Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Het volgende is bekend over de core set van 2015:
- De naam is Magic Origins
- 272 Cards
- De set gaat over de volgende planeswalkers: Gideon, Jace, Liliana, Chandra en Nissa, met name over het verkrijgen van hun planeswalker sparks.
- Bovenstaande planeswalkers worden ook uitgebeeld van voordat ze een planeswalker werden.
Voorbeeld van Liliana:
- Er zitten meer nieuwe kaarten in dan in de afgelopen core sets.
- Er zitten twee niewe mechanieken in.
Datums:
- Prerelease 11 & 12 juli
- Release 17 juli
- Game-day 8-9 augustus
Niet over de set specifiek, maar er komen bij deze set achtergrond verhalen voor de planeswalkers. Zo is bekend gemaakt dat Liliana een genezeres was voordat ze uiteindelijk een necromancer werd.
Denk je? Voorlopig ga ik maar uit van dezelfde opzet als afgelopen jaren: 50% reprints en 50% nieuwe kaarten. Dat hoge percentage reprints in de core sets van afgelopen jaren maakte dat ik het geen heel aantrekkelijk product vond...
Epiphanes 08-02-2015 om 20:00
Denk je? Voorlopig ga ik maar uit van dezelfde opzet als afgelopen jaren: 50% reprints en 50% nieuwe kaarten. Dat hoge percentage reprints in de core sets van afgelopen jaren maakte dat ik het geen heel aantrekkelijk product vond...
Ze hebben bij de bekendmaking gezegd dat er meer nieuwe kaarten in zitten dan in vorige coresets, dus het zal sowieso niet dezelfde opzet zijn als de vorige jaren.
Standaard sets zullen vanaf september volgend jaar (?) 2 set blocks zijn en een standaard seizoen zal daarom ook 3 blocks bevatten ipv 2 blocks met een core set. Dit betekent dat core sets vervallen.
Wat het stiekem ook betekent is dat standaard op lange termijn nog duurder gaat worden dan het al is, maar dat is subjectief.
Ik ben benieuwd naar de achtergronden van Gideon en Jace vooral. Ook al begin ik heel moe te worden van Jace en Chandra. Er mag wel eens iemand anders de blauwe en rode kleuren vertegenwoordigen.
voor de mensen die de announcement gemist hebben tijdens de pro tour.
7 maart komen de eerste previews van zowel DTK en de kaarten waar de lilliana art bij hoort (kijk vooral het filmpje voor meer)