Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Creatures zijn de afgelopen jaren ook wel sterker geworden, dus wellicht zou hij dan niet zo overpowered zijn. En er staat ook niet dat hij letterlijk gereprint wordt . En hij hoeft ook niet in Standard gereprint te worden, ze kunnen hem ook in Planechase 2 of Commander 2 ofzo stoppen. De reden dat hij gereprint zou worden is dat hij dan meer beschikbaar komt voor Modern spelers.
Maar goed, dat is een discussie die eigenlijk niet in het Avacyn Restored topic thuishoort.
Zowieso is die in standard mogelijk minder sterk, zeker als ze zorgen dat er niet zo snel een land in de gravejard komt (goyf werkt wel leuk met huidige zelf mill decks in Innistrad).
Mini update: Er zit geen Flashback in Avacyn Restored. MaRo vertelt er wat over in dit artikel bij de "Increasing" kaarten. Die cycle zat oorspronkelijk in AVR, maar is naar DKA gehaald toen ze besloten dat flashback niet in AVR zou komen, omdat het niet flavorful genoeg was. Er zitten dus wel elementen van ISD/DKA in AVR, maar niet flashback.
Dus geen Flashback en geen Double-faced kaarten. Dat wordt dan een heel andere set dan de eerste twee in het blok. Hoeft natuurlijk niet slecht te zijn alhoewel ik het beide wel leuke systemen vind.
Hebben ze wel vaker gedaan (bijv. Zendikar Block), bij de derde expansion voor een andere 'approach' gaan dan bij de voorafgaande delen. Maar als ze flashback, DFC en undying eruit halen dan is veel van de samenhang naar Innistrad en Dark Ascension afhankelijk van de andere mechanics. Persoonlijk denk ik niet dat er nóg een nieuwe mechanic bij komt (wellicht wel een triggered effect, zoals Fateful Hour). Denk wel dat er een zieke cycle in gaat zitten, zoals de Increasing cycle van DKA. (Increasing Devotion etc/) Hopelijk gaan ze wat dieper in op de Liliana en Garruk kwestie.
Ik weet bijna 100% zeker dat er wel nieuwe mechanics bij gaan komen. Je draft Avacyn Restored namelijk apart, dus niet met Innistrad en Dark Ascension. Het wordt dus een losse set en daar zitten zeker wel nieuwe mechanics en abilities in.
Verder is Fateful Hour geen triggered effect . Het is een keyword, die iets verandert aan een spell of een permanent. Maar er triggert niets, het is gewoon zo als je 5 of minder leven hebt.
nou ik ben zelf ook wel blij dat DKA er is innistrad had ik ook wel een beetje gezien blijft een coole set maar vind het leuk dat er nu nieuwe kaarten zijn om te combineren met de DKA set
Zo snel? Ik heb heeeeeeeel veeeeel met innistrad gedaan. Beide pre releases en de release draft. Daarnaast nog veel drafts met vrienden thuis en paar keer nog naar Zwolle geweest.
En ik kwam steeds weer op het zelfde deck: Blue/white flying dat werkte gewoon het beste. Af en toe wat anders geprobeerd en dat ging erg slecht. Dus ja ik ben inmiddels wel uitgekeken op Innistrad. Wel paar mooie rares en mythics geopend trouwens ^^.
hopelijk een serie met kaarten die veel tokens van vampieren , angels etc. Love tokens produceren. Misschien zit er een nieuwe planewalker in (of meerdere)
Vanaf Avacyn Restored zijn er geen Launch Parties meer. De FNM op de release dag zal wel de Launch Party promo hebben. Bron: Wizards.
Verder heeft de Prerelease van Avacyn Restored weer iets cools: Unlock the secrets of the Helvault.
Quote:
Unlock the secrets of the Helvault!
This event is unlike anything we’ve ever offered, and will give your Magic™ players the chance to participate in a unique experience that they will be sure to remember for years to come!
Event Features:
Format: The format for this Prerelease is Sealed Deck — six boosters of Avacyn Restored™ . Though the set is a part of the Innistrad™ block, it is a large set, which means that the Prerelease tournament will use only Avacyn Restored product.
Unique and Exciting Player Experience: This event will give Magic players the chance to open the mysterious Helvault right in your store. The Helvault is a vessel filled with additional player prizes that will take the righteous strength of your store’s entire community to unlock (instructions will be provided)!
Critical: The opening of the Helvault will be much anticipated by your Magic community. To make sure that we can work together to deliver this great experience, it is vital that you and your organizer(s) not open the Helvault until the event.
Additionally, each store will receive a limited number of Helvaults, so we encourage you to offer pre-regeistration for this event (not every Prerelease event will have a Helvault, so we strongly encourage you to offer
pre-registration for this event).
Prerelease events are great for players of all experience levels:
* Add some open dueling to encourage your new players to participate!
* Core stores may now run 3 main events while Advanced may run 6.
Again, it’s vital to communicate to your players that not every main event will feature a Helvault.