Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 32: Eternal Punchbag

MagnusMagicus
8 jaren geleden
Prijspuzzel 32: Eternal Punchbag

Het is een random zaterdagmiddag en je loopt de Bazaar of Magic binnen. Daar zit Magnus, glimmend van trots, met zijn laatste creatie: het 'impossible-to-beat' deck (volgens hem dan ). Je weet dat hij van Puzzels houdt, dus je gaat meteen even bij hem kijken. Hij biedt je wat te drinken aan en begint enthousiast te vertellen over zijn deck:

Hij begint het spel met 100 Island en 100 Plains op de battlefield en in zijn hand heeft hij 100 Meddling Mages waarop bij allemaal is geschreven "Flash, Flying, Indestructible, Hexproof, can't be countered". Zijn library bevat 200 kaarten en dat zijn allemaal ook die dezelfde Meddling Mages. Oh, en hij heeft Tamiyo, the Moon Sage emblem in de Command zone liggen, want waarom ook niet!


Meddling Mage voordat Magnus ermee aan de haal ging...

Magnus reageert op elke spell die zijn tegenstander cast door een Meddling Mage in te flashen en die kaart te noemen. Hij weet dat dit niet de spell countert, maar zorgt er wel voor dat je hem niet nogmaals kunt casten. Verder doet hij niets (behalve blocken). Hij valt niet aan, behalve als hij 100% zeker weet dat dit hem direct een win oplevert.

Met een weids gebaar wijst hij naar de tafel naast je, waar je een foil playset van elke kaart in Eternal Masters ziet liggen, alsmede 20 basic lands van elk type (allemaal full art foil natuurlijk ).

Magnus daagt je uit om een deck te maken met deze kaarten en hem zo snel mogelijk ermee te verslaan. Jouw deck moet Legacy legal zijn (en dus alleen kaarten uit Eternal Masters bevatten plus basics). Je begint op 20 leven en begint on the play. Je pakt altijd precies de kaarten die je wil pakken.

Degene die Magnus in de minste beurten kan verslaan, wint 500 BoMpunten. Bij gelijkspel is degene die hem op het laagste levensaantal kan zetten de winnaar.

Oh, en Magnus vind infinite stom, dus kom niet aan met Worldgorger Dragon en Animate Dead ofzo, want dat telt niet (ja, de beste man heeft ze niet allemaal meer op een rijtje...). Ook heeft hij besloten dat Xantid Swarm, Cabal Therapy en Void banned zijn in dit format, want hij wil niet zijn hele hand moeten discarden (wat een dictatortje is het ook!).

Verder is Magnus niet de moeilijkste, hij geeft je de tijd om hierover na te denken. Onder de tafel zie je een gasstelletje en een slaapzak liggen, dus hij is voorbereid. Je hebt de tijd tot vrijdag 1 juli 2016, 23.59 uur om een oplossing in te leveren. Email deze oplossing naar mark@bazaarofmagic.nl met als titel "Prijspuzzel 32: Eternal Punchbag". Zet ook je username in de mail, dat scheelt Magnus weer opzoekwerk .

Veel plezier!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Bobst3r88
8 jaren geleden
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dan moet je dus een turn 1 win hebben omdat Heer Magnus, in de ander zijn speler alle 100 zijn Meddling Mage's kan inflashen en je gewoon keihard kapot mept ? , dit omdat hem dit een 100% win oplevert
 bijgewerkt door Bobst3r88 4 jaren geleden
paulerikedelman
8 jaren geleden
Ik heb nog wel een vraagje

Wat gebeurt er precies als Magnus een Meddling Mage oplegt als jij een spell cast? Er staat dat hij niet gecountered wordt, dus ik weet niet precies of de spell nou wel doorgaat of niet, en wat er precies gebeurt.
Zou iemand dit uit kunnen leggen?

En Bob, ik denk dat Magnus alleen een creature cast als reactie op een spell van jou, dus dat hij niet zelf alle creatures in 1 keer neerlegt.
 bijgewerkt door paulerikedelman 4 jaren geleden
LegoRobster
8 jaren geleden
Quote:
Bobst3r88 16-06-2016 om 13:28
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dan moet je dus een turn 1 win hebben omdat Heer Magnus, in de ander zijn speler alle 100 zijn Meddling Mage's kan inflashen en je gewoon keihard kapot mept ? , dit omdat hem dit een 100% win oplevert


Ik zat daarom al te kijken naar oplossingen met Ensnaring Bridge en het leegdumpen van je hand. Maar toen besefte ik dat alle kaarten ook nog eens uit EMA moesten komen!
StanleyW
8 jaren geleden
Ik heb al een aantal vraagtekens bij deze prijsvraag.. maar ik weet niet of ze hier moet gaan stellen
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Het klopt dat Magnus alleen een Mage cast in reactie op een spell. Dat heeft geen enkele invloed op die spell zelf, die resolved gewoon. Maar je kunt daarna die spell dus niet nog een keer spelen zolang die Mage op de battlefield ligt.

En wat zijn je vragen? Stel ze anders per message als je het niet hier aan durft .
paulerikedelman
8 jaren geleden
Dankje! Ik ga maar eens aan de slag dan
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Succes!

Edit: ik hoop dat ik met deze puzzel de meeste 'oneerlijke' trucjes de kop heb ingedrukt . Ik kreeg de vraag wat er gebeurt als iemand Cabal Therapy cast. Dan reageert Magnus door een Mage in te flashen. Daarna resolved de Therapy en discard hij alle andere Mages en die gaan daarna terug naar z'n hand door de Emblem. Oh, en Balance is niet legal in Legacy .

Edit: en als je dus een Relic of Progenitus hebt liggen kun je de hele hand strippen....ok, dat was niet de bedoeling, dus die valt ook onder de categorie "vindt Magnus niet leuk" . Ik ban hierbij ook Cabal Therapy (en pas de eerste post even aan).
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
paulerikedelman
8 jaren geleden
Wat dacht je van deze:

Je laat Magnus inzien dat hij 2170 euro aan kaarten heeft verpest door er gibberish op te schrijven? Misschien surrendert hij dan spontaan de game?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik heb het even bij hem gecheckt. Helaas, werkt niet! Hij is apetrots op zijn deck .
paulerikedelman
8 jaren geleden
Nog even een vraag. Er staat dat je altijd precies de kaart pakt die je wilt. Discard je bijvoorbeeld ook altijd de kaart die je precies wilt, als het random is? Of met een kaart zoals Bloodbraid Elf, mag je de Cascade dan ook bepalen?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ja, die mag je allemaal zelf bepalen, ook als het random is. Cascade away!
StanleyW
8 jaren geleden
Void is wel okay?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Wat een kloteset is Eternal Masters toch ook . Ik geef mezelf wel shroud ofzo . Ok, die is ook banned, want dat is niet de bedoeling van de puzzel.
StanleyW
8 jaren geleden
Bobst3r88
8 jaren geleden
Wat is daar erg aan magnus ? je beestjes zijn al indestructible. en je discard en het gaat weer terug naar je hand ?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
En in reactie exile je mijn graveyard met Relic of Progenitus. Joepie . Kan ook de Relic bannen bedenk ik me nu . Maar goed, het gaat er vooral om of je door de Mages heen kan spelen, niet of je de Mages kunt omzeilen.
Bobst3r88
8 jaren geleden
Dan was je vast niet blij met mijn inzending ?
munio
8 jaren geleden
Hoe verdeelt Magnus Fact or fiction piles?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Oh jawel, die vind ik echt briljant .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top