 10 jaren geleden
Farone
10 jaren geleden
Khan voor: The Jeskai Way

Narset
Legendary Creature - Spirit Wizard
Flying
During each opponent's turn, counter the first spell he or she casts.
Whenever an opponent casts a spell, Narset deals 2 damage to a random target creature you don't control.
5/5

Edit Magnus: even wat opgeleukt, zo leest het beter. En for the record: "succesfully cast" bestaat al niet meer sinds 1999 .
 bijgewerkt door Farone 10 jaren geleden
ieun
10 jaren geleden
Khan voor - The Abzan Houses

Anafenza

Legendary Creature - ?

Whenever you gain life put a +1/+1 counter on Anafenza.
whenever a opponent casts a spell during your turn gain 2 life.
as long Anafenza has 5 or more +1/+1 counters it gains indestructible

3/4

"The best techniques are passed on by the survivors..."
-Gaiden Shinji, Blademaster

even een flavor tekst die ik bij de setting vond passen
 bijgewerkt door ieun 10 jaren geleden
Roadkilla
10 jaren geleden
Leuke puzzel! Mijn poging:

Surrak Dragonclaw
Mythic
Legendary Creature - Human Berserker

Trample

When Sarruk Dragonclaw enters the battlefield, each opponent puts two 2/2 green Bear creature tokens onto the battlefield.

Sarruk Dragonclaw gets +1/+0 for each Bear creature your opponents control.

Sarruk Dragonclaw can't be blocked except by two or more creatures. If Sarruk Dragonclaw becomes blocked, draw a card for each creature blocking it.

3/5

Plaatje voor de volledigheid.. Helaas is het nog het oude card frame en de tekst is een beetje klein .
 bijgewerkt door Roadkilla 10 jaren geleden
Julianm
10 jaren geleden
The Sultai Brood - Sidisi - Meedogenloosheid:

Sidisi
Legendary Creature - Gorgon

Morph (as long its facedown its a 2/2 flip up for )
Whenever sidisi dealt damage to a opponent put a 3/3 Gorgon token with deathtouch on the battlefield.
As long as you control 7 or more Gorgon creatures gorgons gains deathtough, haste and vigilence.
whenever a gorgon die put a +1/+1 on a target Gorgon.

2/7

hahthanks mark ! dat was ik even vergeten !
 bijgewerkt door MagnusMagicus 10 jaren geleden
MagnusMagicus
10 jaren geleden
@Julianm: een face down creature is per definitie een 2/2 zonder kleur, creature types, etc. Je kunt er wel bijzetten dat het een 3/3 Gorgon is...maar face down heeft hij die ability niet . En het is al bevestigd dat de Morph regels niet gaan veranderen .
Lokkij
10 jaren geleden
Anafensa Dragonscale
Legendary Creature - Human Knight

Vigilance
Whenever Anafensa Dragonscale deals combat damage, put a +1/+1 counter on Anafensa.
Remove a +1/+1 counter from Anafensa: each opponent loses 1 life and you gain that much life.
3/3

Ik heb geprobeerd met de informatie die we hebben een vrij realistische khan te maken, en ik geloof dat 't prima is gelukt: de abilities passen (geloof ik) goed in haar kleuren, en werken goed samen; dankzij de vigilance kun je tijdens het aanvallen én blocken een counter krijgen. Ook denk ik dat ze wel redelijk gebalanceerd is.
 bijgewerkt door Lokkij 10 jaren geleden
Waus
10 jaren geleden
Orginele art van Sidisi

Sidisi
Legendary creature - Snake Wizard

Deathtouch

At the beginning of your upkeep put a token into play that's a copy of target non-legendary creature.

Sacrifice a creature: Sidisi gains indestructable until end of turn.

Whenever a creature you control dies, you draw a card and loose 1 life.

5/5
 bijgewerkt door Waus 10 jaren geleden
LegoRobster
10 jaren geleden
Sidisi

Legendary Creature - Gorgon Warrior (mythic rare)

Intimidate

Whenever a creature an opponent control dies, put a 2/2 black Zombie creature token into play and Sidisi gets +2/+2 and gains trample until end of turn.

Whenever you draw a card, you may pay and sacrifice another creature: Destroy target nonblack creature.

3/4

Beredenering:
- Intimidate lijkt raar op een 3-colour creature, maar hierdoor kan hij altijd geblockt worden door een andere Khan, die uiteraard een stuk minder bang voor hem zijn!
- Op de art leken aardig wat zombie-achtige figuren rond te lopen, en aangezien de hoofdkleur van deze Khan is, leek het maken van Zombie token me geen rare ability. Daarnaast is Sidisi een bloeddorstige krijger, dus de combinatie van stervende creatures bij je tegenstander en het aanmaken van eigen zombies lag voor de hand.
- Om in deze kaart te verwerken koos ik voor tijdelijke bear-stats als extra bonus, opnieuw om Sidisi's bloeddorstigheid naar voren te laten komen. Het Trample maakt hem aanvallend beter, wat ik goed bij hem vond passen. Daarnaast werkt het ook weer lekker met Intimidate.
- En hoe kun je de Zombie tokens beter gebruiken dan sacvoer? Omdat het redelijk broken zou zijn om dit op ieder moment te kunnen doen besloot ik hier het in te verwerken. Het sacrifice ritueel vindt alleen plaats als er een kaart getrokken wordt. Het gaat hier nadrukkelijk om 'another' creature, omdat een Khan (zeker een zwarte!) zichzelf nooit op zou offeren.
- Ik heb voor een power/toughness verhouding van 3/4 gekozen omdat alle kleuren over het algemeen verdedigender zijn. Daarnaast gaat hij aan minder removal/burn dood, wat voor een belangrijk personage als een Khan wel goed is.
 bijgewerkt door LegoRobster 4 jaren geleden
Lokkij
10 jaren geleden
Als ik het me goed herinner, is het al bekend gemaakt dat de Sultai onder andere Naga heeft. Het lijkt me erg waarschijnlijk dat Sidisi ook een Naga is in plaats van een Gorgon; ze ziet er meer uit als een slangachtige dan een vrouw met slangenhaar.
Morph
10 jaren geleden
 bijgewerkt door Morph 10 jaren geleden (until end of turn vergeten)
fullmoonie
10 jaren geleden
Mijn inzending

bijgewerkt door fullmoonie 10 jaren geleden
Thomasvdk
10 jaren geleden
Khan voor - The Sultai Brood -

Samoht, the never Expected.

Legendary Creature

Whenever Samoht, the never expected attacks with 2 other creatures, you may pay . If you do, target creature has trample.

Whenever a creature you control dies, you may pay . If you do, regenerate that creature.

Whenever a creature you’re opponent controls dies, you may pay , Put two +1/+1 counters on target creature.

Life is like a box of chocolates, you never know what you'll gonna get
3/3

bijgewerkt door Thomasvdk 10 jaren geleden
Waus
10 jaren geleden
Wat is btw de prijs bij de prijsvraag?
bramtheeven
10 jaren geleden
The Jeskai Way - Narset - Sluwheid:

Narset

Legendary Creature - Human Wizard

Whenever you cast the first spell this turn, you may pay . If you do, deal 1 damage to target opponent.

Whenever you cast the second spell this turn, you may pay . If you do, gain 3 life

Whenever you cast the third spell this turn, you may pay . If you do, gain control of target creature an opponent controls.

When you control 5 or more creatures an opponent owns that you gained with the effect of this card, you win the game.

2/5

Meer tekst past er volgens mij niet op
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Quote:
Waus 07-08-2014 om 14:17
Wat is btw de prijs bij de prijsvraag?

Quote:
Degene die de leukste Khan heeft ontworpen, wint een leuke prijs!

Lokkij
10 jaren geleden
Weet iemand trouwens hoe trample en "Whenever ~ deals combat damage, put a +1/+1 counter on ~" werken als dankzij de trample damage tegen een creature én damage tegen een speler wordt gedaan? Krijgt 'ie een of twee counters?
MB070
10 jaren geleden
- The Abzan Houses - Anafenza - Uithoudingsvermogen

bijgewerkt door MB070 10 jaren geleden
Krabbel
10 jaren geleden
The Jeskai Way - Narset - Sluwheid

@Moderators en andere mensen die hier verstand van hebben: Klopt mijn verwoording een beetje?
 bijgewerkt door Krabbel 10 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 90 posts
  • Laatste post Rody 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Ralf 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL