Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Zeker dat ik er een ga kopen!
Het wordt echter wel m'n eerste commander-deck.
Is het dan verstandiger/leuker om een kleurencombinatie te kiezen waar ik al eerder mee gespeeld heb, of om totaal iets nieuws te kiezen?
Kosowizard 10-08-2015 om 14:39
Wat zijn enemy colors?
Het tegenovergestelde van allied colors
Op de achterkant van je magic kaarten staan de kleuren in een cirkeltje, de volgorde daarvan is . Allied colors zijn kleurenparen die in de cirkel naast elkaar staan, enemy colors zijn de paren die in de cirkel niet naast elkaar staan. Elke kleur heeft dus 2 allies en 2 enemies.
De allied paren zijn , , , en .
De enemy paren zijn dan , , , en .
ligt het aan mij of krijgen er meer bij de art van die 1e pack een beetje een Savra, Queen of the Golgari vibe? kan aan mij liggen uiteraard, maar aangezien er enemy colors komen lijkt me zwart/groen elf niet heel onwaarschijnlijk
De afgelopen commander set had natuurlijk ook al flink wat elves in het groene deck. Lijkt me sterk dat ze het nog een keer gaan doen. Maargoed, wie weet, je kan altijd hopen!
MagnusMagicus 11-08-2015 om 19:29
Wat voor thema's denken/gokken jullie dat de decks zullen gaan hebben?
: misschien een beetje death and taxes idee. of een beetje prison achtige build.
: burn lijkt me hier logischer dan artifacts aangezien artifacts vorig jaar al gedaan werd. misschien juist een op card draw gerelateerde build (denk aan Niv-Mizzet, the Firemind en Nin, the Pain Artist)
: hopelijk geen sacrifice. en elves zal ook wel niet na de elves van vorig jaar. ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
: weenie! lijkt me wel een logische. hopen dat Gisela, Blade of Goldnight in dit deck zit.
: ramp en grote beesten. misschien wat +1/+1 counters ofzo.
: enchantments
: instant sorcery
: reanimator graveyard shenanigans
: waarschijnlijk veel tokens met buffs zoals honor of the pure
: creautures met boune of tap effecten
Gewoon maar een paar ideetjes, weet niet hoe realistisch ze zijn:
: Orzhov/Extort zou leuk zijn of anders Vampires/Humans
: Instants/Sorceries (a la Melek, Izzet Paragon)
: Fungus deck met infect!
: Soldiers/Warriors klinkt logisch, misschien Minotaurs?
: Kiora's playthings, Krakens, Leviathans, etc.
Ik denk niet dat we infect gaan zien in commander. Infect slaat de plank flink mis als het om het idee van commander gaat. Ik wil dat reanimate wel zien..
NederNakkeR 12-08-2015 om 11:06
Ik denk niet dat we infect gaan zien in commander. Infect slaat de plank flink mis als het om het idee van commander gaat. Ik wil dat reanimate wel zien..
Het was maar een ideetje, wat volgens wel bij pas op zich. Ik zie ook niet echt hoe dat werkt in commander tenzij ze voor commander de poison-counter-regels aanpassen.
Dat is niet aan Wizards, al zouden ze dat kunnen overleggen. Maar ik vermoed het ook niet. En dat infect is, betekent zeker niet dat een deck iets met infect gaat doen .