Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
zou je me dit misschien iets anders uit kunnen leggen, ik snap de wording van de tekst niet en wat de hoeveelheid mana hier mee te maken heeft
Stel je tegenstander heeft een morph beest en valt ermee aan. Jij wil blokken met jou gemorphte beestje maar bent bang dat je tegenstander zijn beest unmorphed en dat daardoor jou blocker dood is en zijn attacker overleeft. Je hoeft hiervoor alleen bang te zijn als je tegenstander 5 of meer mana heeft. Voor minder dan 5 unmorph mana zijn er geen beesten groter dan */2. Hierdoor kun je dus een deel twijfel weghalen en beslissen of je wil traden of niet.
bedankt voor de uitleg van de hoeveelheid mana bij morph, ik snap m nu helemaal
en als ik mindswipe goed lees, dealt hij altijd de damage ook al wordt er tegengetapt voor de counter, er staat namelijk een punt tussen dus zijn het twee los van elkaar staande effecten. toch? XD
edit: volgens mij is dat rattleclaw mystic op de art.
kolonelnick 05-09-2014 om 09:17
en als ik mindswipe goed lees, dealt hij altijd de damage ook al wordt er tegengetapt voor de counter, er staat namelijk een punt tussen dus zijn het twee los van elkaar staande effecten. toch? XD
Je leest hem goed. De mindswipe resolved net als elke andere kaart als geheel, je moet dus alles uitvoeren wat er op staat. Als er had gestaan "Counter target spell and deal X damage to its controller, unless its controller pays ", dan was het anders geweest, maar dat staat er niet.
Overigens, als je mijn spell (Squire, voor het voorbeeld) hiermee wilt counteren, dan kan ik wel de damage voorkomen door zelf een Counterspell op mijn Squire te spelen. De Mindswipe heeft dan geen legal targets meer en wordt door de spelregels gecounterd. Dan doet hij dus ook geen damage.
Bijzonder vette kaart, naast het feit dat het onwijs bruut is dat het een 'Mantis' is waar hij op vliegt is het ook een sterke kaart.
Wel grappig dat in een artikel een tijdje terug dat het gevaar bij een wedge block is dat je gemakkelijk creatures maakt met 3 kleur-relevante abilities waarbij ze Lightning Angel als voorbeeld gebruikte. En wat hebben we nu? Een upgrade ervan!
Wat mij opvalt is de volgorde van de kleursymbolen op de kaarten. Ik dacht dat de logische volgorde zou zijn nu. Nu weet ik wel dat de Jeskai blauw als hoofdkleur hebben, zouden ze dat zo willen uitdragen? In de casting costs van de clans?