Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #16

Twigwalker
9 jaren geleden
Beste Magicspelers,

Winnaars en hosts van voorgaande Build Your Cards:

00. kolonelnick
01. Blasty
02. cgroos
03. JT
04. Sunitram
05. goeth78/Jeff
06. Krabbel
07. Eclavyrr
08. Thomas34
09. Sunitram
10. Twigwalker
11. carlovdm
12. Eclavyrr
13. MagnusMagicus
14. goeth78
15. Twigwalker
16. ?

Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).

De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.

Waar moet een kaart aan voldoen:
1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Het moet leuk zijn om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee wordt rarity, naam, mana cost etc. bedoeld)
5. Flavortext is niet verplicht, maar mag wel.

Wanneer je wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. Als je een extra regel wil toevoegen vanwege het thema, ga je gang.

Tot op heden hebben we de volgende thema's gehad:

#1: Choose one or more
#2: Nieuw Ability
#3: Dwarves
#4: Lord of the Rings
#5: Maak landjes topdecken leuk!
#6: Combat tricks
#7: Legendary Creature (commander)
#8: Rock Your Card (muziek)
#9: Be Abnormal (unhinged/unglued)
#10: Alternative timeline PLaneswalker/Legendary Creature
#11: Two-Headed Giant
#12: Commander's Finale (board-wipe Commander)
#13: You know nothing, Jon Snow (morph)
#14: Ninja's
#15: Demons
#16: ?

Het thema voor deze week is: Lords! Een lord in magic is een creature die creatures van hetzelfde type boost. Bijvoorbeeld Elvish Archdruid, maar ook Lovisa Coldeyes en Herald of War. Veel creature types in magic hebben over de jaren lords gekregen, voor een handig overzicht kan je hier terecht. Je kan een creature type kiezen die al veel lords heeft zoals elfs, goblins of merfolk, maar je mag ook juist een creature type kiezen die misschen nog helemaal geen lord heeft zoals:

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag. Je mag de kaart zo gek maken als je wilt, maar zorg er wel voor dat er een soort logica in je ontwerp zit. Je mag best een Chicken lord maken, maar maak hem dan misschien Unglued met maffe abilities. Als je een elf lord maakt, zorg er dan voor dat hij duidelijk anders is dan diegene die al bestaan. De deadline is maandag 6 juli 23:59. Veel plezier en succes!
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
LegoRobster
9 jaren geleden
Vraagje: moet het specifiek een Creature card zijn? Of mag het bijvoorbeeld ook een artifact of enchantment zijn? (Een Crucible of Fire, of iets dergelijks)
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Right Hand of Buddha
Creature - Human Monk
Indestructible
Other Monk creatures you control get +0/+3 and gain indestructible.
Whenever a Monk creature you control blocks, you gain 2 life.
At the beginning of your upkeep, if you have three times your starting life total, you win the game.
You do not need to seek violence to win.
1/4
Panoramix
9 jaren geleden
Furious Billy, Lord of the Goats

Creature - Goat

First strike, Haste

Other Goats you control get +2/+1 and gain first strike.

Whenever a sheep dies, put a 2/1 Red Goat creature token into play under your control.

Target creature becomes a Sheep until end of turn

Sheep go to heaven, goats go to hell
 bijgewerkt door Panoramix 9 jaren geleden
Kosowizard
9 jaren geleden
Henry, Complicated Mindset

Legendary Enchantment Creature - Human ?

Changeling (This creature is all creature types at all times)
Rainbow (This creature is all colors at all times)

If you paid 8 or more life upon casting Henry, return Henry to your hand at the beginning of your next upkeep.

Henry, Complicated Mindset doesn't have time to attack or block, he is too distracted by his fantasy. Henry doesn't believe that one card is superior to the other, so all colors get bonuses
White creatures gain: : You gain 1 life this turn and 1 life next turn.
Blue creatures gain: : Flip a coin, if it's heads, draw a card. If it's tails, discard a card
Black creatures gain: : Target creature gains lifelink until end of turn
Red creatures gain: : Deal 1 damage to target creature or player.
Green creatures gain: : Target creature gains+1/-1 or -1/+1.
Multicolored and colorless creatures gain no bonuses, because Henry can't make up his mind what to give them.

"Nobody gets Henry, even Henry doesn't understand Henry"
5/6

Omdat Henry "Rainbow" heeft, heeft hij zelf geen schik van zijn eigen bonussen.
Met de zin: "If you paid 8 or more life upon casting Henry, return Henry to your hand at the beginning of your next upkeep." bedoel ik dat het effect alleen in werking gaat als je VIER OF VIJF van de met leven betaalt. Dit heb ik zo gemaakt zodat Henry niet meteen op beurt 3 of 4 effectief geseeld kan worden

Net als Henry dat zo vaak doet, liet ik mijn fantasie de vrije loop bij het maken van deze kaart. De kaart is zelf een beetje gecompliceerd met al die tekst, omdat Henry zelf ook erg gecompliceerd is.
 bijgewerkt door Kosowizard 9 jaren geleden
LordWhooT
9 jaren geleden
Dissemination Myr

Artifact Creature - Myr

Noncreature artifacts you control are 1/1 Myr creatures in addition to their other types.

At the beginning of your upkeep, choose one:
* Gain control of target noncreature artifact.
* Put target noncreature artifact from a graveyard onto the battlefield under your control.

