Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik denk dat ik een control deck ga spelen in het volgende formaat. Die angel heeft best veel synergie met Snapcaster Mage, en je kan gewoon all draw-go spelen! Ik heb ooit Nephalia Seakite overwogen.. xD
MagnusMagicus 16-04-2012 om 13:00
Inderdaad. Een goed getimede blink en de removal van je tegenstander is weg terwijl je opnieuw mag binden .
Magnus: bedoel je die flicker ability die gekernschetst wordt op cloudshift? Daar past echt niets tussen het exile-en en weer terugkeren van je beestje toch?
Mijns inziens (maar mogelijk ben ik het hier niet met de regels eens) is je beestje dan immers na de flicker weer terug waar het begon en weer precies getarget door de removal.
Of is het speltechnisch zo dat de kaart als nieuw geldt en daarom niet meer getarget is?
Inderdaad. Een goed getimede blink en de removal van je tegenstander is weg terwijl je opnieuw mag binden .
Magnus: bedoel je die flicker ability die gekernschetst wordt op cloudshift? Daar past echt niets tussen het exile-en en weer terugkeren van je beestje toch?
Mijns inziens (maar mogelijk ben ik het hier niet met de regels eens) is je beestje dan immers na de flicker weer terug waar het begon en weer precies getarget door de removal.
Of is het speltechnisch zo dat de kaart als nieuw geldt en daarom niet meer getarget is?
Zodra het beest weer terugkomt is het een nieuw object. De target van een (bijvoorbeeld) Doom Blade is er dan niet meer (ook al ligt precies hetzelfde beest er weer!) en dus wordt de doom blade door het spel gecounterd.
Er kan inderdaad niets gedaan worden tussen het weghalen en terugbengen van het beest, maar je kunt altijd nog reageren op de Cloudshift met een (extra) removalkaart!
Als er removal op een beest word gespeeld en die word in reactie "geblinkt" (exiled en dan weer terug) dan geld de removal niet meer omdat de target weg is (geweest). De zelfde kaart licht er wel weer maar word als een andere kaart beschouwd omdat hij even in exile is geweest.
Victorvndoom 16-04-2012 om 16:59
snap die smuggler niet op de vorige pagina niet, waatom zou iemand dat willen doen ?
Om "enter the battlefield" of "leave the battlefield" abilities te triggeren. Om een creature van removal te beschermen. Om een creature te blocken en de blocker te laten overleven. Om een creature te untappen (bv. nadat hij heeft aangevallen), plenty of reasons .
ebonpraetor: stel je even het volgende voor. Voor je neus staatn een Runeclaw Bear en daar ben je bang voor, dus schiet je een Lightning Bolt op hem af. Snel als ik ben zorg ik met een Cloudshift (of Momentary Blink) dat de beer even verdwijnt en een meter verderop weer tevoorschijn komt, waardoor de Bolt rakelings langs de beer scheert, maar hem dus niet raakt.
Inderdaad! Dan was hij ook meer anders geweest van Mistmeadow Witch. Nu heb ik het gevoel dat het een net-niet is, zeker voor mijn Blink Commander deck...Maar goed, een paar andere kaarten gaan het zeker wel halen .
@Jeff: Ja, maar voor mijn gevoel werkt het iets anders. Voor mijn neus staat een beer, ik besluit het te braden met een lightning bolt, want de beer ziet er nogal boos uit. Op moment zie ik de beer even kort verdwijnen.
Mijn probleem: ik zie de effecten van de kaarten los (zo werkt magic; volgens lifo principe). Dit betekent dus dat het gehele effect van de flicker eerst werkt, en daarna de hele lightning bolt.
Als de beer langer verdwijnt dan flicker (bv tot end of turn) klopt het voor mijn gevoel wel dat je de beer niet kunt raken met de bolt.
Bij flicker verdwijnt de beer echter erg kort. Te kort om hem te kunnen missen.
Maar weest gerust: ik leg me wel bij de regels neer hoor.
Nog een landje bekend: Stronghold of Assassins (engelse naam niet zeker)
Land
: Add to your mana pool
: Target creature gets +2/+0, haste and vigilance until end of turn.
Je moet het meer zien dat niet die beer terugkomt, maar een beer. Maar je kunt nu eenmaal niet alle effecten in Magic altijd logisch toepassen, daar zijn het ook teveel kaarten voor. Een Birds of Paradise met een Argentum Armor kan toch nog gewoon vliegen en een Little Girl pakt zonder problemen 24 Swords op en gebruikt ze allemaal in één combat phase .