"Greed, Envy, none of that, they just do what they do best."

3/3

Commander was wat meh, geen D-gun

Dus hier de uitzaaier, iets simpeler en geeft een leuk/goed/handig effect

- mede dankzij MagnusMagicus
 bijgewerkt door LordWhooT 9 jaren geleden (- mede dankzij MagnusMagicus)
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
LegoRobster 28-06-2015 om 22:22
Vraagje: moet het specifiek een Creature card zijn? Of mag het bijvoorbeeld ook een artifact of enchantment zijn? (Een Crucible of Fire, of iets dergelijks)

Een creature is wel toepasselijk, maar als je heel graag iets anders wil ontwerpen mag dat ook wel. Het moet wel een permanent zijn natuurlijk dus geen Vampiric Fury.
BrickFace
9 jaren geleden
 bijgewerkt door BrickFace 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
@LordWhooT: je mag hem casten voor op een moment dat je nog niets mag casten en je moet nog betalen ook, terwijl je dat nog helemaal niet kunt betalen? Check Leyline of Sanctity voor een manier om te doen wat jij wil.

@BrickFace: op een kaart betekent overal hetzelfde, je kunt dus niet allemaal andere waardes eraan geven. Als je voor jouw creature betaalt hebt, dan is gelijk aan , niet aan iets anders.
BrickFace
9 jaren geleden
AH, oké bedankt
Ik vraag me alleen af of Augmer niet een beetje overpowered is
Eclavyrr
9 jaren geleden
They're baaaaack.....

Beeble Spawnlord
Creature - Beeble Lord

All other Beebles get +1/+0.
If you control 10 or more Beebles, each Beeble gains Flying.
At the beginning of each player's upkeep, put a 0/1 blue Beeble creature token onto the battlefield.

"From my observations, it seems they multiply at will. And, brother, have they got a lot of will" - Teferi
1/3

Edit: Flavour tekst iets aangepast
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
LegoRobster
9 jaren geleden
Phoenix Nest

Artifact

Whenever a Phoenix enters the battlefield under your control, it gets +2/+0 and gains haste until end of turn.
Whenever a Phoenix you control dies, it deals damage equal to its power to each player.
 bijgewerkt door LegoRobster 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
@BrickFace: Volgens mij is de kaart onnodig ingewikkeld, maar zeker niet overpowered .
@Eclavyrr: De flavor is niet echt des Magics.
LordWhooT
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 29-06-2015 om 08:10
@LordWhooT: je mag hem casten voor op een moment dat je nog niets mag casten en je moet nog betalen ook, terwijl je dat nog helemaal niet kunt betalen? Check Leyline of Sanctity voor een manier om te doen wat jij wil.

Hehe, opgelost lijkt me zo.
Dankjewel
 bijgewerkt door LordWhooT 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden

voor meer informatie check deze wikipedia pagina
https://en.wikipedia.org/wiki/Ziz

edit: heb wat aanpassingen gedaan. de colour identity is nu W/U in plaats van W. Hexproof voelde toch wat blauwe aan en er zijn ook aardig wat vogels in blauw. heb ook de mana cost wat aangepast, hij is nu wat mana intensief, maar dat mocht ook wel met de ability's.
ik heb de power boost weggehaald bij de birds, omdat ziz toch best een passief beest is, daarom is zijn p/t nu 4/7 in plaats van 7/7.
verder heb ik heb een extra ability gegeven, namelijk een kaart rapen wanneer een of meerdere vogels combat damage doen. (als het goed is is het nu zo verwoord dat je maar een kaart mag rapen ongeacht hoeveel vogels er damage doen.
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 28-06-2015 om 21:43
Na kolonelnick, Blasty, cgroos, JT, 2x Sunitram, goeth78/Jeff, Krabbel, 2x MagnusMagicus, Thomas34, Twigwalker, carlovdm, Eclavyrr en wederom goeth78 mag ik een nieuw thema verzinnen voor Build Your Card, editie #16 alweer!

Volgens mij heb ik maar 1x gewonnen...toch?
BrickFace
9 jaren geleden
Het hele Augmer idee maar weggedaan... Toch denk ik niet dat King Ass veel beter is
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 29-06-2015 om 10:11
Volgens mij heb ik maar 1x gewonnen...toch?

Ow weet ik niet zeker, ik heb het van goeth78 zijn post overgenomen waar jij 1x in stond en vervolgens wederom MagnusMagicus. Maar ja jij had alleen de Ninja's verzonnen geloof ik. Als ik iedereen bij elkaar optel heb ik er ook 1 teveel inderdaad. Zal het even aanpassen.
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
goeth78
9 jaren geleden
Foutje van mijn kant. Waar MagnusMagicus stond had Eclavyrr moeten staan.

Voor de volledigheid:
0. kolonelnick
1. Blasty
2. cgroos
3. JT
4. Sunitram
5. goeth/Jeff
6. Krabbel
7. Eclavyrr
8. Thomas34
9. Sunitram
10. Twigwalker
11. carlovdm
12. Eclavyrr
13. MagnusMagicus
14. goeth78
15. Twigwalker
 bijgewerkt door goeth78 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
En om dit dan nog even mooi samen te vatten heb ik een Build Your Card helpdesk pagina gemaakt .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL